Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GPRS] op PDA inbellen?

Pagina: 1
Acties:

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-10 13:19
Hallo allemaal, ik vroeg me af.. Is het ook mogelijk om vanaf een externe pc int e bellen op een PDA met GPRS? Dus dat de verbinding niet vanuit de PDA eerst opgebouwd wordt, maar dat ik dus een soort van 'request' doe?

Ik zou hier heel graag wat meer over weten, heeft iemand een linkje of zo?
Want ik ben al tijden op zoek, en ik kom alleen maar onderwerpen over
het internetten op een PDA tegen, maar niet over het bellen naar een PDA.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Je wilt hem dus als een 'server' gebruiken :?
Denk niet dat dat lukt, aangezien je PDA geen eigen IP adres toegewezen krijgt...

• koffercomputer
Ik wil inderdaad een PDA wat meetgegevens laten opslaan en dan later met mijn PC die informatie weer laten uitlezen via het GPRS netwerk. Probleem is dat dat ten alle tijde zou moeten kunnen...

Misschien een soort van call-back of zo?

Verwijderd

Volgens mij is dat wel mogelijk. Ik meen een tijd geleden ook gelezen te hebben dat dit dus een belangrijk nadeel is van GPRS: iemand kan je ongewilt op kosten jagen omdat hij bytes naar je toestuurd (niet dat je er wat mee doet, maar toch, ze zijn naar jouw mobieltje verstuurd). Maar ik hoor het graag van een pro, want ik vind dit ook zeer interessant.

• koffercomputer
Ik ga vandaag zelf weer verder zoeken, misschien eventjes een mailtje sturen naar KPN, O2 en zo. Misschien dat zij het weten. Als er hier nog iemand informatie voor me heeft.. graag!

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Ik denk dat het makkelijker is om de gegevens die je op je PDA verzamelt automatisch te laten synchroniseren met een server, zodat je later de gegevens op die server weer kan uitlezen.

BVD MVG VDL

• koffercomputer
Het is eigenlijk de bedoeling dat mijn PDA-tje alleen on-line komt als ik de gegevens wil hebben. Ieder moment van de dag up-to-date gegevens, wanneer ik dat wil.
Daarom is synchroniseren eigenlijk niet de oplossing.

Pagina: 1