Toon posts:

[ADSL] Delen met Ethernet Modem & COAX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe ik juist mijn netwerk kan delen met een ethernet modem en mijn COAX netwerk. Nu had ik al begrepen van iemand dat je met 2 netwerk kaarten er komt dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.trendtraders.nl/netwerk.jpg

Op de server werd mij geadviseerd om 2 netwerk kaarten aan te brengen, ik heb hier nog genoeg Etherlink III kaartjes liggen (combo) dus dat komt goed. In iedergeval, klopt het dat er dan vanaf je ethernet controller (of zo) een UTP Crosscable gaat, naar je 1e netwerk kaart, en vervolgens op de 2e netwerkkaart mijn COAX wordt aangesloten???

En als dat goed zo is 8) , hoe moet ik dan vervolgens mijn internet op een juiste manier toegankelijk krijgen voor alle netwerk clients?? (Welke proxy etc.)

Wie mij een beetje op weg kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn _/-\o_

Verwijderd

gewone kabel (geen cross) van adslmodem naar netwerk kaart 1 en netwerk kaart 2 verbinden met netwerk, dan i-net conection sharing aan of een 3 party pakketje zoals wingate of sygate ofzow (tenminste als je windows draait)

Verwijderd

Topicstarter
dus je kan gewoon een simpele (!) proxy bijv. een die ik nu voor mijn 56k6 draai gebruiken ?? www.proxyplus.cz(is trouwens een aanrader (voor zo ver ik weet nat. alleen voor 56k6)) maar ik weet niet of ik zo'n proxy ook kan gebruiken voor mijn ADSL verbinding

Tot nu toe erg bedankt!

ps, herkent windows "ADSL" dan als een appart netwerk of zo, wat moet ik mij daar bij voorstellen?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309398//

Ik denk dat die zeer goed van pas zal komen.

Waarom wil je trouwens nog een extra kabel leggen tussen beide werkstations?
Volgens mij is dat niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik COAX heb, :D,

één kabel van ADSL Ethernet bakkie naar Server PC (UTP) en dan COAX koppelen aan server....

Maaru, dat werkt dus als ik dat zo hoor, en dat internet delen gaat dus ook simpel (het programma herkent gewoon de 2e netwerk kaart??)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45
is dat een manier om afsluitweerstanden te besparen ofzo ?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
nescafe schreef op 28 september 2002 @ 17:39:
is dat een manier om afsluitweerstanden te besparen ofzo ?
Ja, ik vind het persoonlijk ook maar een rare manier van werken zo

Verwijderd

die rare manier heet token ring.
Moet je ook zo in je software instellen, anders 'loopt je netwerk vol', omdat pakketjes niet meer 'geterminate' worden door de terminators (daarom heten ze dus zo ja :P)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~r.kamp6/netwerk.jpg

zo zou ik het doen ....

Verwijderd

Topicstarter
Dus zoals hierboven getekend (mooi hoor :*)) werkt het? misschien heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd getekend 8)7 maar zoiets bedoelde ik dus ook

Tot dus ver bedankt! Als ik nog een vraagje heb op dit gebied, zal ik het in deze topic posten!

Ik vraag me toch nog af, of het dan ook zo simpel gaat, het delen van je internet onder windows met ADSL als dat gaat bij 56k6 zoals nu..... (software matig bedoel ik dan hè, want hardware matig weet ik het nu allemaal dankzij jullie :D )

Verwijderd

Ik krijg binnenkort een ADSL modem met USB aansluiting. Werkt ie dan zoals netwerkkaart 1 getekend in figuurtje hierboven? Ik heb zelf een netwerk kaart met verbinding naar PC boven. Het zou mooi zijn als ik dan vanaf die PC ook kan internetten.

Verwijderd

Waarom inderdaad die Coax rond laten lopen? Je kan 'em gewoo serieel aansluiten met een terminator :?

@ capela: Je kan dan gewoon zoals hierboven doen, alleen heb je die eerste NIC niet nodig omdat je een USB-modem hebt. Dan deel je die USB-verbinding, en gooi je een kabeltje vanaf je netwerkkaart naar je computer boven. Zie ook Hoe deel ik Internet ? , dit is erg makkelijk te vinden!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
tokenring zonder tokenring kaarten....hmmm...succes, zou gewoon lekker terminatortjes gebruiken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Ik zou t doen zoals Mister R.

Wat ik alleen even niet zie: Wat voor modem heb je??

Een Speedtouch home is te tweaken, en de 510 versie IS al router...
Dan hoef je alleen een hubje te scoren.. Voor 20 eur ben je dan klaar. Er zijn nog wel 10Mbit hubjes te krijgen, MET een coax aansluiting...
Pagina: 1