1 computer in 2 netwerken is dit mogelijk ??

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:15

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
Hey

Ik ben bezig met een test servertje nu staat deze 1 op 1 met mijn eigen werkstation.

nu is het alleen heel onhandig om even iets opte zoeken of een ander iets te doen omdat ik instellingen moet veranderen etc

nu zat ik te denken als ik nu nog een netwerk kaart doe in mijn werkstation lukt het om en op internet en netwerk te komen en de test server te doen

maar nu is er het volgende er staat een DHCP op beide servers dus de test server mag niet verder als mijn computer komen is hier iets voor of spreek dit voor zich

nog even een tekeningetje om het duidelijker te maken.

code:
1
2
3
4
5
6
Server----------------WS-------------------Server (linux)
   |
   |
   |
Netwerk
(novell + NT)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

dominic

will code for food

2 netwerkkaarten in je werkstation lijkt mij dan het meest logische wanneer je de 2 netwerken echt gescheiden wil houden..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

gewoon 2 NIC's in je system plaatsen. maar hoe het precies moet weet ik niet, maar lijkt mij dat je LAN's dan afgeschermd zijn als je andere IP ranges gebruikt per NIC

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:18
ik heb 1 netwerkkaart en heb een eigen netwerkje thuis en een internet verbinding op hetzelfde moment via een hub (kabelmodem op hub en andere pc's ook). mijn internet is MAC adres gebonden dus heb ik alleen internet op de pc met de ethernet kaart die is geregistreerd. verder kan je in windows je werkgroep/domein instellen en dan moet het lukken. ik gebruik voor alles het tcp/ip protocol.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

je propt er twee netwerkkaarten in, dan ga je ze beiden configgen en dan een bridge aanleggen.

onder je netwerk properties dus :)

http://www.NUiPhone.nl/

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

leuk_he

1. Controleer de kabel!

2 nics zou gewoon moeten kunnen. Als je invloed hebt op die linux bak zou je die ook gewwon op hetzelfde segment als die novell nt kunnen hangen.

Je kunt ook eens kijken of je 2 ip nummers op je huidige nic kunt hangen (dus ip nummers/gateways) die dhcp je nu heeft toegewezen en dan switchen van de plug.

effe checken of routen uitstaat op je huisige ws.

Wat bedoel je eingenlijk met "WS" op dat lijntje naar linux?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

xp en 2k (weet ik niet zeker van 2k) kan je gewoon een 2e ip adress opgeven op de netwerk kaart. Dan is die 2e nic niet eens nodig.

p.s. denk dat hij met WS workstation bedoelt :D is zo maar een gok hehe

En wat bedoel je met je "verder komen" Jouw pc is geen router neem ik aan dus die zal dat andere netwerk niet kunnen zien.

Je pc zal ook niet als dchp relay zijn geconfigureerd dus dhcp broadcasts zullen ook niet verder komen.

There is no art to find the minds construction in the face

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 15:25
w2k ondersteund ook 2(of meer) ip adressen. Je geeft de netwerkkaarten ipadressen, en niet de comp zelf.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[quote]Muppet schreef op 27 september 2002 @ 17:48:
xp en 2k (weet ik niet zeker van 2k) kan je gewoon een 2e ip adress opgeven op de netwerk kaart. Dan is die 2e nic niet eens nodig.
[/qoute]

2e ip op die netwekr kaart werkt alleen goed als je die netwerken zou koppelen (hub ertussen ofzo) , en dan zou de dhcp van die 2 netwerken met elkaar gaan botsen. Of heb jij nog een oplossing die ik nog niet ken?

(uit ervaring weet ik dat het onder 2000 kan. ook ompluggen zonder rebooten kan)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 15:25
Het is de bedoeling dat je 2 netwerkkaarten erin propt. En vervolgens elke netwerkkaart een appart ip adres.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Ja, ik dacht zelf ook wel dat het zou werken maar moet het ff zeker weten

maar de bedoeling is dat er 2 nics in komen maar jullie denken dat deze netwerken niet met elkaar gaan kloten ??

P.S ik draai zelf XP pro SP1

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

ripexx

bibs

Waarom zouden met elkaar in conflict raken, tenzij je rare dingen met ip ranges gaat doen, zoals dubbele ip adressen, vage routes, bridge/router functie aanstaan. Het blijft bij dit soort zaken toch altijd zorgvuldig configureren.

buit is binnen sukkel

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Diaboluzzz schreef op 27 september 2002 @ 17:13:
je propt er twee netwerkkaarten in, dan ga je ze beiden configgen en dan een bridge aanleggen.

onder je netwerk properties dus :)
geen bridge, want dan hebben ze alsnog last van elkaar aangezien je dan 1 netwerk maakt ipv 2 ;) routeren, dat moet je :P
ripexx schreef op 28 september 2002 @ 20:46:
Waarom zouden met elkaar in conflict raken, tenzij je rare dingen met ip ranges gaat doen, zoals dubbele ip adressen, vage routes, bridge/router functie aanstaan. Het blijft bij dit soort zaken toch altijd zorgvuldig configureren.
precies, en noteren wat je aan het doen bent, aan wie je welke settings geeft etc :)

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ok hartstikke bedankt het is gelukt
Pagina: 1