Toon posts:

[console] Guns.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje.

Ik heb voor de DC een geweer.

Maar who the fuck weet dat ding waar mijn tv is?
Hoe weet hij dat mijn tv daar is en niet 3 meter verder?
En hoe weet hij dat het monster precies 3 cm van de rand het scherm loopt, en niet 30 cm daarnaast?

Doen ze dit met stralingen ofzo?
Want wat nou als ik op een andere tv mik???

Just a lil' question.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:30
Ja, dat zou ik ook wel willen weten :P
Ik vind het altijd maar magisch hoe ze dat voor elkaar krijgen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het!
Er zit gewoon een kabouter in dat geweer :D
Vaag man, krijg er gewoon nachtmerries van.

Verwijderd

Naar mijn weten werkt het als een soort scanner. Je geweer geeft het beeldje terug aan je computer. Zal wel met lenzen werken om zo een klein beeldje van je tv te kunnen "scannen".

Correct me if i'm wrong...

Verwijderd

Bij de Nes ging het als volgt, als schoot kwam er een wit vlak op de te raken eend (jaja DuckHunt) als de geweer een wit vlak zag als je schoot was het dus raak, waarschijnlijk doen ze het nu ongeveer hetzelfde, maar met een soort fade effect, dus alles via timing.

MS

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
De GunCon van Namco voor de PSX/PS2 heeft een wat geavanceerder systeem. Die gun krijgt net zoals de TV het beeldsignaal van de console binnen, en als je dan schiet, dan kan de gun zelf bepalen aan de hand van het beeldsignaal en de snapshot die ie zelf heeft genomen waar precies op het beeld geschoten is. Dat is dus vrij nauwkeurig.

Verwijderd

Topicstarter
Ralphus: Ala camera? Goede manier van denken!
Maar waarom speelt de frequentie (50/60hrz) dan een rol?
Ik was ooit bij de Entertainer en daar was een vrouw die een plasma scherm had, en het geweer van haar zoontje werkte daar niet op.

Wel 1337, plasma aan de muur incl. gun :9~
Rijkelui's kindjes. :)

Mirror Spock: Thx.
Maar bij House of the dead 2, als ik dan op het menu schiet op een willekeurige plaats, dan zie daar een kogelgat.
Dus jouw manier werkt denk ik niet echt.

Verwijderd

hoezo zou het niet werken, gewoon een grid dat snel vult (van boven naar beneden, en links naar rechts bv), zou te doen moeten zijn.

de frequentie kan belangrijk zijn voor de timing van de fill, en een plasma scherm (en een beamer) hebben waarschijnlijk te weinig contrast verschil.

een camera lijkt me niet te doen, te duur en niet te focussen, de lightgun kan waarschijnlijk maar 1 klein vlak zien.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 17:01
Yo mirrorspock, hoe weet dat spel dat welk van de 2 eendjes je hebt doodgeschoten als er 2 vliegen?

Verwijderd

Topicstarter
Duckhunt???

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BlackMage: Ze hadden misschien een licht verschillende vorm? Hun banden rond de nek waren ook verschillen denk ik.

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik had ooit zo'n gun voor de sega MD.. maar dat werkte ook met een ontvanger die je op de tv moest plaatsen.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zie Pistool voor op PC voor het antwoord.
Pagina: 1