Dual Athlon + midi tower ??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08
Hoi tweakers,
Ik wil graag een dual athlon systeem bouwen. Nu, het probleem is dat ik een LianLi pc68 midi tower heb. Een andere case kopen is momenteel geen optie.

Welk moederbord zou er in een (lianli) midi tower passen?

Ik draai al enkele jaartjes linux. Ik weet ook dat een verdubbeling van cpu's geen verdubbeling van de performance met zich meebrengt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ATX plankjes gaan wel erin passen, maar ik zou uitkijken met Extended ATX plankjes, zoals die van Tyan. Want dan heb je kans dat de 3,5" bays onderin in de weg staan. Verder zou ik voor een Dual Athlon systeem echt een wat ruimere kast nemen, dat is wel zo bevorderlijk voor de airflow :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De Asus is iig één van de minst brede borden. Ik weet dat sommigen een Tyan MP in een LianLi hebben gepropt maar dat wou dan ook net. De Tyan is een paar milimeters breder dan de Asus wat je dus iets meer ruimte zou moeten geven (hoewel het vast nog niet overhoudt). Dus, ja het zou moeten kunnen. Prop alles niet té vol; twee XP's en/of MP's houden wel van wat airflow.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Arioch
Ok thx voor de reply's :)

Ik heb ondertussen al pics gezien van een Gigabyte bordje in een pc60.
Ik denk dat het een Asus of een Gigabyte wordt, met 2 * xp1800+ :+
pc60 met een gigabyte bordje en dual zalman :9~
zo te zien is er nog genoeg plaats op de mobo tray

[ Voor 0% gewijzigd door Arioch op 28-09-2002 00:21 . Reden: tiepvout ]

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

"The box said 'requires win95 or better' so i installed Linux."

ROFLMAO

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

nou 2 XP 1800+'jes gaat niet echt werken met de MPX2 chipset, dat worden dus gewoon 2 MP 1800+'jes :7

Die neiuwe AMD 762 chipset accepteerd geen dual Athlon XP's
Dat heb ik vaak gelezen en gehoord van verschillende mensen.... please correct me if I'm wrong... No Offense.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 00:24:
nou 2 XP 1800+'jes gaat niet echt werken met de MPX2 chipset, dat worden dus gewoon 2 MP 1800+'jes :7

Die neiuwe AMD 762 chipset accepteerd geen dual Athlon XP's

Eh, dat heeft niks met de chipset te maken maar met de cpu's. Verbind de L5 bruggen en je kan heerlijk weg SMP'en met twee XP's op een MPX bord.

Ziet er flex uit bij de weg, twee van die Zalmans :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

He' kijk is aan :) , maar twee officiele MP's zijn tog stabieler in zware aplications, like Lightwave enz?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 01:38:
He' kijk is aan :) , maar twee officiele MP's zijn tog stabieler in zware aplications, like Lightwave enz?
Nope, qua core zijn ze namelijk identiek, alleen zou de MP door AMD voor SMP getest zijn oid...
Kortom, gewoon marketing ;)

• Arioch
BrZ schreef op 28 september 2002 @ 01:40:
[...]

Nope, qua core zijn ze namelijk identiek, alleen zou de MP door AMD voor SMP getest zijn oid...
Kortom, gewoon marketing ;)
idd ja. Het verschil zit niet in de core, maar in de L5 bruggen. Die zijn bij de XP doorgesneden en bij een MP niet. AMD weet toch dat bedrijven die dat soort servers nodig hebben direct veel $$ uitgeven.

• BrZ

BrZ

Bl4cKH4T schreef op 28 september 2002 @ 10:59:
[...]

idd ja. Het verschil zit niet in de core, maar in de L5 bruggen. Die zijn bij de XP doorgesneden en bij een MP niet. AMD weet toch dat bedrijven die dat soort servers nodig hebben direct veel $$ uitgeven.
Mwa, ook pas sinds de XP2000+ ofzo, daarvoor hoefde je niet eens wat te doen om te SMP'en met XP's :)

Maar inderdaad, bedrijven willen vaak het risico niet nemen en zullen dus gewoon MP's kopen :)
(en vaak is dat prijsverschil voor bedrijven ook niet echt boeiend ;))

Verwijderd

Ik weet niet of de Iwill MPX2 een extended ATX mobo is, maar kijk anders eens naar dat bord. Ik heb vernomen dat dit bord erg stabiel is.

pricewatch: Iwill MPX2, 760TM MPX (Dual CPU)

Wel een beetje duur, maar goed overklokbaar als je dat uberhaupt wil ;)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 11:07:
Ik weet niet of de Iwill MPX2 een extended ATX mobo is, maar kijk anders eens naar dat bord. Ik heb vernomen dat dit bord erg stabiel is.

pricewatch: Iwill MPX2, 760TM MPX (Dual CPU)

Wel een beetje duur, maar goed overklokbaar als je dat uberhaupt wil ;)
Die is heel groot.
Denk, niet dat je die in een miditower krijgt.

• Arioch
De Iwill is idd te groot.

De K7D master van MSI ziet niet zo groot uit. Het lijkt wel even breed als mijn K7T266pro 2a.
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6501.jpg

specs
en onderaan staat er:
30.5 cm(L) x 25.2 cm(W) ATX Form Factor _/-\o_
het is 2cm breder dan een K7T266pro 2A :)

[ Voor 0% gewijzigd door Arioch op 28-09-2002 16:14 . Reden: formaat ]

Verwijderd

Bl4cKH4T schreef op 28 september 2002 @ 16:08:

De K7D master van MSI ziet niet zo groot uit. Het lijkt wel even breed als mijn K7T266pro 2a.
[afbeelding]

specs
en onderaan staat er:
Leuk kleurtje trouwens O+

• BrZ

BrZ

[afbeelding]

specs
en onderaan staat er:
maar 1cm kleiner dan de Tyan Tiger MP(X) hoor :)
(304.8mm x 261.62mm)

edit:

Heej verrek, die Tiger is ook ATX, dus niet extended :D

Verwijderd

[afbeelding]

specs
en onderaan staat er:
jammer dat er geen onboard raid op zit :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Linux werkt volgens mij prima met software RAID (in theorie dan en niet altijd tijdens de install).

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18

JJJ

OlafvdSpek schreef op 28 september 2002 @ 21:22:
Linux werkt volgens mij prima met software RAID (in theorie dan en niet altijd tijdens de install).
Het is inderdaad een flink gekloot om het tijdens install aan de gang te krijgen, of na de install zelfs ook. Maar het is iig wel mogelijk, en performance is goed :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
BrZ schreef op 28 september 2002 @ 18:26:
[...]

maar 1cm kleiner dan de Tyan Tiger MP(X) hoor :)
(304.8mm x 261.62mm)

edit:

Heej verrek, die Tiger is ook ATX, dus niet extended :D
Mijn Tiger MPX paste ook _net_ in een miditower. En is (helaas) wel extended, tenminste, je moet'm op 3x3 plaatsen vastzetten. Natuurlijk had mijn ouwe kast maar 2x3 bevestigingsplaatsen, maar paar openlaten kan ook geen kwaad ;)

Overigens wel last met dim's en cd-rom speler, had gelukkig alleen de eerste 2 banken nodig, anders had't niet gepast. Nouja, wegens ruimtegebrek (kon kiezen: of reservoir, of radiator inbouwen :|) de meest cheapo bigtower gekocht en nu weer ruimte zat :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• BaRF
  • Laatst online: 09:41

BaRF

bijna kerst

hey peeps, ik zit met het oog op mn schoolwerk (foto/video/3d) ook te kijken naar een dual setupje, en als ik het allemaal zo lees dan is de iwill mpx2 wel een goede keus. Maar welke cpus raden jullie aan?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
BaRF schreef op 29 september 2002 @ 17:53:
hey peeps, ik zit met het oog op mn schoolwerk (foto/video/3d) ook te kijken naar een dual setupje, en als ik het allemaal zo lees dan is de iwill mpx2 wel een goede keus. Maar welke cpus raden jullie aan?
Zet er gewoon 2 gemodde XP2000+'s ofso op, die dingen kosten tegenwoordig vrij weinig maar zijn nog zeer goed te oc'en >:) ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

FragFrog schreef op 29 september 2002 @ 18:00:
[...]
Zet er gewoon 2 gemodde XP2000+'s ofso op, die dingen kosten tegenwoordig vrij weinig maar zijn nog zeer goed te oc'en >:) ;)
ja, zat ik aan te denken... maar misschien toch maar recentere procs :)

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Uhmmm... Ik geloof dat die Iwill juist de minste is van de dual-athlon boards dus ik zou eerst nog ff wat tests lezen alvorens je tot kopen over gaat.
Kheb zelf dit weekend het Asus A7M266-D plankje met twee gemodde XP2000+ erop in mijn Aopen H600A miditowertje gezet en dat past allemaal keurig.

Nu alleen weer een aantal maandjes sparen voor de waterkoeling... Blijft een dure hobby hoor ;)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• BaRF

BaRF

bijna kerst

GreenGras schreef op 29 september 2002 @ 22:01:
Uhmmm... Ik geloof dat die Iwill juist de minste is van de dual-athlon boards dus ik zou eerst nog ff wat tests lezen alvorens je tot kopen over gaat.
Kheb zelf dit weekend het Asus A7M266-D plankje met twee gemodde XP2000+ erop in mijn Aopen H600A miditowertje gezet en dat past allemaal keurig.

Nu alleen weer een aantal maandjes sparen voor de waterkoeling... Blijft een dure hobby hoor ;)
oh, ik las juist voornamelijk positieve dingen (zoals op 2cpu.com enzo) - ok, weinig onboard, maar dat vind ík niet erg :) (nouja, op raid na dan)

Pagina: 1