Toon posts:

Drivers voor Compaq WOL 10/100 PCI UTP-kaart onder Win98

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Uit de PC van mijn vader heb ik dit kaartje gesloopt, aangezien hij hem toch niet gebruikt. Helaas heb ik er geen drivers bij, die staan bij hem voorgeïnstalleerd (en ergens op een onvindbare plaats op de recovery CD). De drivers op de pagina van Compaq (http://www.compaq.com/sup...3_Fast_Ethernet_NICs.html) werken helaas niet. Ook de standaard driver op mijn Win98 CD werkt niet.

Hoe kom ik aan een geschikte driver?

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
www.driverguide.com geprobeerd?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

welke chipset? kijk eens naar de nummers op de chips op de kaart

[edit]
volgens mij is het een intel kaartje:
Source: ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp10501-11000/sp10873.txt

Compaq 10/100 TX PCI Intel WOL UTP Controller

Verwijderd

Topicstarter
driverguide.com helpt me niet veel verder, de compaq site had ik zelf al gevonden en verder geven ze geen nuttige verwijzingen. Het bestand op die ftp server heb ik al, dat is dus die driver die niet werkt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 16:53:
driverguide.com helpt me niet veel verder, de compaq site had ik zelf al gevonden en verder geven ze geen nuttige verwijzingen. Het bestand op die ftp server heb ik al, dat is dus die driver die niet werkt.
weet je 100% zeker dat die drivers bij die kaart horen dan?
aangezien ik die file tenslotte via jouw link had gevonden ;)
Want als dat idd die kaart is, zit er een intel chip op, dus zou je misschien generic intel kunnen proberen (weet niet of die er zijn btw)

Verwijderd

geef je mailadres maar

Verwijderd

Topicstarter
weet je 100% zeker dat die drivers bij die kaart horen dan?
aangezien ik die file tenslotte via jouw link had gevonden
Want als dat idd die kaart is, zit er een intel chip op, dus zou je misschien generic intel kunnen proberen (weet niet of die er zijn btw)
Het linkje dat ik gaf, is wat ik gevonden heb bij een search op de compaq-site: Of ze werkelijk bij mijn kaart horen weet ik natuurlijk niet, maar volgens alle informatie die ik gevonden heb, zouden ze dat wel moeten doen.

Ik zal iig ff zoeken op een generic intel driver...

Verwijderd

Topicstarter
geef je mailadres maar
captainproton@tweakers.net ;)

Verwijderd

ik heb hier de cd van het type compaq nc3123 fast ethernet 905 tx--tc

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de compaq website zouden dat dezelfde drivers moeten zijn...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

is dit hem:
NC3123 Fast Ethernet Adapter PCI, 10/100 Wake on LAN

Based on Intel's 82559 communications processor, the NC3123 server adapter incorporates a variety of features for faster throughput than previous 10/100 adapters, increasing flexibility and reducing support costs. The NC3123 delivers industry-standard drivers that are compatible with other Compaq NC series Fast Ethernet adapters.

Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.ca/Images/products/Servers/ProLiant/nc3123.gif
dan zou je deze kunnen proberen:
http://www.google.nl/sear...l+82559+driver+compaq&lr=
http://digital.ni.com/sof...69ec0056df95?opendocument

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart komt niet overeen met het plaatje... En de drivers werkten ook niet :(

Begin me dan ook af te vragen of de sticker op de kaart zelf wel correct is.

Verwijderd

Welke type Compaq was het? Compaq gebruikt ook veel conexant nic's

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nogmaals, wat staat er op de chips?

en wat zei windows wat het was?

Verwijderd

kon je nog wel een flop maken,met die drivers

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
support.intel com. daar de intel pro 100 driver downloaden. deze driver pakt het hele spectrum aan intel kaartjes wat is gemaakt (alle uit de pro 100 series)

kheb zelf zon compaq nic in mijn compaq machine zitten (duh..) en die werkt ook prima met die intel drivers

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart gevonden na een search op part number in de compaq database (ja, ik weet het, dat had ik natuurlijk meteen moeten doen, maar het duurde ff voordat ik de database gevonden had op die website... Wat een chaos)
http://sparesstore.compaq...ail_Pop.asp?PN=157045-001

Afbeeldingslocatie: http://sparesstore.compaq.com:80/sparesstore/images/parts/157045.gif

Nu alleen nog op een of andere manier drivers vinden...

[edit]Wat er op de chips staat, moet je nu zelf kunnen lezen, jij weet vast beter welke chip je moet hebben :) Windows herkent overigens de kaart helemaal niet, die komt niet verder dan dat het een PCI netwerkadapter is.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

offtopic: lang leve 3com

btw dat kaartje ken ik, zat in presario ahtlon 700 ofzo

geen driver support voor win2k, en voor 98 ook moeilijk drivers te vinden

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

kan het niet zijn dat er een irq teveel gedeeld is of niet goed, want normaal werken netwerk kaarten met niks :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 13:03:
kan het niet zijn dat er een irq teveel gedeeld is of niet goed, want normaal werken netwerk kaarten met niks :)
:?
Bij elke netwerk kaart heb je drivers nodig :P
Van de meest bekende zit er bij windows al drivers.

Is het niet toevallig mogelijk dat dt kaartje + drivers alleen in een compaq werkt, zou me niets verbazen :/

Ik kan niet lezen wat er nog meer staat op die chip met "MPX", misschien kom je daar verder mee, denk het niet hoor, aangezien die drivers die je in het begin al noemde had moeten werken :/

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet toevallig mogelijk dat dt kaartje + drivers alleen in een compaq werkt, zou me niets verbazen
Mag hopen van niet... Dat zou wel erg slecht zijn. Overigens vraag ik me nu wel af of dit wel die kaart met intel chipset is, hoe kom je daar achter? Op de chips zelf staat iig geen verwijzing naar intel...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:24:
[...]

Mag hopen van niet... Dat zou wel erg slecht zijn. Overigens vraag ik me nu wel af of dit wel die kaart met intel chipset is, hoe kom je daar achter? Op de chips zelf staat iig geen verwijzing naar intel...
uit die droom kunnen we je wel alvast helpen, tis geen intel (als ik plaatje zo bekijk) tis een MPX chip, heb hier nog wel ergens drivers voor liggen... alleen 98 geloof ik... moet ik even voor zoeken voor w2k

A wise man's life is based around fuck you

• schroevendraaier480
  • Laatst online: 20:48

schroevendraaier480

certified prutser

Je moet even weten uit welk systeem je kaart komt. Volgens mij uit een deskpro EP of EN (daar ben ik ze tenminste in tegen gekomen) als je dan zoekt op de compaq site vind je ze wel.

http://www.compaq.com/sup...pro/us/download/9310.html

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt uit een presario, typenummer weet ik niet uit mn hoofd. Overigens, wegens algehele instabiliteit van mn systeem ga ik zometeen de hele zooi opnieuw installeren en proberen win2000 erop te zetten... Misschien dat de driverinstallatie daarna wat soepeler verloopt. Hoop ik.

[edit] Update voor het nageslacht

(in post ge-edit om het topic niet zinloos te kicken)

Het blijkt idd een accton 1207D kaart te zijn, en de drivers die daarvoor verkrijgbaar zijn op de accton site werken gewoon. Iedereen in dit topic bedankt voor de moeite!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:24:
[...]

ik dacht eerst dat het een intel was door die info op de site van compaq ;) maar nu ik het kaartje zie, is het dat dus echt niet ;)
schroevendraaier schreef op 28 september 2002 @ 18:33:
Je moet even weten uit welk systeem je kaart komt. Volgens mij uit een deskpro EP of EN (daar ben ik ze tenminste in tegen gekomen) als je dan zoekt op de compaq site vind je ze wel.

http://www.compaq.com/sup...pro/us/download/9310.html
Where used:
Presario 5000xx
Presario 5000Z/5UVM21
Presario 5BW
Presario 5WV
Presario 7000
Presario 7400
Presario 7500
Presario 7900
Presario 7AP
Presario 7EL
Presario 7PL
Presario 7RC
Presario 7RP

• schroevendraaier480
  • Laatst online: 20:48

schroevendraaier480

certified prutser

volgens mij is het dus een

Accton EN1207D Series PCI Fast Ethernet Adapter.

drivers voor win98 stonden in de reeds gestuurde link

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

HALLOOOOOOOOO.... :P

Die kaartjes hebben wij hier ook...

Herkent Win98 ze niet gewoon standaard? 't is namelijk een MPX chipset (lees Realtek)...

Bij ons worden ze in win2k gewoon als standaard Realtek 10/100 kaartje herkend...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1