Router en win 95

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een router gekocht, op deze pc waar ik nu zit kan ik gewoon internetten.
Nu wil ik op mijn pentium 100 met win 95 internet opzetten. Heb de kabels etc. Gewoon aangesloten.

Maar ik heb een e-tech router ( http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm )

Branden er allemaal lampjes. Wan werkt natuurlijk gewoon.

Maar bij lan ook de eerste 2 lapmjes (die onderelkaar branden)
schema:

code:
1
2
3
       link (groen)                                       1              2
wan                                 Lan   Link/Act   (groen)   (oranje)
       Act (oranje knipert)           Full/Col    (oranje)  (heel wazig oranje)

Dit is een schema van de router.

Wan klopt, lan ook maar alleen de eerste pc is goed.
Bij 2 is het oranje dit moet denk ik groen zijn. En dan wazig oranje moet helemaal oranje zijn.

Verder de configuratie:
WIndows 95 detecteert de kaart wel specs:

Intel EtherExpress 16 of 16 tp
Tcp/ip toegevoegd, Op automatisch ip gezet.
Client voor Mircosoft netwerken en Netware netwerken geinstalleerd.
Werkgroepen staan ook goed.

Verder als ik start -> uitvoeren -> winipcfg krijg ik de error:

Kritieke fout
Kan de ip configuratie niet lezen.

Want kan ik er nog meer aan doen? Ik heb er wel mee kunnen internetten, maar na een format doet ie niets meer. Dan zit ik met dit probleem.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Heb de faq al doorgelezen staat niet iets bruikbaars in.

** sorry voor layout***

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

kleine vraag .. ?? ... wel eens van een console gehoort ???? Kortom leg een console aansluiting aan ... als die ero pzit .... log anders in via een telnet sessie .... bekijk eerst is de instellingen van je router ... met jou router kun je dat zelfs doen via HTML (dus ip addres van je router in browser typen) ... geef hier dan nog is een kleine samenvatting van je vraag en wat je nou eigenlijk van ons wil weten.

... MMORPG Addict.

• XippIX
  • Niet online
duh, dat staat allmeaal al goed, anders kan ik toch ook niet op deze computer waar ik nu achter zit internetten!.

Enne probleem staat er precies beschreven. Wat ik nu over het hoofd heb gezien?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Drivers nic.

En installeer tcp/ip eens opnieuw

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

....nou je komt met een probleem over je router en Win95 en ik hoor eindelijk geen enkel probleem met je router ... alleen maar met win95 .....

En als je maar 10% van een werking van een router snapt .... dan weet je dat het een hoop ut kan maken .... om een paar instellingen te veranderen ...
klein voorbeeldje :

Je pc "doet" het ook, maar je kunt verschillende dingen aanpassen ... daardoor doet ie het nog steeds .. en meestal ook beter .... zelfde met router....

win95 ondersteunt geen DHCP houd daar wel rekening mee ... en probeer ook is een andere netwerk kaart in de win95 pc ...

... MMORPG Addict.

• wizzzzzz
CRiMiNaL schreef op 27 september 2002 @ 15:26:
win95 ondersteunt geen DHCP houd daar wel rekening mee ... en probeer ook is een andere netwerk kaart in de win95 pc ...
win95 ONDERSTEUND GEEN DHCP..??????????????????????????

NATUURLIJK WEL.

• XippIX
  • Niet online
ondersteund wel dhcp !

enne, ik probeer de vraag zo simpel mogelijk te formuleren zodat iedereen het nog een beetje kan snappen.

• wizzzzzz
Je hebt volgens mij geen router probleem, maar een probleem met je netwerkkaart in de win95 pc.

Probeer dus nieuwe drivers, maar nog beter een nieuwe kaart

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

whahahaha .... ok .... suc6 .... dat zei ik dus ookal ... geen probleem met router ... dus dan is je vraag , over lampjes die er nix mee te maken hebben, dus vaag .... maarjah jullie lekker eigenwijs .. beetje jammer dat tweakers deze kant op gaat :(

... MMORPG Addict.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
router zal wel werken hoor, hij kan zelf toch internetten??

topicstarter:
1. check drivers, win95 en automatisch herkennen = brak
2. Eventueel andere kaart (een 10Mbit ISA kaart vind je overal bijna wel)
3. Installeer Dailup Networking 1.3 of hoger.

Standaard winsock/tcpip stack van win95 is enorm brak, dus die update is ZWAAR aan te raden...

• XippIX
  • Niet online
DJSmiley schreef op 27 september 2002 @ 16:44:
router zal wel werken hoor, hij kan zelf toch internetten??

topicstarter:
1. check drivers, win95 en automatisch herkennen = brak
2. Eventueel andere kaart (een 10Mbit ISA kaart vind je overal bijna wel)
3. Installeer Dailup Networking 1.3 of hoger.

Standaard winsock/tcpip stack van win95 is enorm brak, dus die update is ZWAAR aan te raden...
THX werkt nu optimaal!

Verwijderd

goed probeer eerst eens je loopback adress te pingen, ga naar: start->uitvoeren en type in: ping 127.0.0.1, als je tcp/ip stack goed geladen is en goed werkt moet je replies krijgen. Begin hier eerst maar eens mee. Werkt het niet dan is het verstandig om je netwerk opnieuw te configureren in configuratiescherm->netwerk. daarin moet in iedergeval staan de naam van je NIC, het protocol TCP/IP->(naam van je nic) en als client microsoft netwerken.
Pagina: 1