Ja ik ben ten einde raad. Ik heb net een uur aan de telefoon gehangen met de mensen van de computerwinkel waar ik mijn router heb gekocht en kan nog steeds niet op internet met mijn PIII 700 Win Me pc terwijl ik via dezelfde router met deze op mijn kamer AMD 2000XP win XP wel op internet kan. Het probleem is dat ik niet eens naar mijn router kan pingen via die PIII en ik heb al mijn netwerkkaart geherinstaleert. Ik weet gewoon niet meer wat te doen de kabels werken ook mijn netwerkkaart ook en de poort op mijn router ook. Het is waarschijnlijk een software probleem. Het laatste dat ze me voorstelden in de winkel is om win 98 erop te smijten om te kijken of het werkte ma heb nu pas een week geleden mijn pc geformateert en heb niet veel goeste meer om dat nog es te doen en te moeten lopen achter zo een cd bij een vriend. Kan iemand me asjeblieft helpen ben het echt beu.
doe nog eens je wizard internet verbinding 
en dan kiezen dat je via lan verbinding maakt , en dan zorgen dat er bij lanverbindingen niks aangevinkt staat.
en dan kiezen dat je via lan verbinding maakt , en dan zorgen dat er bij lanverbindingen niks aangevinkt staat.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Is je netwerk goed geconfigureerd op de PIII? zoals default gateway en netmask? check je ip-stack dmv van je eigen ipadres of loopback adres te pingen (127.0.0.1) vanaf je pc, en ik neem aan dat je een crosskabel gebruikt tussen je router en pc. Heb je de snelheid op je pc en router op hetzelfde staan bijv 10Half of 100full? Paste hier anders effe de config van de router en 2 pc's.
ge zult mij wel alles moeten voortypen want in netwerken ben ik echt een noob en nee ik gebruik een niet gekruiste kabel die in de doos gelevert zat. En waar kan ik mijn netwerk configureren? ik kan alleen een thuisnetwerk opstellen en daarmee lukt het ook niet. 127.0.0.1 pingen lukt perfect
Zo te zien heb je al net zo nauwkeurig de gebruiksaanwijzing van dit forum gelezen ........
in w9x ->winipcfg
in nt en hoger winipcfg /all
+ instelingen van router
in w9x ->winipcfg
in nt en hoger winipcfg /all
+ instelingen van router
Verwijderd
open in de xp pc de dosprompt en type hier ipconfig /all
er zal nu een tabel tevoorschijn komen hier van is belangrijk:
-ipnummer
-subnet mask
-default gateway.
ga nu naar je ME pc en type bij uitvoeren winipcfg
er verschijnt nu een popup venster met informatie, kontroleer het ipnummer (moet in het zelfde gebied zitten maar NIET het zelfde zijn)
het subnet mask moet het zelfde zijn
default gateway moet het zelfde zijn
indien dit dus niet goed is kun je dit veranderen ( ik ga er van uit dat de router dhcp server is)
start-uitvoeren winipcfg onder aan staan een paar knoppen selecteer eerst alles vrij geven, dit zal alles op 0 zetten, nu selecteer je alle vernieuwen.
oja neem aan dat je ook al eens de kabels hebt gewisseld ?
er zal nu een tabel tevoorschijn komen hier van is belangrijk:
-ipnummer
-subnet mask
-default gateway.
ga nu naar je ME pc en type bij uitvoeren winipcfg
er verschijnt nu een popup venster met informatie, kontroleer het ipnummer (moet in het zelfde gebied zitten maar NIET het zelfde zijn)
het subnet mask moet het zelfde zijn
default gateway moet het zelfde zijn
indien dit dus niet goed is kun je dit veranderen ( ik ga er van uit dat de router dhcp server is)
start-uitvoeren winipcfg onder aan staan een paar knoppen selecteer eerst alles vrij geven, dit zal alles op 0 zetten, nu selecteer je alle vernieuwen.
oja neem aan dat je ook al eens de kabels hebt gewisseld ?
tis niet meer nodig kheb ten einde raad een andere netwerkkaart in den pc gestoken en die wou wel werken zeer vreemd ma ja dank u toch voor de hulp
Pagina: 1