Geen ene videokaart werkt op P4T533

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb laatst getracht mijn trouwe Leadtek Ti4600 op mijn moederbord te doen, maar dat resulteerde in rode lamp rechts bovenin (AGP warning), als ik de oude er weer in doe dan werkt ie ook niet meer, constant een rode lamp, ik heb zowat alles geprobeerd maar geen resultaat (BIOS clearen, andere kaarten erin doen, etc.).

Please help, ik weet niet wat er aan de hand is ineens, en is er een oplossing voor :?

Verwijderd

AGP slot beschadigd misschien?

Verwijderd

mobo dood?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 17:18:
AGP slot beschadigd misschien?
Dat lijkt er wel op ja. Probeer anders eens met een PCI videokaart te booten, misschien werkt het dan wel. Anders lijkt het toch wel op een dood moederplankje (ala; iets beschadigd bij het inbouwen).

• Lennieboy83
nee niet dood, Ik heb met de mensen gesproken van Informatique net (waar ik het mobo heb gekocht) en die dachten misschien dat dat idd aan de AGP poort lag, dus ik ga zo even langs.

Verwijderd

Sorry dat ik er even tussendoor kom maar ik heb zelf ook een vraag over de P4T533 en videokaarten dus ik fiets er even tussendoor :)

Ik ben namelijk van plan dit zelfde bord binnenkort aan te schaffen met zo'n pc4200 reepje en een P4 2,4ghz bij Informatique. Maar nu las ik op de Asus site onder de specs dat dit bord een 1,5volt AGP only slot heeft.

Ik was eigenlijk gewoon van plan om al mijn bestaande hardware over te zetten, maar ik weet zeker dat mijn Asus6800 GF1 DDR 3,3volt is..., gaat dat werken of niet?? Ik vrees zelf van niet maar ik wil het toch even zeker weten.

Ik heb namelijk helemaal geen zin om een nieuwe videokaart te kopen aangezien ik toch bijna geen games speel en deze nog prima werkt.

Ik heb ook nog een Powercolor Geforce 2MX liggen maar ik kan nergens vinden hoeveel volt die draait.

Iemand ervaringen/ideeen?

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

tja, de info hierover is maar slecht voorhanden, maar agp4 is dus 1,5 volt.
als je nu een "verkeerde" agp kaart er in doet (3,3volt) dan gaat het rode ledje branden.
wees blij, bij andere mobo's zit dit ledje er niet en blaas je de intel 850 chipset op....

de meeste recente kaarten zijn 1,5 volt (radeon 9000/9700)

ik heb eens op de matrox site een stukje gelezen welke kaarten in dit mobo konden, ze hadden er een hele boel getest.

Dus; agp 2/4 compatible wil nog niet zeggen agp 4, je zal dus of een ander mobo of een andere videokaart moeten halen.
De meeste nieuwe mobo's zijn tegenwoordig alleen agp4, vraag hier goed naar, voor dat je de boel opblaast.

• U-96

U-96

Verwijderd

Thnx for je reactie en de link, de link hielp helaas niet want mijn kaarten of vergelijkbare kaartjes stonden er niet bij :)

Ik heb even gekeken en het zijn allebei dus idd AGP 2x/4x kaarten :(
Hoewel ik die Asus6800 volgens mij idd kan vergeten. Er staat zelfs op de doos dat ie een hoop stroom verbruikt dus dat zal wel bijna zeker niet gaan werken.

Die andere kaart, die Powercolor Geforce2MX is uiteraard wat nieuwer en zou misschien wel kunnen werken.

Een vriend van mij heeft onlangs een compleet systeem gekocht met een P4B533E moederbord. Ik heb even gekeken op de Asus site en dat bord heeft dus ook alleen 1,5 volt, AGp 4x dus. Maar hij heeft er ook een Geforce 2MX inzitten, alleen dan van Pine ofzo.

Valt idd niet mee om wat info hierover te vinden :/

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Das handig dat je AGP 3,3 en 1,5 volt hebt en dat ze dat er duidelijk bij zetten (NOT). Als je dan een nieuwe videokaart op je oude AGP mobo zet, doet ie het heel eventjes heel erg goed, en dan gaat ie in rook op. Of is het daar tegen beveiligd?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

maar is die ti4600 wel gewoon 1,5V? ik neem eigenlijk aan van wel maar wil toch zeker weten aangezien ik een asus p4t533 wil kopen....

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• U-96

U-96

op de site van intel is ook diverse info te vinden over agp enz, ben voor de aanschaf van mijn nieuwe mobo, 3 dagen op zoek geweest om er achter te komen hoeveel volt, mijn agp kaart en mobo was.

Maar niks op de sites van de diverse fabrikanten. (en geen antwoord op e-mails)

een recente gf4 4600 ti is ook 1,5 volt

http://www.plasma-online.de/english/help/almanach/agp.html

http://www.digit-life.com/ubb/Forum1/HTML/000185.html

• Lennieboy83
Ok bedankt mensen :) Er werd mij vanavond verteld dat het mobo kapot was en ik krijg een nieuwe toegestuurd :) want ze gingen mijn mobo dus testen, en toen kwamen ze er zelf dus ook achter dat niks werkte...foutje van Asus
Pagina: 1