Toon posts:

AMR/CNR kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een merk ofzo van dit soort kaarten, ik wil eens kijken wat de mogelijkheden van deze dingen nou precies zijn en wat ze kosten.. Ik ben dus niet op zoek naar commentaar dat je beter gewone modems en netwerkkaarten kan nemen omdat dat geen cpu kost, dat weet ik ook wel, het gaat om goedkope pc's bouwen...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 20:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

AMR en CNR is in europa bijna niet te krijgen. Het is zoals je al half aangeeft voornamelijk bedoeld voor het maken van goedkope pc's. De kaartjes zijn zo goedkoop omdat ze ipv zelf werk te doen, alles laten uitrekenen door je proc (dat is toch niet erg voor een kantoor pc).
In azie is het ONTZETTEND populair als ik alles mag geloven, in Europa zijn er wel AMR kaartjes te vinden maar schaars en CNR is helemaal nergens te krijgen.

Ik weet oook niet of de prijzen in Nederland zo gunstig zijn voor AMR/CNR.

Verwijderd

Topicstarter
Tanx Icestorm, d8 al zoiets, maar heeft iemand een fabrikant hiervan ? Kan ik in ieder geval zien wat die dingen nou precies kunnen...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, in Europa zal je ze niet snel vinden denk ik, omdat vergelijkbare PCI kaarten toch al zeer goedkoop zijn. Het is voor fabrikanten dan ook niet interessant deze markt te betreden, aangezien er al geen lor verdient wordt op de iets duurdere PCI kaarten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik was 2 weken (of zo) terug op de PC Discount beurs in Rijswijk. Daar was welgeteld 1 stand die een AMR had. Merkloos, 56k6 (zijn er andere?), prijs: 49,-. Stand had trouwens ook geen naam maar er zat een chinees achter- spul leek ook vrij recent uit Hong Kong/Taiwan te zijn gekomen buiten de normale importkanalen om.
Allicht zijn ze op de komende paar PC-discount beurzen of anders de HCC. Maar voor 49,- heb je op zo'n beurs iig een PCI softmodem (niet veel beter) of als het meezit een echte hw beestje>:))
Wel even in perspectief zetten: de performance verschil is waarschijnlijk alleen merkbaar als je online zit en tegelijk heel chipset (AMR) of CPU (AMR en softmodem) intensieve software (games) draait. En een beetje online gamer investeert in een betere verbinding dan modem.
Als het hier echt gaat om zo goedkoop mogelijk maakt het qua performance geen snars uit.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oh ja, zag laatst in een merkpc een AMR met een naam: Aztech MR-2800. Dus Aztech maakt ze in ieder geval.

Oslik blyat! Oslik!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:11
Kijk eens op www.comptechworld.nl. Daar staat een AMR modem van Epox (redelijk bekend merk) op.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, ik neem gelijk een kijkje..
Pagina: 1