• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 08:18

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een vervelend probleem met de telefoon: soms valt de uitgaande verbinding weg. Je kunt mensen wel verstaan, maar niks meer terugzeggen. Alsof je je telefoon op 'mute' hebt gezet als het ware. Verbinding verbreken en opnieuw bellen dan de remedie.

Op mijn telefoonaansluiting zitten 2 telefoons (een Beocom 1000 en een draadloze Orlando), 1 antwoordapparaat en 1 modem. Zowel de telefoons als de beantwoorder komen van Primafoon. Het maakt niet uit welke telefoon je gebruikt. Vreemd genoeg heb ik nog geen problemen gehad met internetten, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.

Heeft iemand ook wel eens zulke ervaringen gehad en wat was dan de oorzaak. Ik wil even zeker weten dat het niet aan mijn 'interne' bedrading ligt voordat ik contact opneem met KPN.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

volgens mij worden er maar 2 aders gebruikt bij telefoon verkeer? ( ANALOOG )

dus dan lijkt het me als niet goed werkt, dan zou die helemaal niks moeten doen?

Verwijderd

probeer je telefoon uit op het hoofdpunt van de ptt in je huis, daar wordt alles op gesplitst en kan je controleren als het aan je bedrading licht of niet

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
De telefoon op het hoofdpunt heeft ook problemen. Ik heb eigenlijk geen kabels gesplit, maar alles aangesloten met van de stekkers waar je achterop ook weer een stekker kan steken. Zo zitten er op het hoofdpunt 3 stekkers op elkaar: 1 met een draad naar boven (waar zich dan een tweede telefoonstopcontact bevindt) , daarop de stekker van het antwoordapparaat en dan die van de telefoon beneden. Boven hetzelfde liedje met de 2de telefoon en het modem.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het zou kunnen dat 1 van je telefoons teveel "vraagt".

Er is namelijk een limiet aan het aantal apparaten wat je kan aansluiten aan een analoge telefoon lijn. (ben het woord even kwijt) Bij mijn weten is het maxium 5 apparaten, maar uit jij beschijving haal ik dat je er precies 5 op heb, dus als er dan 1 net iets meer trekt dan kunnen dit soort dingen gebeuren.

Dit kan je eigenlijk heel simpel testen of dit het geval is, je haalt alle telefoons van het aansluitpunt af en je sluit bijvoorbeeld alleen die orlando aan. Deze is toch draadloos dus zal je toch nog overal in huis kunnen bellen. Vervolgens houd je dit zo voor 2 dagen, mocht je dan nogsteeds het probleem hebben dan raad ik aan om even de kpn te bellen voor een lijntest. Mocht het probleem "over" zijn dan weet je wel waar het probleem ligt, je zou dan bijvoorbeeld voicemail kunnen gebruiken ipv. een antwoord apparaat.

Suc6 !

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
[Airwolf] schreef op 27 september 2002 @ 17:19:
Er is namelijk een limiet aan het aantal apparaten wat je kan aansluiten aan een analoge telefoon lijn. (ben het woord even kwijt) Bij mijn weten is het maxium 5 apparaten, maar uit jij beschijving haal ik dat je er precies 5 op heb, dus als er dan 1 net iets meer trekt dan kunnen dit soort dingen gebeuren.
Volgens mij lees ik bij de post van Exx dat hij 4 apparaten aangesloten heeft. :? 8)7
EXX schreef op 27 september 2002 @ 16:49:
Op mijn telefoonaansluiting zitten 2 telefoons (een Beocom 1000 en een draadloze Orlando), 1 antwoordapparaat en 1 modem.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 19:23
Het gaat niet om het aantal apparaten maar de opgetelde aanlsluitfactor, dat staat ergens op je telefoon, samen mag het niet hoger dan 5 zijn. Sommige telefoons zijn 1 andere 2.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
En de modem dan ?
Pc123 schreef op 27 september 2002 @ 18:14:
Het gaat niet om het aantal apparaten maar de opgetelde aanlsluitfactor, dat staat ergens op je telefoon, samen mag het niet hoger dan 5 zijn. Sommige telefoons zijn 1 andere 2.
Dat woord was ik kwijt, de aansluit factor.
Maar ik meende ergens gelezen te hebben dat je er rekening mee moet houden dat bij een apparaat of 5 (wat hier het geval is) dat je dan over het limiet heen gaat.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
De aansluitfactor van de Orlando is 0.5, die van de Beocom en het antwoordapparaat 1.5. Van de modem weet ik het net, zal ook wel iets van 1.5 zijn. Dat geeft samen precies 5.

Het blijft raar dat het ineens gewoon compleet wegvalt in maar 1 richting; je zou verwachten dat de kwaliteit minder wordt of dat het helemaal niet meer werkt.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Van die aansluitfactor: Dat is toch alleen van toepassing wanneer je *alle* apparaten tegelijk gebruikt :?
Of hoef je ze daarvoor niet tegelijk te gebruiken om de factor te overschrijden :?

Dus als je alleen met je Beocom belt, dan belast je de lijn met een factor 1.5 toch ?
Wanneer je met 2 man in huis tegelijk belt naar 1 nummer (tel1=bellen asf=1,5 tel2=meeluisteren asf=1) dan belast je de aansluiting met bijv. een factor 2,5 in mijn redenering...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
EXX schreef op 27 september 2002 @ 20:31:
De aansluitfactor van de Orlando is 0.5, die van de Beocom en het antwoordapparaat 1.5. Van de modem weet ik het net, zal ook wel iets van 1.5 zijn. Dat geeft samen precies 5.
orlando, beocom, antwoordapparaat en modem zijn volgens mij 4 apparaten ;)

Maar haal anders eens een telefoon eraf, blijft het probleem dan nog bestaan?
Anders effe de storingsdienst bellen, die kunnen zo jouw lijn meten en dan zeggen of er iets aan de hand is met de telefoonlijn.

suc6!!

Verwijderd

k heb hier 3 telefoons aan die lijn hangen met 2x 2.5 en 1x 1 = 6 en nergens last van

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
larsemenneke schreef op 27 september 2002 @ 20:59:
[...]

orlando, beocom, antwoordapparaat en modem zijn volgens mij 4 apparaten ;)

Maar haal anders eens een telefoon eraf, blijft het probleem dan nog bestaan?
Anders effe de storingsdienst bellen, die kunnen zo jouw lijn meten en dan zeggen of er iets aan de hand is met de telefoonlijn.

suc6!!
Jaja, in totaal 4 apparaten, maar met een totale aansluitfactor van 5 ;)

Overigens is de storing niet systematisch, dan weer eens wel, dan weer eens niet. Soms na 10 minuten bellen, dan weer na 5 mintuen etc. Lijkt een beetje "at random" . Een beetje moeilijk te tracen door eenvoudig telefoons eraf te halen. Ik denk toch dat ik maar eens met KPN contact op ga nemen.

Verwijderd

De aansluitfactor heeft meer te maken met het feit dat je niet genoeg belspannig hebt als je gebeld wordt. Bij een te hoge aansluitfactor kan het zijn dat niet alle toestellen rinkelen.
In rust gebruiken de apparaten nagenoeg niets. Dus met uitgaand bellen zou dit niet het probleem zijn.

Wat je zou kunnen proberen is het krulsnoertje te vervangen of flink te bewegen tijdens een gesprek, meestal zit hier het probleem. Vaak zijn de krulsnoertjes gedraait, worden uitgerekt waardoor de draadjes voor de rj10 connector afbreken en dan slecht contact maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2002 12:27 . Reden: taalfoutje oeps.. ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:26:
Wat je zou kunnen proberen is het krulsnoertje te vervangen of flink te bewegen tijdens een gesprek, meestal zit hier het probleem. Vaak zijn de krulsnoertjes gedraait, worden uitgerekt waardoor de draadjes voor de rj10 connector afbreken en dan slecht contact maken.
Een leuke theorie, maar het probleem treedt ook op bij het draadloze toestel...

Verwijderd

EXX schreef op 28 september 2002 @ 17:34:
[...]

Een leuke theorie, maar het probleem treedt ook op bij het draadloze toestel...
In dat geval zou het ook een defecte poort in de OTFC kunnen zijn..
Pagina: 1