Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] NTC > Microcontroler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een schakelingetje; die dmv een ntc op een van me microcontroler ingang kan gezet worden. ik denk dat je daar een analoge ingang voor nodig hebt en die heb ik (pic16C74) het berijk moet tussen de 0 tot +- 120 graden zijn.

ps. kon op google niks vinden, wel met van die digitale sensoren maar het moet werken met een ntc

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

wrom neem je geen digitale???

zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer...

Electronics development

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
met een digitale pin een weerstand en een C'tje kom je ook al een heel eind, je gebruikt dan een timer om de temperatuur te bepalen (wel eerst proefondervindelijk de juiste waarden voor C en timer bepalen en natuurlijk calibreren. :)

Hier vind je een schema, neem voor de stroomspiegel je ntc en de hele rechterkant valt weg (de omslachtige methode hier is gebruikt om meerdere sensors aan te kunnen sluiten...)

Verwijderd

Topicstarter
tja... ik ben een n00b met microcontrolers dus ik zal wat meer hulp nodig hebben, heb mijn g*d geen idee hoe ik dat zal moetne berekenen

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Hmm, dan is het misschien het beste om een LM75 te kopen, da's een chippie die de temperatuur voor je meet en uitrekent, dus daar hoef je alleen de data uit op te vragen.

Er zijn veel voorbeelden met microcontrollers te vinden die deze chip toepassen, wil je het met een AVR doen, kijk dan hier eens. :)

Je kan ook een DS1620 gebruiken. Beide chips meten van -55 tot 125 graden met een resolutie van 0,5 oC

Verwijderd

Topicstarter
Benadski schreef op 27 september 2002 @ 18:49:
Hmm, dan is het misschien het beste om een LM75 te kopen, da's een chippie die de temperatuur voor je meet en uitrekent, dus daar hoef je alleen de data uit op te vragen.

Er zijn veel voorbeelden met microcontrollers te vinden die deze chip toepassen, wil je het met een AVR doen, kijk dan hier eens. :)

Je kan ook een DS1620 gebruiken. Beide chips meten van -55 tot 125 graden met een resolutie van 0,5 oC
klopt!, maar ik wil een stuk of 6 van die chippie's gebruiken en 6X 7 euro is toch weer een hoop geld!, als ik nmelijk 1 chippie heb die alles omzet van weerstand naar temp. kan ik multiplexen tussen de ntc-en
Pagina: 1