Toon posts:

[winxp] na service pack rare download melding

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na installen op mijn beide XP prof pc krijg ik elke keer als ik download eerst een rare melding van XP.
Dit vooral als ik een .ZIP, .RAR of .EXE file download, elke keer waarschuwd Xp mij dat dit gevraalijk kan zijn bla bla bla
Je kunt dit aan/uit vinken echter bij een herstart is het gewoon weer terug, door deze idiote melding werkt ook mijn Getright downloadmanager niet, deze download de file dus niet als die popup komt.

Bij mijn andere pc is dit exact hetzelfde echte het vreemde hier is ook nog eens als ik een ZIP of RAR wil downloaden dat winrar deze meteen opent. Ik kan de file dus niet opslaan.

Heeft iemand ook deze dingen en is er een oplossing voor?

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 21:00
Zit er idd in sinds SP1. Voor extra veiligheid.
Opmerking

Het selectievakje Altijd vragen alvorens bestanden van dit type te openen is voor sommige bestandstypen mogelijk niet beschikbaar. Dit is het geval voor bestanden met de extensie .exe of .com waarmee programma's of opdrachten worden uitgevoerd. Als dit selectievakje niet beschikbaar is, wordt u altijd eerst gevraagd of u dit type bestand wilt openen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
software algemeen???????? dit is toch echt een windowsXP releated vraagje, maargoed

Is het uit te zetten die "extra" veiligheid, het is verdomt irri!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Wil ik ook wel weten want nu worden zipjes automatisch geopend en dat is nogal lastig als je ze ff wilt opslaan:(

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Het is een optie van IE6.0 SP1, niet WinXP specifiek.

Ik weet niet hoe jij GetRight gebruikt, maar die waarschuwing staat bij mij gewoon in het venster dat ik altijd al kreeg in IE als ik op een downloadlink klikte of "save as" gebruikte.

Je kunt ook gewoon copy shortcut gebruiken of gelijk de link slepen naar GetRight. Maar voor zover ik gemerkt heb pakt GetRight click monitoring gewoon de downloads die hij altijd al onderschepte.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 19:12:
software algemeen???????? dit is toch echt een windowsXP releated vraagje, maargoed
Sinds wanneer download jij met Windows XP?
ErHa schreef op 27 september 2002 @ 19:18:
Wil ik ook wel weten want nu worden zipjes automatisch geopend en dat is nogal lastig als je ze ff wilt opslaan:(
Bedoel je misschien dit: DR in "IE: hoe zet je dat automatisch downloade"

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wanneer download jij met Windows XP?
Zolang ik al met windowsXP werk!
Bedoel je misschien dit: DR in "IE: hoe zet je dat automatisch downloade"
Nee dus.

Als ik vanuit internet een ZIP of RAR download dan opent winrar zich meteen (ik gebruik geen winzip), ik krijg niet eens de keuze om op te slaan op te openen zoals normaal, direct opent winrar zich als je op de link klikt.
In de opgegeven link staat bij windowsXp dus NIET de mogelijkheid "always ask confirmation".

Mijn probleem is dus nog niet opgelost, dit doet ie pas sinds ik SP1 geinstalleerd heb.
Iemand een idee wat dit kan zijn of hoe ik het moet instellen dat de file gewoon gedownload wordt?

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 03:12:
Zolang ik al met windowsXP werk!
Knap, ik download doorgaans met Internet Explorer als ik in XP zit. Dat is ook de reden dat deze naar Software Algemeen is gemoved, lees deze maar eens: Windows Operated Systems - Policy
Nee dus.
Gelukkig had ik het ook niet tegen jou ;)
Mijn probleem is dus nog niet opgelost, dit doet ie pas sinds ik SP1 geinstalleerd heb.
Iemand een idee wat dit kan zijn of hoe ik het moet instellen dat de file gewoon gedownload wordt?
Misschien in je beveiligingsinstellingen van Internet Explorer een optie tegengekomen?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
vandaag ook de 1e keer gemerkt dat mn zips vanzelf geopend worden???

en dat schermpje is ook irri ja......

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek gegaan in de settings maar kan dus werkelijk NIETS vinden waarmee je dit aan/uit kunt zetten.

Ik heb hier 2 systemen staan waar XP met sp1 opstaat en op beide systemen worden zip en rar files automatisch geopent na het installeren van XP-SP1 en beide krijgen ook dat iri waarschuwings scherm waardoor dus op beide systemen Getright ook niet meer goed werkt, nadat venster weg is krijg ik een normaal download venster(dus niet van Getright) nu moet je alle links gaan slepen wat niet hoort.

Dus als die standaard in SP1 inzit waar kun je dit dan instellen????

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaan M$ gebeld hierover en wat blijkt, dit is een verandering in IE6 met de SP1.

Je krijgt nu bij bepaalde bestanden een waarschuwing te zien voordat je ze download, dit vooral bij een .EXE .ZIP .RAR bestand
Zet je de waarschuwing UIT dan wordt de file direct geopend vanaf de lokatie!
Dus windows download deze niet meer als voorheen maar opent dus je betreffende compressie programma zoals winzip of winrar.

Het enigste om nu tegen te gaan is om de waarschuwing te laten staan en zo op opslaan te kiezen.

Heb je de waarschuwing reeds uit gezet dan kun je hem zo weer aanzetten:
Open de verkenner, klik op 'extra' en dan 'mapopties...'
Kies tabblad 'bestandstypen' ga naar de ZIP en/of RAR extensie, klik deze aan en druk op geavanceerd. Vink nu 'openen an downloaden bevestigen' AAN.

Nu krijg je weer de waarschuwing te zien en kun je kiezen 'opslaan'

Ik was de eerste die dit melde bij M$ aldus de medewerker en hun vonden dit ook niet handig, ze wilden er geen bug melding van maken omdat het technisch gezien geen bug is.
Hij adviseerde me zelfs een andere merk browser te installeren als ik het zo lastig vond(echt waar, niet te geloven).
Hij zou het intern doorgeven en hij hoopte dat meer mensen zouden bellen met de klacht zodat er bij een volgende update dit weer veranderd werd.

Dus bellen mensen met M$ !
Pagina: 1