Toon posts:

Wat zijn nou die blokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ook koeien grazen

Klap Klap, staande ovatie, Weeeweweewe, Fiet Fiet. =)

Dank u.
Maar nu wil ik weten wat nu precies die blokjes zijn. In de client software staat alleen iets over work units en RC5 packets.

Oh ja, ik haal tijdens internet met Winamp op mijn C550 ongeveer 570kkeys/s. Kan dit meer of moet ik dan van die lage cpu stand af (IDLE of zo)?

Verwijderd

We proberen dat een code te kraken, maar er zijn ontiegelijk veel combinaties (18 miljoen miljard). Daarom hebben ze al die codes verdeeld in miljarden kleinere "work units" van een paar miljoen codes. Je computer haalt via internet een blokje van enkele work units binnen. Jouw computer probeert alle codes uit de work units in het blokje uit en stuurt ze weer terug.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

Verwijderd

Ik denk dat wat help bedoelt is wat zijn nou die blokjes die in de score bij de dpc hitparade staan :workunits of packets of iets anders ?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

workunits

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:02

Marc H

- - Is wakker - -

In het overzicht zijn alle aantallen work units, dus 1x2^28, omdat distributed.net daarin alle overzichten produceerd.

Een packet bestaat uit meerdere van die work units. Packets hebben ook verschillende aantallen work units, het kan dat een packet er 7 of 8 work units heeft, terwijl een ander packet er 32 of 33 work units in heeft zitten.

Een c550 die volledig onbelast aan het kraken is doet ongeveer 1,4 Mkeys/s (effe gespiekt op de mijne :)). De cpu stand vehogen heeft weinig nut, er zijn zelfs clients waarop je het niet eens kan instellen.

Als je winamp met verschillende plugins draait kan je eens proberen die plugins uit te zetten, kijken of het scheelt. Sommige van die plugins (vooral die grafische equalizer dingen) vreten processortijd.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Was ik ook al snel achter winamp plugins vreten snelheid... met mijn p3 500 haal ik zonder iets te doen als max. 1.35mkey/s als ik wel gewoon bezig ben zo'n beetje 1.25mkey/s...

blokjes zijn work units
pakketjes zijn packets

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-05 07:13
mijn c366@550 haalt max ergens in de 1,5mkeys/s..
Pagina: 1