Rare netwerkkabels

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ik ben met een aantal personen bij een bedrijf bezig het netwerk aan te leggen. Een van die gasten dacht; laten we lekker dure dubbel afgeschermde kabels kopen voor de zekerheid. Dus dat gedaan alle kabels door de muren enzo. Dus wij testen en het lampje op dse switch brand. Wij klaar dachten wij. En als je dan op de server wil komen is het afgelopen. Een losse kabel ertussen en het werkt weer. Wij dachten dus dat er signaalverlies in die kabel zit. Is er iemand die dit vaker heeft meegemaakt en weet wat de goedkoopste oplossing is. Want opniew kabels leggen is geen optie. En zijn er misshien signaal versterkers voor UTP?

-= Very annoying forum person =-

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Kabels niet goed afgemonteerd / geen STP connectoren gebruikt ?
Hoe lang is de kabel tussen pc en switch/hub ?
Werkt geen enkele kabel ?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
De extra afgeschermde kabel werkt niet. Wat zijn stp connectoren?? Zijn die anders als utp? En de lengte is 20 m.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Flexx

This side up

Zal wel STP of FTP kabel zijn dat je getrokken hebt, 20 meter moet geen probleem zijn.

STP/FTP connectoren zijn afgeschermde RJ-45 connectoren.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54
Ik zou de stekkertjes er af knippen, dan aan 1 kant de draadjes per twee aan elkaar knopen (wel ff de kleuren onthouden :Y) ), en dan kan je aan de andere kant meten of er iets mis is. Als het natuurlijk niet aan de stekkertjes of wat anders ligt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

al een kabel tester geprobeerd?

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zijn de computers, waar die netwerkstekkers in gaan, geaard ? Ground loops zijn nooit grappig, en slecht traceerbaar.
Ik kan me voorstellen dat de switch het niet leuk vind om 110 Volt op z'n donder te krijgen.

Oplossing is, zoals psmeets reeds zei, één kant vrij maken van de afscherming.
Persoonlijk zou ik dan graag de afscherming wel aan de switch kant zien, maar da's slechts persoonlijk.

Verwijderd

Je zegt een losse kabel er tussen en het werkt weer? paar vragen:
- tussen wat voor componenten zit de kabel?
- Is de gebruikte STP (shielded twisted pair) toevallig geen cross kabel? zo ja gebruikt dan een straight als je van de server direct naar de switch moet.
- Wat is de speed en duplex mode op de switch en die van de server?
- Heb je ook gecheckt of de gebruikte poort op de switch in het juiste vlan is geplaatst?
- is het wel een switch of is het een hub (svp type nummer)

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Wat is dat Ground loop alexcj?? En een kabel tester heb ik al geprobeerd. Je ziet de lampjes oplichten maar er is geen verbinding. Een losse goedkope kabel over de vloer en de rommel werkt. Wat kan er gebeuren als de pc 's niet zijn geaard dan?

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04

snoei

kabels... :D

probeer het volgende eens.
sluit de pc eens op de volgende manier aan:

pc -- utp (kort stukje zonder afscherming) -- koppelblok -- stp (die je hebt liggen) -- switch.

mocht ie nu wel werken dan heb je inderdaad met een Ground loop te maken. Deze is alleen maar te voorkomen door aan 1 kant niet af te schermen (aarden).

groundloops zijn lussen in de aardbekabeling (afscherming) --> de welbekende brom bij geluid. Dit komt gewoon omdat jij een lus hebt gemaakt tussen de aardleiding (van het electriciteitsnet) en je pc/switch door een afgeschermde kabel te gebruiken.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
snoei schreef op 28 september 2002 @ 10:47:
probeer het volgende eens.
sluit de pc eens op de volgende manier aan:

pc -- utp (kort stukje zonder afscherming) -- koppelblok -- stp (die je hebt liggen) -- switch.

mocht ie nu wel werken dan heb je inderdaad met een Ground loop te maken. Deze is alleen maar te voorkomen door aan 1 kant niet af te schermen (aarden).

groundloops zijn lussen in de aardbekabeling (afscherming) --> de welbekende brom bij geluid. Dit komt gewoon omdat jij een lus hebt gemaakt tussen de aardleiding (van het electriciteitsnet) en je pc/switch door een afgeschermde kabel te gebruiken.
Kun je het even iets duidelijker uit leggen want dit snap ik niet helemaal.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
master_viper schreef op 27 september 2002 @ 17:31:
Ik ben met een aantal personen bij een bedrijf bezig het netwerk aan te leggen.
Das schijnbaar niet zo'n slim plan geweest
Is er iemand die dit vaker heeft meegemaakt en weet wat de goedkoopste oplossing is. Want opniew kabels leggen is geen optie. En zijn er misshien signaal versterkers voor UTP?
Wat mogelijkheden:
* Paren verkeerd. Je krijgt dan wel link, maar veel te veel fouten om data te verzenden
* Sommige aders verkeerd, waardoor er maar aan 1 kant link is.
* Kabel is (veel) meer dan 100 meter. Dit geeft leuke random problemen

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Alles is goed aangsloten daar ligt het niet aan en we praten over een lengte van 20 meter, maar het schijnt aan de kabel de liggen omdat het STP is.

Verwijderd

Je moet zorgen dat de afscherming van de kabel niet aan 2 kanten is aangesloten.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ow ik heb helemaal geen afscherming aangesloten. Moet dat dan?? |:(
En hoe moet dat dan? Moet ik dan van die STP connectors hebben??

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04

snoei

kabels... :D

als je geen stp connectors hebt gebuikt kun je ook geen groundloop hebben...
zijn de stekkers die je eraan hebt zitten wel goed.... dus geen slechte pinnetjes ofzo?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
snoei schreef op 29 september 2002 @ 15:06:
als je geen stp connectors hebt gebuikt kun je ook geen groundloop hebben...
zijn de stekkers die je eraan hebt zitten wel goed.... dus geen slechte pinnetjes ofzo?
We hebben ze wel 4 keer vervangen, elke keer gemeten maar het werkt niet.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Heb je al eens gekeken naar de port op de switch waar je de kabel insteekt? Misschien isttie niet helemaal 100%
Pagina: 1