[PC] (Asus a7v333) start wel maar doet nix?

Pagina: 1
Acties:

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 21:02
Ik heb onlangs een nieuw mobo, geheugen en proc aangeschaft
maar nou snap ik het ff niet...
dit zijn mijn specs:

Asus A7v333 (onboard sound enzo maar geen raid)
256 mb DDRRAM 333mhz
duron 1200 (tijdelijk om te testen)
16 mb ati 128 rage pro

Nou als ik de pc aanzet, lijkt het of alles het doet (zelfs de HD begint de spinnen)
maar ik krijg nix op beeld...ik hoor ook geen peep helemaal nix...als ik hem aanlaat staat doet ie verder ook nix...
mobo dood? (lijkt me sterk is net nieuw....)
iemand enig idee???

Edit: op mijn 17 inch monitor van highscreen (whehe....) komt override te staan...iemand enig idee wat dat beteken?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mobo/cpu/geheugen/psu of videokaart kapot :)
hoezo zou de asus niet kapot kunnen zijn :?
moet je ff kijken of je bij iemand anders ff je geheugen en proc. en videokaartje kan testen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Mogelijkheden:
Ruk alles los zoals IDE kabels en voedings kabels van harde schijven en cd-rom spelers. Geeft ie beeld: Voeding is half dood.
Reset bios.

Maar ik denk dat je mobo kapot is omdat je video-kaart geen agp x4 is. Wat staat er op je labeltje: Do NOT connect an AGP x2 video-kaart because it wil damage the main board. Mja.. dingetjes wel lezen voordat je ze eraf trekt mocht dat het probleem zijn.

Verwijderd

Er zijn meer mensen met dat probleem. Maar kun je wel in het bios komen? Dan staat er mischien wat fout ingesteld namelijk. maar je kunt altijd ff op het Asus Forum kijken:
http://www.asusnetq.com.tw/inside.asp?ptype=Motherboard

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 19:17:
Er zijn meer mensen met dat probleem. Maar kun je wel in het bios komen? Dan staat er mischien wat fout ingesteld namelijk. maar je kunt altijd ff op het Asus Forum kijken:
http://www.asusnetq.com.tw/inside.asp?ptype=Motherboard
Er staat toch, ik krijg geen beeld.. beetje moeilijk om in bios te komen :)

• j0rDy
Net geprobeerd met alleen videokaart (zonder ide kabels en alles niet aangesloten)
maar nog steeds nix...
heb al ander geheugen geprobeerd (en ander slot), andere videokaart (ook een pci kaartje)maar geven allemaal hetzelfde...ook andere monitor geen succes...(wat is die override?)
maar hoe groot is de kans dat een nieuw bord uit de winkel kapot is??

Verwijderd

nou het bord in gebruik is kapot. Hebben ze jou die kaart verkocht? Dan zou ik terug gaan met de melding, jullie hadden moeten weten dat ik geen agp x2 in mijn moederbord mag steken. Jullie hebben mij toch dit spul verkocht. Dan mag ik ook verwachten dat het werkt. Ik zal ff op het internet zoeken of die kaart wel of niet agp 2x keer is.

• j0rDy
komt het door die videokaart dan?
dus ff voor de duidelijkheid:
het mobo doet het niet vanwege de videokaart?
dus andere videokaart en probleem opgelost of is de mobo ten dode opgeschreven?

edit: lees net dat die kaart AGP 2x is (je kan een upgrade kopen naar 4x als ik het goed begrijp:

AGP4X/2X upgrade card
Full AGP 4X support, permitting the full benefit of the new AGP 4X specification
Backward compatible to support AGP 2X

http://mirror.ati.com/products/pc/aiw128pro/index.html

Verwijderd

doordat de videokaart agp 2x is is nu het moederbord beschadigd. Vandaar dat je geen beeld krijgt en dat de computer niet doorstart. Het maakt nu niet meer uit of je er een andere kaart insteekt ja of nee. Een resultaat zul je niet meer krijgen.
Ik ben er nog niet zeker van dat het agp 2x is maar ga er maar wel van uit.

Verwijderd

0uTsIdEr84 schreef op 27 september 2002 @ 19:47:
komt het door die videokaart dan?
dus ff voor de duidelijkheid:
het mobo doet het niet vanwege de videokaart?
dus andere videokaart en probleem opgelost of is de mobo ten dode opgeschreven?
Mobo is dus stuk als in kapot doordat je die oude videokaart erin hebt geprobeerd.

Het heeft te maken met het voltage. In de nieuwe moederborden kunnen geen videokaarten gestoken worden die 3,3v gebruiken. De 3D Rage chip kaarten (zoals je ATI 128 Rage Pro) zijn juist 3,3V kaarten.

Verwijderd

http://www.ati.com.tw/products/builtdesktoppc.html
Hier staan wel wat kaarten maar die jij hebt staat er niet tussen. Maybe omdat ie al verouderd is :S

• j0rDy
nou...dan lijkt me het probleem duidelijk...
iedereen bedankt voor de snelle replies!!!

Verwijderd

Hallo nu weet ik dat dit een behoorlijk oud topic is maar ik zit nu met precies hetzelfde probleem.

ik heb hetzelfde moederbord met een athlon xp 2000

En ik heb ook precies dezelfde dingen geprobeert.

verschillende video kaarten;

ati radeon 9700 pro
asus geforce 4
matrox pci kaartje

en 2 verschillende beeldschermen

Het heeft al een keer eerder gewerkt met prcies dezelfde configuratie met dezelfde voeding en hetzelfde gehuegen.

verder heb ik dezelfde symptonen.

geen piep
lijkt door te starten
Alles werkt behalve het beeld

Is het de topic starter gelukt ?
Kan namelijk zijn e mail adres niet vinden..

:?
Pagina: 1