Vraagtekens bij strat van MS?

Pagina: 1
Acties:

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
ik vind t allemaal een conspiracy (>:)) van Microsoft:

Want volgens mij hebben ze de X-box extra wat makkelijker kraakbaar gemaakt omdat je weet hoe populair de PSX ineens werd toen men wist dat je er gekopieerde spellen op kon spelen.
En dat wil Microsoft natuurlijk ook want die eikels moeten en zullen de hele markt hebben dat is toch idioot of niet.

Precies hetzelfde met de developers, Rare is een goede developer en dan moet MS die studio maar 'even' overkopen! Het is gewoon te gek voor woorden! |:(

En natuurlijk de controller. Nou hier heb ik wel respect voor hoe MS dat gewoon gefixt heeft (dus een kleine _/-\o_ :Y)) Eerst een te grote verkopen en dan een beter uitgewerkte versie voor lekker geld verkopen das toch belachelijk of niet? Ja ik weet best wel dat je aan zo'n controller kan 'wennen' maar das toch een klote strategie... :'(

Wat vinden jullie er nou van dat MS als het iets niet krijgt gewoon koopt...?

Dit is echt niet als een flame post bedoelt maar als een soort van protest ...

[ Voor 0% gewijzigd door NoTimeRemains op 27-09-2002 15:57 . Reden: M$ naar MS ]

This is the Way.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07-2025
och, zonder Microsoft geen Windows, zonder Windows zat half Nederland nog zonder computer (80% heeft nog nooit van Linux gehoord volgens mij), dus ik zit er niet zo mee. Laat Bill lekker, we zien wel wie wint Sony, Nintendo of Microsoft. Persoonlijk hoop ik Microsoft, omdat ik een xbox heb en daardoor zullen Nintendo en Sony schrikken waardoor ze hun prijzen van hun volgende consoles superlaag zullen houden, inclusief de spellen.

Het lijkt me trouwens bullshit dat Microsoft de Xbox ectra hackbaar heeft gemaakt, als je er al over nadenkt.....is wel de meest lompe strategie van een fabrikant zoiets.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-01 20:10
Titel veranderd van M$ naar MS, als je het niet normaal kan zeggen, zeg het dan niet :{

Geld ook voor de inhoud van posts enzo.

There is no magic.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

@armageddon_2k1, als er geen windows was zouden de nederlandse computers gewoon op een ander besturings systeem draaien, als dat nou linux, os/2 of iets anders zou zijn...
persoonlijk denk ik dat Nintendo de slag echt gaat winnen, de PS2 en de XboX strijden te veel samen en ze kijken bijden niet naar de GameCube (de schildpad en de haas verhaal ;))...

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:32

inXs

known as inXs

Je kan zeggen wat je wil, maar MS is wel mega goed in marketing... Waarschijnlijk zou jij hetzelfde hebben gedaan als je zo meer geld zou kunnen verdienen.. Altans ik wel. :) Oké het is flauw maar wel uitermate effectief.

superB

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18
armageddon_2k1 schreef op 27 september 2002 @ 15:23:
och, zonder Microsoft geen Windows, zonder Windows zat half Nederland nog zonder computer (80% heeft nog nooit van Linux gehoord volgens mij), dus ik zit er niet zo mee.
Als MS er niet was geweest was IBM of Apple oid wel een stuk groter geworden, en hadden we nog steeds computers gehad. Dat we dus zonder MS nog in de steentijd zouden zitten lijkt me nogal onzin :)
Laat Bill lekker, we zien wel wie wint Sony, Nintendo of Microsoft. Persoonlijk hoop ik Microsoft, omdat ik een xbox heb en daardoor zullen Nintendo en Sony schrikken waardoor ze hun prijzen van hun volgende consoles superlaag zullen houden, inclusief de spellen.
Persoonlijk hoop ik dat niemand wint, en ze nog lang tegen elkaar op kunnen botsen. Heeft ten eerste als voordeel dat er grotere stappen vooruit gemaakt zullen worden (is natuurlijk ook gelijk een nadeel aangezien de consoles daardoor eerder veroudert zijn), en ten tweede blijven de prijzen dan een stuk lager.
Het lijkt me trouwens bullshit dat Microsoft de Xbox ectra hackbaar heeft gemaakt, als je er al over nadenkt.....is wel de meest lompe strategie van een fabrikant zoiets.
Zo gek zou ik het niet eens vinden, als je ziet wat een boost de PS2 heeft gemaakt nadat bleek dat ie te kraken was. Zeker aangezien MS al heeft aangegeven in eerste instantie te gaan voor marktaandeel, en nog niet echt voor de winst.

Aan de andere kant zal elke bak gekraakt kunnen worden, dus maakt het niet zoveel uit wat de fabrikanten eraan doen :)

[removed]

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07-2025
het boeit mij niet zo veel eigenlijk :) al dat Microsoft gezeik altijd, als het OS/2 was geweest die de markt zou beheersen zat iedereen daarop te zeiken. En ik weet zeker dat ongeveer iedere tweaker thuis wel Microsoft spullen heeft ;)

basta, ik ga niet nog meer posten....beeeeetje een flametopic

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:01

Maxow

Hidden Sound System

het is idd wel een beetje flauw, maar wel heel logisch, ik bedoel ff voorbeeld: nVidia maakt de geforce4, die met kop en schouders boven alle andere kaarten uitsteekt, als ATI daar geen antwoord op heeft, kan ATI wel opstappen, daarom komt ATI met de radeon9700 die natuurlijk zo goed mogelijk wordt gemaakt om de geforce4 te verslaan, en dus maakt nVidia de GeForce4 MX, om zoveel mogelijk mensen te naaien, maar waar ze wel bulten geld mee verdienen, waardoor nVidia alsnog de marktleider is, en daarom maakt ATI de radeon9000 die wel beter is dan de GeForce4 MX, maar waar ATI dus nVidia terugpakt op de GeForce4 mx. Zo gaat dat dus ook met de XBox en met de PS2 enzo, de ps2 is kraakbaar (zoals het door de topicstarter is verteld) waardoor sony meer PS2's door verkoopt, en dus wil MS dat ook, zodat hun ook meer XBoxen gaan verkopen, dus eigelijk best logisch en ook heel slim :) snappie?

Verwijderd

Een console wordt pas winstgevend als er veel software voor verkocht word
Als MS een console gebouwd heeft waar het de bedoeling van was dat ie gekraakt zou worden zouden ze stom bezig zijn omdat ze dan zeker weten dat ze verlies gaan draaien.

Het is juist slim van MS dat ze Rare overgekocht hebben (jammer voor mij maar toch)
Was MS nodigt heeft zijn meer goede 2nd party (of iig meer goede games)

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 11:11
Ik walg ook een beetje van Microsoft, maar ongelijk kan ik ze niet geven. Hoe meer geld, hoe liever, en dat je dan je klanten naait die dat toch niet door hebben, boeie...

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

FallenAngel666 schreef op 27 september 2002 @ 15:47:
Ik walg ook een beetje van Microsoft, maar ongelijk kan ik ze niet geven. Hoe meer geld, hoe liever, en dat je dan je klanten naait die dat toch niet door hebben, boeie...
als je als bedrijf zijnde zo denk, vrees ik dat je zeer snel failliet gaat, als bedrijf wil je ook wel klantvriendelijkheid hebben, anders komen er ook geen klanten, OK bij windows kun je daar niet van uit gaan, aangezien windows het meest gangbare besturingssysteem is, kies je niet snel voor een andere als linux oid, ondanks dat je je helemaal de ziekte betaald voor windows

• Kwistnix
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 15:44:
Een console wordt pas winstgevend als er veel software voor verkocht word
Als MS een console gebouwd heeft waar het de bedoeling van was dat ie gekraakt zou worden zouden ze stom bezig zijn omdat ze dan zeker weten dat ze verlies gaan draaien.

Het is juist slim van MS dat ze Rare overgekocht hebben (jammer voor mij maar toch)
Was MS nodigt heeft zijn meer goede 2nd party (of iig meer goede games)
Mja, Microsoft geeft nu ook de Mechwarrior (Battletech) game serie uit, en wat ze daar mee flikken is echt te schandalig voor woorden.
MW4: Vengeance heeft bijvoorbeeld een niet al te goedkope uitbreiding gekregen: MW4: Black Knight. Op zich een leuke uitbreiding, maar het geld wat je er voor neer legt niet waard. Vervolgens komen ze met uitbreidings cd's voor Clan en InnerSphere mechs. Dit zijn dus twee uitbreidingen die een paar nieuwe mplayer maps bieden en voor elke zijde een paar "nieuwe" mechs (geen nieuwe ontwerpen want in eerdere versies zaten ze ook al). Deze "Mech-packs" moet je dus afzonderlijk kopen en zo goedkoop zijn die dus ook niet.
Waarom stoppen ze zulke dingen als nieuwe maps en mechs niet gewoon in een update :? Nee hoor, daar is geld mee te verdienen! :{

Verwijderd

FallenAngel666 schreef op 27 september 2002 @ 15:47:
Heb zelf geen hekel aan MS meer op hun verkoop technieken maar als ze meer goede games gaan uitgeven voor de Xbox hebben ze me overtuigd

Ik koop een console voor de games en niet voor het spelen van illegale games (lees zoveel mogelijk in zo´n kort mogelijk tijd en zo goedkoop mogelijk)

Zolang mensen de produkten van MS nodig hebben worden ze verkocht pas als een console (of OS) beter,gebruiksvriendelijker of betere games heeft verkoopt ie meer als de andere.
Als ik nu een xbox zou hebben met alle games die er voor uitzijn gekomen zou ik er ook maar een paar (stuk of 10) serieus spelen en de rest zou er zijn voor de heb, maakt me dat dan blijer dat ik een xbox heb en dat ik alle games kan spelen.

Zodra de Xbox 20+ toptitels heeft (of iig verw8 worden) dan gaat de xbox verkopen, momenteel moet MS gewoon een reputatie opbouwen dat ze goede games leveren en dat valt tegen zeker tegen grote namen als Nintendo en Sony

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 27 september 2002 @ 15:33:
het boeit mij niet zo veel eigenlijk :) al dat Microsoft gezeik altijd, als het OS/2 was geweest die de markt zou beheersen zat iedereen daarop te zeiken. En ik weet zeker dat ongeveer iedere tweaker thuis wel Microsoft spullen heeft ;)

basta, ik ga niet nog meer posten....beeeeetje een flametopic
euh...
Jij was degene die zat te zeiken dat we zonder MS geen PC zouden hebben, dus wat lul je opeens over OS/2??
En ik ben er zeker van dat zeeeer veel mensen in NOS geen Microsoft dingen thuis hebben.
Verder ben ik het met de topicstarter eens qua bullshit marketing, maar wat betreft dat kraken, dit werkt pas als je ook winst maakt op een verkochte console, wat MS niet doet, sterker, ze maken ruim $100 verlies per verkochte Xbox. Dat is de winkelprijs, en omdat winkeliers ook moeten verdienen, denk ik zelfs dat ze nog wel meer dan $150 verlies maken.

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

idd, het valt nog mee dat ze geen geld vragen voor Service Pack 1 :/

• Kwistnix
Ach jah, ik koop toch al die MS troep niet orgineel, kom er wel op een andere manier aan (behalve games), dus aan mij hebben ze nog niet veel verdiend ;)

• NoTimeRemains
ik heb t niet over de windows versie we zitten hiero toch op Spielerij of nie dus games dus Xbox (duh :))

maar wisten je dat MS over 2 jaar iets van 1.3 miljard dollar verlies heeft geleden aan de xbox. dus MS denkt ow laten we hem een goede boost geven laten die hackertjes dat ding maar kraken, dan kunnen sommige mensen ook wat extra verdienen >:)

[ Voor 0% gewijzigd door NoTimeRemains op 27-09-2002 16:04 . Reden: 1337 foutje man ]

This is the Way.

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

HIValicious schreef op 27 september 2002 @ 16:02:
ik heb t niet over de windows versie we zitten hiero toch op Spielerij of nie dus games dus Xbox (duh :))

maar wisten je dat de xbox over 2 jaar iets van 1.3 miljard dollar verlies heeft geleden aan de xbox. dus MS denkt ow laten we hem een goede boost geven laten die hackertjes dat ding maar kraken, dan kunnen sommige mensen ook wat extra verdienen >:)
de Xbox leidt verlies aan de Xbox ??? leg uit ;)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 17:01
HIValicious schreef op 27 september 2002 @ 15:20:

Want volgens mij hebben ze de X-box extra wat makkelijker kraakbaar gemaakt omdat je weet hoe populair de PSX ineens werd toen men wist dat je er gekopieerde spellen op kon spelen.
En dat wil Microsoft natuurlijk ook want die eikels moeten en zullen de hele markt hebben dat is toch idioot of niet.

Precies hetzelfde met de developers, Rare is een goede developer en dan moet MS die studio maar 'even' overkopen! Het is gewoon te gek voor woorden! |:(

En natuurlijk de controller. Nou hier heb ik wel respect voor hoe MS dat gewoon gefixt heeft (dus een kleine _/-\o_ :Y)) Eerst een te grote verkopen en dan een beter uitgewerkte versie voor lekker geld verkopen das toch belachelijk of niet? Ja ik weet best wel dat je aan zo'n controller kan 'wennen' maar das toch een klote strategie... :'(

Dit is echt niet als een flame post bedoelt maar als een soort van protest ...
Dat kraakbaar wou microsoft juist voorkomen. Aangezien ze verlies draaien op die Xbox dingen. Ze willen juist het geld verdienen met games.

Verwijderd

BlackMage schreef op 27 september 2002 @ 16:14:
[...]

Dat kraakbaar wou microsoft juist voorkomen. Aangezien ze verlies draaien op die Xbox dingen. Ze willen juist het geld verdienen met games.
dat had ik al gezegd...

• Pauwl
  • Laatst online: 21:50
Mwah ik vraag het me af... ik bedoel het is echt niet sinds kort dat er kopieen worden gemaakt ofzo. Dat gebeurt al 10 tallen jaren, denk maar aan de msx/c64. Daarna kreeg je copyboxen en andere consoles waar de cd's van gekopieerd konder worden. Met software precies het zelfde. Ik kan het me nog goed herinneren dat ze maar wat blij waren dat wp 5.1 door iedereen thuis werd gekopieerd. Dat was immers erg goede reclame... maar goed ik dwaal af :Z

Oja wat betreft microsoft. Ik denk niet dat je het hun kwalijk kunt nemen dat ze het zo goed doen vooral op de desktopmarkt. Je kunt beter de concurrenten de schuld geven, hadden ze maar een beter (en belangrijker; makkelijker) product moeten maken. Ik bedoel u vraagt wij draaien ;) U wilt lekker klikken en een simpele installatie? coming up... kleinere joystick? No problem! Wat is het probleem nu eigenlijk? Als je geen xbox of een ander product van Microsoft wilt dan koop (of kopieer ;)) je het toch gewoon niet?

Verwijderd

HIValicious schreef op 27 september 2002 @ 15:20:

For your information... Elke consolebouwer verliest bakken met geld op een console, en hoopt dat ruimschoots terug te verdienen met games en accesoires. MS is er dus helemaal niet bij gebaat om veel consoles en weinig games te verkopen, eerder andersom.
Wat is daar 'hetzelfde' aan als je vorige puntje? Dat MS Rare koopt, vind ik op zich niet gek. Ik zou me eerder afvragen waarom Nintendo Rare in de uitverkoop heeft gedaan. Nintendo had de deal gewoon niet door kunnen laten gaan. Ever thought of that?
MS heeft zwaar research gedaan naar de controller, en ik ken niemand persoonlijk die problemen heeft met de standaard controller. Hij ligt bij mij perfekt in de hand, en de nieuwe niet (net als de PS2-controller, dat is zonder twijfel de slechtste controller die ik ooit in m'n handen gehad heb, veels te klein.) Ik zie niet wat er belachelijk aan is. Net als de DC-controller, een fijn ding. MS maakt 1 controller, iedereen vind het nodig om te kankeren. Ze geven je de optie om een andere controller te nemen, iedereen kankert nog steeds. Wat had je gewild?

Zat andere 3rd party controllers op de markt, trouwens...

Ander puntje: ik vond het belachelijk van Sony dat je voor elke 3 games een nieuwe memory-card aan moest schaffen. Ook belachelijk dat je een upgrade voor de dvd-software alleen kunt installeren op nog een memory-card. Dat vind ik pas je klanten uitzuigen.
Tja, Nintendo wou er vanaf, kennelijk... Ik zie het probleem niet.

Verwijderd

Mag ik dan jouw mening ook even horen over Sony, die Square in z'n pocket heeft, en hoe zij proberen MS te vern**ken door een exclusieve deal met Rockstar te sluiten die ze verbiedt om GTA3 op de Xbox uit te brengen?

Het is niet zo dat Sony en Nintendo barmhartige bedrijven zijn die alles uit liefdadigheid doen of zo, hoor... Als het even kan, proberen ze net zo hard de concurrentie te naaien als ieder ander commercieel bedrijf.

Nee, volgens mij probeer je stiekum toch wel een flamewar te starten.

• Pauwl
  • Laatst online: 21:50
Goh zou het :? >:) :+

Verwijderd

Als je niet tevreden bent over de box, koop hem dan niet :)

ontopic:

we weten allemaal dat er een strijd heerst tussen de 3 consoles, in de pers ziet het er allemaal wel zo leuk uit, maar in werkelijkheid proberen ze elkaar de ogen uit te steken...

neem nou resident evil, die (geloof ik) alleen maar op de gamecube verschijnt.

de bedrijven proberen zo snel mogelijk de goeie gameproducers "om" te kopen alleen voor hun console games te maken, en dus wordt het ook voor de nieuwe 'kopers' van de consoles moeilijk om te kiezen, afwegen dus..

• NoTimeRemains
neej over square en de ps2 das idd ook een klote iets. maar square heeft zich ook eentje in de posititie gemanouvreerd door ruzie te maken met de big N.

ja idd elke console maker verliest geld.

en dat van rare vind ik begrijpelijk maar gewoon klote want k heb (nog) geen next gen console en vind ik het klote voor de hele markt en niet alleen voor N. maar gewoon hoe het gebeurt das tog butt of nie.

de controllers: 1 NGC 2 XBOX/PS2 makkelijk zat er is geen betere als de NGC controller IMHO en vele met mij.

Volgens mij wilde N niet egt van een hoofd games maker af (Conker, Bazooie etc) maar dat kan aan mij liggen.

software/games worden altijd gekopieerd. dat is gewoon. maar tis tog aantrekkelijk als je een console hebt waar je als je kan een gekopieerd iets op kan zetten. of nie >:)

de marketing van de xbox vind ik goed, dat groen is best wel kicken, op tv! maar als je de box of de contoller bekijkt dan is dat groen tog ram lelijk afgewerkt of niet? dat paars/blauw op de PS2 is gewoon dan mooier en stoerder IMO.

nog wat? :? man nou heb ik pijn aan me fikkies :) :Z

This is the Way.

Pagina: 1