Toon posts:

Boot cdrom naar floppy, hoe? deel(2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een bootcdrom die ik terug op floppy wil zetten(waar ie eigenlijk hoort)

Het programma wat op die cd staat (en eigenlijk oorspronkelijk op diskette zat) is een duur technisch programma(wel al een paar jaar oud) met een EIGEN boot systeem.
Het programma werkt normaal vanaf cdrom maar ik moet het weer op diskette hebben, de originele diskette is RIP en ik heb dom genoeg geen backup gemaakt op een andere diskette, alleen maar een backup op cdrom.
Maarja nu heb ik dus de diskette versie weer nodig omdat op de pc waar het nodig is geen cdrom speler in zit.

Dus hoe krijg ik nu die cdrom weer op diskette?

Bootdisk.com, google en search bieden geen uitkomst!!!!!!!!!!!!!

En svp niet direct weer een slotje, dit wordt tegenwoordig wel snel gedaan terwijl de oplossing NIET op got staat of in de genoemde links/tips!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Excuus voor het slotje, maar in je vorige topic stond niet expliciet dat de CDROM een eigen opstartsysteem ( :? ) heeft..

In het vervolg dus gewoon een zo uitgebreid mogelijk openingspost posten :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

CD-rom booten (dan is het opstartgedeelte dus a:\) en dan de boel ff copy-en naar de hdd en dan weer naar een flop ?

Verwijderd

Onder dos kun je Raread, Rawrite uitvoeren om respectievelijk een image te maken/te schrijven.

Op www.nu2.nu staat het programma BBIE (boot image extractor) waarmee je de 1.44MB boot-image kunt extraheren van de cd en vervolgens met rawrite/winimage/etc... op diskette kunt gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!

Eerst met BBIE een image gemaakt op mijn HD, vervolgens gerenamed naar image.img en toen het proggie floppy image(stond ook op nu2.nu) terug op floppy gezet.
Meteen even getest en jawel de floppy boot en het programma draait.

Allemaal bedankt voor de tips!
(ps nu heb ik meteen maar een extra backup gemaakt :D )