Toon posts:

[win2k] kan niet meer inloggen, KB & mouse dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een lullig probleempje,

Ik heb op mijn moederbord een nieuwe BIOS flash uitgevoerd (v1007), daarna gereboot, komt windows met de melding dat hij een nieuw toetsenbord en muis gevonden heeft. Dus de 'nieuwe' hardware geinstalleerd, rebooten.... en wat denk je, doen muis en keyboard allebei nix. 8)7 Maar ik moet wel een passord opgeven om binnen te komen. Ik kan nu dus nix, geen drivers veranderen oid, want ik kan geen password inkloppen. |:(

Ik heb gezocht in de KB van MS, wel wat gevonden maar niet wat ik zoek, zaken als remote registry aanpassen worden lastig want ik heb geen andere pc staan om dat mee te doen. Search van GOT staat wel topic 390605, met als laatste tip uit een werkend systeem de drivers kopieeren, maar ik heb maar 1 systeem.
Iemand de gouden tip / oplossing? :?
Specs: zie sig.

(volgens mij hoort dit in WOS toch, ik heb het stappenplan gevolgd..)

Verwijderd

1) Backup van je oude BIOS restoren?

2) Ik neem aan dat je een PS2 KB hebt, dus wellicht ergens een USB KB opsnorren, die inpluggen en opnieuw proberen.

offtopic:
Specs toch liever in post zetten, sommige mensen hebben sigs uitstaan

Verwijderd

Topicstarter
USB KB, tja, wordt dat geinstalleerd / herkend voordat je bent ingelogd?
als dat zo is zou ik er in moeten kunnen komen.

Maarre dat bios verhaal, dan moet ik dus een flash utility hebben die bij reboot gaat flashen, vanaf een disk oid... :? Ik heb de vorige flash vanuit windows gedaan met ASUS EZUpdate oid..

Thanx voor de wel heel snelle reply!

<offtopic>
jah okee, maar mijn sig staat aan, direct eronder goed zichtbaar
</offtopic>

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Gebruik je een PS2 tobo? Of USB? Denk USB toch

Hang er een PS2 tobo aan en je moet binnen kunnen komen.... (want die gebruikt geen drivers als het goed is....)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 15:56:
USB KB, tja, wordt dat geinstalleerd / herkend voordat je bent ingelogd?
als dat zo is zou ik er in moeten kunnen komen.
Je krijgt toch een inlog scherm voor je neus, dan is alle systeem zut geladen, dus ook je evt USB driver.
Maarre dat bios verhaal, dan moet ik dus een flash utility hebben die bij reboot gaat flashen, vanaf een disk oid... :? Ik heb de vorige flash vanuit windows gedaan met ASUS EZUpdate oid..
Het lijkt me niet ondenkbaar dat er vaker wat fout gaat als je een BIOS flast dus waarschijnlijk heeft ASUS wel een DOS restore/flash util (even gaan zoeken, ik weet niet nl. niet zeker)
offtopic:
[quote]
<offtopic>
jah okee, maar mijn sig staat aan, direct eronder goed zichtbaar
</offtopic>[/]
Ja, maar _ik_ kan sigs uit hebben staan, maw, _ik_ zie dan geen enkele sig bij welke post dan ook en dan weet ik dus niet wat voor systeem je hebt.

(hee! offtopic en quote kun je niet nesten :P)

Verwijderd

Heb je ook al eens naar de BIOS-instellingen gekeken? Staan die allemaal nog wel goed?
Pagina: 1