For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
dus dan lijkt het me als niet goed werkt, dan zou die helemaal niks moeten doen?
Verwijderd
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Er is namelijk een limiet aan het aantal apparaten wat je kan aansluiten aan een analoge telefoon lijn. (ben het woord even kwijt) Bij mijn weten is het maxium 5 apparaten, maar uit jij beschijving haal ik dat je er precies 5 op heb, dus als er dan 1 net iets meer trekt dan kunnen dit soort dingen gebeuren.
Dit kan je eigenlijk heel simpel testen of dit het geval is, je haalt alle telefoons van het aansluitpunt af en je sluit bijvoorbeeld alleen die orlando aan. Deze is toch draadloos dus zal je toch nog overal in huis kunnen bellen. Vervolgens houd je dit zo voor 2 dagen, mocht je dan nogsteeds het probleem hebben dan raad ik aan om even de kpn te bellen voor een lijntest. Mocht het probleem "over" zijn dan weet je wel waar het probleem ligt, je zou dan bijvoorbeeld voicemail kunnen gebruiken ipv. een antwoord apparaat.
Suc6 !
Volgens mij lees ik bij de post van Exx dat hij 4 apparaten aangesloten heeft.[Airwolf] schreef op 27 september 2002 @ 17:19:
Er is namelijk een limiet aan het aantal apparaten wat je kan aansluiten aan een analoge telefoon lijn. (ben het woord even kwijt) Bij mijn weten is het maxium 5 apparaten, maar uit jij beschijving haal ik dat je er precies 5 op heb, dus als er dan 1 net iets meer trekt dan kunnen dit soort dingen gebeuren.
EXX schreef op 27 september 2002 @ 16:49:
Op mijn telefoonaansluiting zitten 2 telefoons (een Beocom 1000 en een draadloze Orlando), 1 antwoordapparaat en 1 modem.
En de modem dan ?
Dat woord was ik kwijt, de aansluit factor.Pc123 schreef op 27 september 2002 @ 18:14:
Het gaat niet om het aantal apparaten maar de opgetelde aanlsluitfactor, dat staat ergens op je telefoon, samen mag het niet hoger dan 5 zijn. Sommige telefoons zijn 1 andere 2.
Maar ik meende ergens gelezen te hebben dat je er rekening mee moet houden dat bij een apparaat of 5 (wat hier het geval is) dat je dan over het limiet heen gaat.
Het blijft raar dat het ineens gewoon compleet wegvalt in maar 1 richting; je zou verwachten dat de kwaliteit minder wordt of dat het helemaal niet meer werkt.
Of hoef je ze daarvoor niet tegelijk te gebruiken om de factor te overschrijden
Dus als je alleen met je Beocom belt, dan belast je de lijn met een factor 1.5 toch ?
Wanneer je met 2 man in huis tegelijk belt naar 1 nummer (tel1=bellen asf=1,5 tel2=meeluisteren asf=1) dan belast je de aansluiting met bijv. een factor 2,5 in mijn redenering...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
orlando, beocom, antwoordapparaat en modem zijn volgens mij 4 apparatenEXX schreef op 27 september 2002 @ 20:31:
De aansluitfactor van de Orlando is 0.5, die van de Beocom en het antwoordapparaat 1.5. Van de modem weet ik het net, zal ook wel iets van 1.5 zijn. Dat geeft samen precies 5.
Maar haal anders eens een telefoon eraf, blijft het probleem dan nog bestaan?
Anders effe de storingsdienst bellen, die kunnen zo jouw lijn meten en dan zeggen of er iets aan de hand is met de telefoonlijn.
suc6!!
Jaja, in totaal 4 apparaten, maar met een totale aansluitfactor van 5larsemenneke schreef op 27 september 2002 @ 20:59:
[...]
orlando, beocom, antwoordapparaat en modem zijn volgens mij 4 apparaten
Maar haal anders eens een telefoon eraf, blijft het probleem dan nog bestaan?
Anders effe de storingsdienst bellen, die kunnen zo jouw lijn meten en dan zeggen of er iets aan de hand is met de telefoonlijn.
suc6!!
Overigens is de storing niet systematisch, dan weer eens wel, dan weer eens niet. Soms na 10 minuten bellen, dan weer na 5 mintuen etc. Lijkt een beetje "at random" . Een beetje moeilijk te tracen door eenvoudig telefoons eraf te halen. Ik denk toch dat ik maar eens met KPN contact op ga nemen.
Verwijderd
In rust gebruiken de apparaten nagenoeg niets. Dus met uitgaand bellen zou dit niet het probleem zijn.
Wat je zou kunnen proberen is het krulsnoertje te vervangen of flink te bewegen tijdens een gesprek, meestal zit hier het probleem. Vaak zijn de krulsnoertjes gedraait, worden uitgerekt waardoor de draadjes voor de rj10 connector afbreken en dan slecht contact maken.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2002 12:27 . Reden: taalfoutje oeps.. ]
Een leuke theorie, maar het probleem treedt ook op bij het draadloze toestel...Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:26:
Wat je zou kunnen proberen is het krulsnoertje te vervangen of flink te bewegen tijdens een gesprek, meestal zit hier het probleem. Vaak zijn de krulsnoertjes gedraait, worden uitgerekt waardoor de draadjes voor de rj10 connector afbreken en dan slecht contact maken.
Verwijderd
In dat geval zou het ook een defecte poort in de OTFC kunnen zijn..EXX schreef op 28 september 2002 @ 17:34:
[...]
Een leuke theorie, maar het probleem treedt ook op bij het draadloze toestel...