Toon posts:

Gamespy e.d. werken niet achter Winroute?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanalles geprobeerd maar ik krijg Gamespy, Mohaa ne BF1942 maar niet aan de praat. Ik draai de games op een winXP machine in een domein. Uitgaande server is een Win2000 adv.server waar Winroute op draait om de internetverbinding te delen. Alle benodigde poortmappings zijn aangemaakt in NAT maar het maar niet werken.

De poortmappings verwijzen nu allemaal naar 195.168.0.5 (WinXP machine\Gamebak).....doet 't niet.
Ik heb ook een aantal mappings voor FTP\Web en Terminal server naar 10.0.0.150 (Win2000server)....dit werkt wel prima.

Is er iemand die mij kan vertellen wat hier niet goed gaat?

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Is dit niet meer een topic voor een network forum?
Het ligt aan je netwerk instellingen, dus....
Misschien bij Arcade opgeven dat je een proxy server gebruiken? :?

Verwijderd

Topicstarter
Is wellicht meer Netwerk forum....waar stel je die proxy in voor Gamespy?

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
idd, Networking verslaafdeb kom je in SP niet zozeer tegen :X :)

Verwijderd

Topicstarter
O...en hoe verplaats ik dit topic naar Network...?

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Dat doet een modje vanzelf/melden in SM

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Hmm ik hoef normaal gesproken helemaal niets in te stellen in winproxy want normaal gesproken houdt hij udp mappings vast in zijn nat database (8>

poort je dan wel upd pakketten en niet per ongelijk tcp ofzo :X

Anders probeer je een als test gewoon al het verkeer te forwarden :)

Verwijderd

Topicstarter
Alle gamepoorten die doorgemapt zijn zowel TCP als UDP...dat laatste ga ik ff proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een portrange van 3000 tot 30000 doorgemapt maar ook dit zonder resultaat. Gamespy kan E-mailadres niet valideren door "overrestrictive firewall".

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Wat maf :? Draai je de nieuwste versie? anders misschien even updaten. Ik heb zelf ook wel eens gamespy gedraait door winroute maar heb daar nooit iets voor in hoeven te stellen. Misschien dat er een aantal nat issues zijn opgelost in een nieuwere versie.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 11:11
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 16:17:
Ik heb vanalles geprobeerd maar ik krijg Gamespy, Mohaa ne BF1942 maar niet aan de praat. Ik draai de games op een winXP machine in een domein. Uitgaande server is een Win2000 adv.server waar Winroute op draait om de internetverbinding te delen. Alle benodigde poortmappings zijn aangemaakt in NAT maar het maar niet werken.

De poortmappings verwijzen nu allemaal naar 195.168.0.5 (WinXP machine\Gamebak).....doet 't niet.
Ik heb ook een aantal mappings voor FTP\Web en Terminal server naar 10.0.0.150 (Win2000server)....dit werkt wel prima.

Is er iemand die mij kan vertellen wat hier niet goed gaat?
Als je NAT gebruikt en je proxyserver etc. uit hebt staan hoef je toch geen poorten te mappen :?
Tenminste bij mij werkt het gewoon met Winroute Pro.

Verwijderd

Topicstarter
FF voor de duidelijkheid.....NAT aan op extern ip, geen poortmappings en verder alles uit (proxy,mail etc.). Probleem is dat proxy, mail etc. in gebruik zij en die kunnen dus niet uit.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 11:11
Dan wordt het een ander verhaal idd.
En eerlijk gezegd weet ik het antwoord dan ook niet.
Behalve dat je misschien toch niet de goede poorten hebt gemapt, maar jij zegt van wel.
Met het commando netstat kan je iig zien welke poorten er door een applicatie worden gebruikt, dus dat zou je nog kunnen controleren voor de zekerheid.
Pagina: 1