PC boot niet met hercules prophet 9000

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai op een Tyan Tiger 200 (+dual p3 800MHz, 512 MB PC133), en heb nu een Asus V3400TNT (Nvidia Riva TNT chip) als videokaart. Vanmiddag even een Hercules 3D Prophet 9000 (Ati Radeon 9000 chip) gehaald. Ik werk met Win2K, draaiend op 2x45 GB in RAID-0

Als ik de radeon echter installeer, blijft het bootproces hangen bij het laden van de win2k bootloader (denk ik), ik krijg namelijk na het zoeken naar bootable CD's de melding dat er geen bootable medium gevonden is.

Kan iemand me vertellen waar dit mogelijk aan ligt?

-> Voeding ligt het denk ik niet aan, zelfs met CD/DVD/CDRW drive los krijg ik de melding. AGP fast writes staan uit.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42
Met de oude kaart doet ie het wel weer ? Probeer de Hercules eens in een andere pc, dan weet je zeker dat ie niet dood is als hij werkt.

• B-Man
  • Niet online
Het ligt niet aan de Hercules kaart, zit nu namelijk in een andere PC (vanaf deze tweede PC tik ik dit bericht).

• SouLmaN
Heb je de Prophet 9000 PRO of de normale ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Hoeveel watt is de voeding? Probeer eens AGP2x?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• B-Man
  • Niet online
Het is de normale, met 128 MB mem.

Het ligt niet aan de voeding, want zelfs met alle overige niet-noodzakelijke zaken los werkt het niet. AGP 2x heb ik ook al -zonder succes- geprobeerd.

Verwijderd

ben je juist omgesprongen met het deleten van oudere drivers? DirectX (8.1) juiste versie?
Bios instellingen correct? AgP kaart goed in de poort gedrukt en die vage agp pro zooi gecheckt?

• SouLmaN
cmos clear misschien ? nieuwste bios proberen?

• Moveus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10-2022
Ditzelfd probleem komt bij mij ook voor! Ik zie geen oplossing heeft iemand die?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud topic, ga ajb eerst ff zelf op zoek naar een oplossing. Als je er niet uit komt kan je altijd een nieuw topic openen, lees dan wel eerst even dit goed door: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.