Toon posts:

Email-experiment

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Nou wil ik een tijdelijk emailaccount opzetten, dit om de groeiende stroom aan spam, waar iedereen wel zo'n beetje last van heeft, aan banden te leggen.

Je kent het wel:
Je wilt je ergens voor aanmelden, en moet je je emailadres opgeven om je inlognaam en wachtwoord naartoe te laten sturen.

Nou heb ik gemerkt dat nadat ik m'n emailadres heb opgeven een dagelijks veranderende portie spam binnenkijg die ik niet kan weren omdat de afzender en de subject elke keer weer veranderen.

Mijn plan hier tegen is:
------------------------

Een emailserver-applicatie installeren op mijn pc.

Huidig IP-adres opvragen.

Dit IP_adres gebruiken ter vervanging van het domeinnaam tijdens het configureren van de applicatie.

Account aanmaken in serverapplicatie.

Emailadres tijdelijk gebruiken om gebruikersnaam en wachtwoord en dergelijke binnen te halen.

Serverapplicatie beeindigen.

Rebooten.

Inloggen.

Toekenning (hopelijk ander) IP-adres (dit vanwege het dynamisch gebruik van IP-adressen).

En verder gaan met inloggen op bepaalde sites met de zojuist verkregen gebruikersnaam en wachtwoord.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Zou dit kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:46
Vast wel, maar waarom neem je niet gewoon een hotmail adresje voor spam, gebruik ik ook...mijn eigen email blijft zo lekker spamvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit vind ik nogal omslachtig...
Je kunt veel beter een appart SPAM e-mail accountje maken, waar alle spam op binnenkomt, en die zo af en toe eens opruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sommige sites weren emailadressen van gratis sites, zoals Hotmail.
Dus vadaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tjonge... dat klinkt als de war on spam.

Of het werkt geen flauw idee van. Kan je slechts een suggestie doen. Ik heb een hotmailadres geopend voor sites waarvoor ik me moet inschrijven. Het emailadres word alleen gebruikt voor dingen die spamgevoelig en om met mensen te communiceren die ik nog niet echt ken.

Op die manier bespaar ik me een hoop gedoe. Zoals virussen en spam...

Slechts een simpele suggestie, maar als je de oorlog tegen spam wil aangaan dan wens ik je veel succes.

edit:

Beetje late reply :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

:D
neem een eigen domein, zorg dat je unlimited aliasses kan aanmaken, als je je ergens een pass moet laten mailen gebruik je sitenaam@domein.nl (dus bv Got@domein.nl voor hierzo), en als het duidelijk is dat het ff eenmalig is, zet je daarna die alias in een filter die de mail al op de server delete (of nog beter, een rule op de server als dat kan bij je provider (of eigen mailserver natuurlijk maar dan heb je nog steeds dat dataverkeer).
Desnoods neem je een 2e domein (die dingen kosten ook geen drol) die je puur voor dat soort mails gebruikt, zodat je desnoods alle mail naar /dev/null kan laten gaan zonder dat je iets belangrijks mist).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 02-10 11:51
En daarom heb ik mailexpire uitgevonden :)
[Ben nu bezig met inloggen, adden, wijzigen] nu kon je allene nog simpel aanvragen, het is al klaar, maar ben nog beetje aan het checken en uitbreidenm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Triloxigen schreef op 27 september 2002 @ 17:23:
En daarom heb ik mailexpire uitgevonden :)
[Ben nu bezig met inloggen, adden, wijzigen] nu kon je allene nog simpel aanvragen, het is al klaar, maar ben nog beetje aan het checken en uitbreidenm]
dat is inderdaad een website die prcies doet wat de topic starter wil

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens, dat van een domein kopen daar ga ik me al niet eens aanwagen.

Maar euh, dat mailexpire, hoe werkt dat precies en wat kan je ermee?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Welke provider heb je?

als je xs4all hebt maakt je toch gewoon een pop acountje aan
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 16:07:
Hallo mensen,

Nou wil ik een tijdelijk emailaccount opzetten, dit om de groeiende stroom aan spam, waar iedereen wel zo'n beetje last van heeft, aan banden te leggen.

Je kent het wel:
Je wilt je ergens voor aanmelden, en moet je je emailadres opgeven om je inlognaam en wachtwoord naartoe te laten sturen.

Nou heb ik gemerkt dat nadat ik m'n emailadres heb opgeven een dagelijks veranderende portie spam binnenkijg die ik niet kan weren omdat de afzender en de subject elke keer weer veranderen.

Mijn plan hier tegen is:
------------------------

Een emailserver-applicatie installeren op mijn pc.

Huidig IP-adres opvragen.

Dit IP_adres gebruiken ter vervanging van het domeinnaam tijdens het configureren van de applicatie.

Account aanmaken in serverapplicatie.

Emailadres tijdelijk gebruiken om gebruikersnaam en wachtwoord en dergelijke binnen te halen.

Serverapplicatie beeindigen.

Rebooten.

Inloggen.

Toekenning (hopelijk ander) IP-adres (dit vanwege het dynamisch gebruik van IP-adressen).

En verder gaan met inloggen op bepaalde sites met de zojuist verkregen gebruikersnaam en wachtwoord.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Zou dit kunnen werken?

• Bender
  • Laatst online: 02-10 11:51
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 00:52:
Nou jongens, dat van een domein kopen daar ga ik me al niet eens aanwagen.

Maar euh, dat mailexpire, hoe werkt dat precies en wat kan je ermee?
Op dit moment kun je gewoon erheen gaan, en kun je een tijd geven wanneer dit email adres verloopt..
Kun je niks aan veranderen..

Ik ben nu bezig met dat je kunt inloggen, onbeperkt email expire adressen aan kunt maken/weg kunt gooien en de datum kunt wijzigen van wanneer het weggegooit word [eventueel steeds verlengen]
Pagina: 1