PC restart ongevraagd na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
hey

Dit gebeurt alleen als ik spelletjes speel. nooit als ik gewoon zit te surfen/chatten. Bij warcraft 3 krijg ik ontzettend veel crashes, meer dan bij mn vorige computer en die was helemaal brak. bij die crashed heeft ie het over "cannot read/write memory" met een adress erbij. en dan gaat ie terug naar windows. Soms restart ie gewoon. soms blijft het spel hangen, dan reageert er niks meer en dan moet ik of de aanknop langer dan 4 sec vasthouden, of aan de achter kant die knop omhalen. soms dan blijft ie op een blauw scherm hangen met een of ander adress. |:(

ik heb:

A7v333
amd 2200+ thoroughbred
512 mb ram pc2700
40gb hd
asus gf 4 ti 4400 2942 (hogere versies gaat ie raar doen)
win 2k pro

Hoe los ik dit in godsnaam op?

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alleen bij spelletjes? Klinkt als geheugen dat op limiet zit of een brak voeding..
Check de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)

Verwijderd

Lijkt me dat je geheugen of brak is, of dat je de BIOS instellingen even moet nakijken...

• Hyp3rman
hmm die gozer die m heeft gemaakt zei dat ie dat ding 24 uur lang heeft getest met een of ander programma wat wel wat meer vraagt dan warcraft 3 en ut demo.
zou het geheugen stuk kunnen zijn gegaan door het versturen via van gent en loos?

• Hyp3rman
ow en wat zou ik dan moeten veranderen bij bios???

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Kan aan het spel liggen, maar wat voor hand ligt is denk ik het geheugen dat brak is. Anders flash of reset je de BIOS ff. :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij conf scherm/systeem/geavanceerd en dan bij Opstart - en herstel instelleningen zit een knop instellingen, klik daar op. Dan moet je onder: Systeemfouten de laatste optie (De computer automatisch restarten) uitvinken. Ik had precies hetzelfde probleem en bij mij hielp dat.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hyp3rman schreef op 27 september 2002 @ 17:58:
ow en wat zou ik dan moeten veranderen bij bios???
Het is hier niet de bedoeling om in korte tijd achter elkaar te posten. Daar hebben we het edit-knopje voor Check voor details eventueel de FAQ Forumgedrag :)

• Laurent
  • Niet online
eMAeRCe schreef op 27 september 2002 @ 18:06:
Bij conf scherm/systeem/geavanceerd en dan bij Opstart - en herstel instelleningen zit een knop instellingen, klik daar op. Dan moet je onder: Systeemfouten de laatste optie (De computer automatisch restarten) uitvinken. Ik had precies hetzelfde probleem en bij mij hielp dat.
Mja, dan krijg je waarschijnlijk gewoon een BSOD met de foutmelding te zien.
Ik heb in OH net nog een leuk schematje gepost:
Als hij tekens reboot kan je deze stappen ondernemen :) :
• Check de temperatuur van de CPU in de BIOS, en post deze hier
• Check eens de voltages die de voeding afgeeft, dit staat ook in de BIOS, deze mogen maximaal 10% afwijken dacht ik
• Check eens voor de zekerheid het geheugen, windows wilt nog wel eens raar gaan doen met brak geheugen. Dit kan je testen met MemTest86 (DOS).
BalusC schreef op 27 september 2002 @ 18:13:
Aikeleer, deze stappen staan ook in mijn Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)
Hm, blijkt toch weer dat ik niet zooo veel in PMG kom :+, bedankt dat je 't zegt btw, was die hele guide zowat vergeten :o (bij topics over zulk soort onderwerpen en waarvan geen stappen ondernomen -> insert_guide_link).

Nouja, ik raad de topicstarter iig aan om eens memtest86 te draaien, en dan lekker een aantal uur aan laten staan, ik vermoed eigenlijk ook het geheugen.

Verwijderd

Zwaardere PSU wil ook nog wel eens helpen. Ik hoop dat je minimaal 300 watt erin hebt hangen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aikeleer, deze stappen staan ook in mijn Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

• Hyp3rman
oke ik ga dat mem-ding doen..
over de temparatuur... ik had asus probe en daar gaf ie 46 graden C aan ook meteen nadat ie gecrasht was. en mobo 29 ging naar 31.
Ik heb net mn ouwe gf 2 ti erin geduwd en ga eerst is ff spelen.
heb ook herstarten afgevinkt..
gaat ie daar niet stuk van???

• Laurent
  • Niet online
Hyp3rman schreef op 27 september 2002 @ 18:18:
oke ik ga dat mem-ding doen..
over de temparatuur... ik had asus probe en daar gaf ie 46 graden C aan ook meteen nadat ie gecrasht was. en mobo 29 ging naar 31.
Ik heb net mn ouwe gf 2 ti erin geduwd en ga eerst is ff spelen.
heb ook herstarten afgevinkt..
gaat ie daar niet stuk van???
Van dat herstarten afvinken? Nee :). Je krijgt nu alleen i.p.v. een reboot bij een foutmelding, gewoon een blauw beeld (BSOD) met hierop de foutcode en omschrijving. Erg handig, want met alleen een reboot weet je niet wat er mis is.

Dat de temp. 2 graden omhoog gaat is niet erg, dat hoort, je systeem wordt namenlijk een beetje gestressed als je een beetje gaat werken. (niet letterlijk :+)

• Hyp3rman
harhar ;) ik heb net die gf 2 ti erin gepropt (subtiel) en hij is nog niet vastgelopen bij w3, met die gf 4 was ie op zn ergst er al na 2 mins uitgeklapt.
ik ga zo nog even die gf4 imme ouwe systeem doen:
die specs zijn:
chaintech 6ajm2
p3 700 @ 784
196 ram
win 98
is wel helemaal brak, maar loopt niet vast. dus hopelijk nu wel want dan weet ik waar het aan ligt. (ik heb vette garantie van die gozer op mn systeem)

//edit
oke hij is al wel vastgelopen
zou het misschien aan het voltage van iets kunnen liggen? dat die gf 4 teveel trekt?
//unedit

[ Voor 0% gewijzigd door Hyp3rman op 27-09-2002 20:04 . Reden: update ]

Verwijderd

512 mb heb je he? Wel haal er eens een reepje uit zodat je onder de 384 komt en probeer dan nog eens... ik had in 98se ook problemen met big loads of geheugen, misschien heeft 2k dat ook?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 02:37:
512 mb heb je he? Wel haal er eens een reepje uit zodat je onder de 384 komt en probeer dan nog eens... ik had in 98se ook problemen met big loads of geheugen, misschien heeft 2k dat ook?
2k heeft dat juist niet omdat de cores van w2k op w2k serv zijn gebouwt! En w2k serv krijgt soms te maken met 3 /4 gig ram of meer! (IBM XEON PC's OID)

Verwijderd

Hyp3rman schreef op 27 september 2002 @ 18:42:
//edit
oke hij is al wel vastgelopen
zou het misschien aan het voltage van iets kunnen liggen? dat die gf 4 teveel trekt?
//unedit
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 18:13:
Zwaardere PSU wil ook nog wel eens helpen. Ik hoop dat je minimaal 300 watt erin hebt hangen?
8)7

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je zegt dat ie het wel met die GF2 doet ligt her waarschijnlijk aan je videokaart,
denk of je Voeding of je VGA kaart!
Hoeveel Watt voeding heb je (staart er nog niet d8 ik)

iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 09:07:
[...]

2k heeft dat juist niet omdat de cores van w2k op w2k serv zijn gebouwt! En w2k serv krijgt soms te maken met 3 /4 gig ram of meer! (IBM XEON PC's OID)
als jij het zegt... ik ben daar niet zo thuis in maar het is wel logisch nu je het zegt... nou ja, vanuit mijn vorige standpunt gezien had het zo kunnen zijn en ik probeer ook alleen maar te helpen toch.

• Hyp3rman
lol not gf 2 deed ie precies hetzelfde... zoals ik gezegd heb liep ie ook vast met gf 2.. waarschijnlijk is de harddisk beschadigd tijdens transport via vG&l.. Hij liep minder vast door de latency van geheugen van 2.0T naar 2.5 en 5T naar 6T

best raar want een harde schijf hoort 20G te kunnen hebben

Verwijderd

Hyp3rman schreef op 03 oktober 2002 @ 18:40:
lol not gf 2 deed ie precies hetzelfde... zoals ik gezegd heb liep ie ook vast met gf 2.. waarschijnlijk is de harddisk beschadigd tijdens transport via vG&l.. Hij liep minder vast door de latency van geheugen van 2.0T naar 2.5 en 5T naar 6T

best raar want een harde schijf hoort 20G te kunnen hebben
De andere waardes moet je ook veranderen. Er stond waarschijnlijk: 2,5,2 Maak daar 3,6,3 van. Commandrate moet je op 2 zetten. Je mem kan gewoon niet op de snelle timings lopen.
Mocht je de "Turbo"optie op je mobo hebben->op "normal" zetten..

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 22:43

St@m

@ Your Service

ik zou zeggen dat je last hebt van de welbekende "infinite loop" ik hoop dat ik het goed schrijf, het is nog niet echt bekend wat je er tegen kan doen. Zoek hier maar eens naar in de search en je zult een heleboel topics vinden, het komt volgens mij voor als je een via chipset hebt icm een nvidia kaart

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Hyp3rman
ok..

heb net bericht gekregen van die gozer.. het is niet de hd.
en ik bedoelde met die latencies dat ik alles op hoog had gezet, dus op zn langzaamst...

nu dus lang w8en...

Pagina: 1