Deus Ex/ SS2 Lookalikes

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 15:32

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik ben al een hele poos op zoek naar spellen in de trant van System Shock 2 (een 3d first person RPG) en laatst tegen Deus Ex aangelopen. Spel in 4 dagen uitgespeeld :P natuurlijk, maar ik wil meer...

Weet iemand nog iemand spellen die erg lijken op Deus Ex of System shock, kwa gameplay en evt spannings- en verhaalintensiteit?

'vast bedankt!

Verwijderd

Thomix schreef op 27 september 2002 @ 18:47:
Ik ben al een hele poos op zoek naar spellen in de trant van System Shock 2 (een 3d first person RPG) en laatst tegen Deus Ex aangelopen. Spel in 4 dagen uitgespeeld :P natuurlijk, maar ik wil meer...

Weet iemand nog iemand spellen die erg lijken op Deus Ex of System shock, kwa gameplay en evt spannings- en verhaalintensiteit?

'vast bedankt!
Ik weet dat Deus Ex 2 later dit jaar of begin volgend jaar uit komt. In mijn ogen is Deus Ex een van de beste spellen ooit, ondanks het feit dat er nog behoorlijk wat aan te kort kwam.

Correctie: releasedatum Q2 2003.

Verwijderd

Trouwens.

Morrowind is ook een 3d rpg spel. Dus die zul je ook goed vinden. En je speelt hem niet zomaar in 4 dagen uit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:30
Morrowind is een echte RPG maar dan in First Person. Deus Ex is een First Person Action spel (geen echte shooter) met RPG onderdelen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 27 september 2002 @ 18:58:
Morrowind is een echte RPG maar dan in First Person. Deus Ex is een First Person Action spel (geen echte shooter) met RPG onderdelen :)
Hmm ja ach, als het beesje maar een naam heeft toch?

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
jep, morrorwind heb ik ook (ff) geprobeerd... maar ik ben toch echt meer opzoek naar iets als Deus Ex (incl timesetting, dus van nu tot toekomst). Bogen enzo vind ik toch iets minder in first person.

Verwijderd

Van de games die hier wordt genoemd ken ik alleen Deus Ex. En ik deel Beer zijn mening: 1 van de beste spellen ooit.

Maar om ff op je vraag terug te komen, heb je Metal Gear Solid al eens gespeeld? Het liefst op de PS, als je echt alle effecten wilt hebben. MGS op de PC vond ik niet zo ontzettend leuk (meer).
Max Payne is ook wel een aanrader, maar zeker niet zo goed als bovengenoemden. En als jij Deus ex in 4 dagen uitspeelt, heb je Max Payne in 1 avond uit!

Ik vind het trouwens wel jammer van mensen zoals jij die games in 4 dagen uitspelen, volgens mij mis je dan toch echt een hoop. Mja das ieder voor zich en dit is echt geen flame ofzo :D

Veel plezier.

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Nou, ik doe wel alles van het spel maar van de rest van mijn leven mis ik een hoop.... Als een spel zo goed is dat je het klokjerond kan spelen gaat het wel hard :)
Maar ik zal eens gaan kijken naar MGS... tnx!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb net de demo van NOLF2 gespeelt, en het leek mij erg leuk, ook hier zitten RPG elementen in.
Zelf heb ik Deus Ex en SS2 ook gespeelt, meesterlijk spellen, en ik wacht nog op DE2

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 12:48
NOLF1 had al flink wat Deus Ex invloeden (met name het rondsluipen) en NOLF2 lijkt dit nog meer te krijgen. Is wel wat andere stijl - happy kleurige jaren '60 ipv duistere toekomst :).

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

MGS heeft een erg onwaarschijnlijk verhaal, maar wel cool. De gameplay moet je het niet van hebben in ieder geval. Waar het om gaat zijn de in-game movies. Vind het spel sowieso meer een film dan een spel. (Er komt niet voor niks een filmoptie vrij als je het hebt uitgespeeld).

Verwijderd

Anachronox!!,
draait op quake2 engine maar ziet er erg goed uit (mooie particle effecten) Verder is het verhaal humoristisch maar schiet het ook weer niet door.
Kan je misschien wel al in de buget bakken vinden!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
-The nomad soul (omikron)
-Max payne
-Ik zeg het altijd en ik blijf het zeggen : System Shock 2 is zaaaaaaaalig !

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:30
Max Payne lijkt totaal niet op Deus Ex. Alleen System Shock 2 vind ik een spel dat op Deus Ex lijkt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Max Payne is idd niet echt een "Tactical Espionage"game, lijkt meer een shooter. Maar er zit wel degelijk een leuk verhaal in. Ook de optie om slow motion te kunnen schieten vind ik wel bijzonder. Door de omgevingen kreeg ik toch een beetje het gevoel in een DE-achtige game te zitten.

MSG is natuurlijk grafisch een stuk minder, wat wil je als het op PS1 wordt uitgebracht? Ik ken echter geen spel dat zoveel uit een console haalt als deze. Niet alleen de puzzels en filmpjes zijn erg cool, ook de geintjes met het joypad en memcard zijn errug kickuh. Nogmaals: huur of leen een PS (als je deze niet hebt) en speel MSG! Als je er bij bedenkt dat het al zeker 2 a 3 jaar oud is, weet je dat dit een van de beste spellen ooit is.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Gewoon w88 tot DE2 :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 23:28:

... Nogmaals: huur of leen een PS (als je deze niet hebt) en speel MSG! Als je er bij bedenkt dat het al zeker 2 a 3 jaar oud is, weet je dat dit een van de beste spellen ooit is.
MGS is ook op pc verkrijgbaar

Verwijderd

half life

Verwijderd

MGS is ook op pc verkrijgbaar
Yep, lees maar een eerder bericht van mij(+waarom je t beter op PS kan spelen).

Als MaxPayne niks van DE weg heeft, dan zeker halflife niet!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

MaRc0 schreef op 28 september 2002 @ 16:16:
Max Payne lijkt totaal niet op Deus Ex. Alleen System Shock 2 vind ik een spel dat op Deus Ex lijkt :)
Alleen was SS2 er voor Deus Ex. Voor historic value zou je overigens ook SS1 een keer moeten spelen... die was zijn tijd ver vooruit, zo meesterlijk, alleen gehandicapped door een crappy interface. SS2 heeft een hoop links terug naar 1 die best kewl zijn.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
hmmm... SS1 is dan zonder meer ook een goed idee ja... zonde dat ik daar niet eerder aangedacht heb. En HL is natuurlijk allang doorlopen (op hard :))...

Verwijderd

Kijk zo kom ik ook nog wat te weten. SS2 zal ik ook s proberen, staat me toch bij dat die ook op PS is uitgebracht, maar da kan ik mis hebben....

Zo zie je maar dat er van een echt topspel maar weinig lijkende games zijn.
Pagina: 1