Toon posts:

[VB&MySQL] Standalone applicatie met DB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een aplicatie maken waar ik gegevens in kan opslaan. de details zijn niet echt belangrijk.

Ik wil de db in mySQL maken en dan vie vb benanderen. nu heb ik al begrepen dat je vb mbv de myODBC de mysql db kan aanroepen (dit is nog niet gelukt want als ik in vb een dataobject maak staat er bij de connect propertie nog steeds geen mysql).

Nu vroeg ik mij alleen af of je mysql ook losstaand kon maken zodat hij bij de install van de vbapplicatie kan worden gezet (zodat die dus standalone (ala access) gebruikt kan worden. zo ja, heeft iemand dan een linkje met wat uitleg daar over.

Even voor erbij. ik heb weinig kennis van zowel Visual Basic als van mySQL. ik ben hier aan begonnen omdat ik er juist wat meer over wil weten. Ik zou alleen graag weten of het bovenstaande kan aangezien er een deadline is.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Hoi,

Het kan inderdaad. met ee ODBC-koppeling naar een MySQL-db. Dit kan op een linux-bak staan, maar ook is er een windows-versie. Kijk op mysql.com voor meer info.

Gezien een deadline lijkt het mij beter een access-database te nemen en dan met ADO of DAO. Als je ADO gebruikt en je programmeert een beetje flexibel, dan kun je het later koppelen met MySQL. (weet neit zeker of dit met DAO ook kan)

suc6

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Ik heb aantal weken terug iets gereplied over VB & bepaalde dll, zodat je mySQL kon gebruiken. In die thread heb ik echter nooit gezien of hij het getest heeft..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Euhm.. Om mysql in een standalone applicatie te kunnen gebruiken zal of die applicatie via het netwerk (internet) met die mysql db moeten verbinden, of je moet je gebruiker opzadelen met een volledige mysql instalatie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• pkouwer
[b][message=15340784,noline]
Ik heb aantal weken terug iets gereplied over VB & bepaalde dll, zodat je mySQL kon gebruiken. In die thread heb ik echter nooit gezien of hij het getest heeft..
Denk ik voor mij bedoelt: klopt maar ik had een deadline dus geen tijd om dergelijke fratsen toe te passen. Daarnaast was het een desktop-standalone versie..

Toch bedankt en ik ga het zeker nog een keertje uitproberen 8)

• pkouwer
Ik heb aantal weken terug iets gereplied over VB & bepaalde dll, zodat je mySQL kon gebruiken. In die thread heb ik echter nooit gezien of hij het getest heeft

Denk ik voor mij bedoelt: klopt maar ik had een deadline dus geen tijd om dergelijke fratsen toe te passen. Daarnaast was het een desktop-standalone versie..

Toch bedankt en ik ga het zeker nog een keertje uitproberen 8)
Pagina: 1