[Code 10] Ik krijg TerraTec DMX Xfire 1024 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 13:38
Ik heb sinds kort een TerraTec DMX Xfire 1024... toen ik thuis kwam gelijk inbouwen en gaan met die banaan... althans... dacht ik.

In win2k ging de installatie soepel maar ik kreeg geen geluid uit het ding... ook geen luidspreker rechts onderin ofzo.
Ik kijken bij Apparaatbeheer en ik krijg een Code 10 dat niet alle drivers aanwezig zijn of het apparaat niet juist geinstalleerd is.
Ok ik een pci slot HOGER en hij deed het na veel ellende en reinstallen met de nieuwste terratec drivers van hun site.

Nu heb ik een nieuwe hd (een 8 gb omdat mn 20 stuk is) en heb ik er Windows 98 SE weer eens op gezet maar nu krijg ik nog steeds een Code 10 met de oude en en de nieuwste drivers, pci slot hoger of lager... het maakt geen anus uit.

Iemand die me kan helpen? zonder geluid is klote :(

oh ja mn specs:

AOpen AK77-333 (met de Via KT333 chipset dus)
Creative GeForce 2 MX
Realtek 8139(A) 10/100
Pinnacle PCTV Rave
Uiteraard de TerraTec DMX Xfire 1024
Liteon DVD
Liteon fikker
8 GB Fujitsu
FDD
AMD Athlon XP 1800+
Windows 98 SE + Via 4-in-1 van mn mobo driver cd

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb die kaart ook, en hij geeft me in al mijn pc's vage errors met de standaard drivers.
Ik gebruik dus gewoon drivers van Hercules Gamesurround Fortissimo, die heeft dezelfde chipset.
En deze drivers doen het wel goed.
Ook is de interface beter gemaakt, en heeft ie meer instellingen om mee te prutsen.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:08
ik gok op IRQ errors in combo met je PCTV rave,

ik krijg met mijn hercules fortissimo II (ook zelfde chip als de terratec) problemen als ik mijn tunerkaart erin steek.

Probeer ook eens je aparaten van pci slot te veranderen

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• ipsec
Ik heb het allemaal net ff geprobeerd... het mocht niet baten want bij de installatie van de Hercules Fortissimo II drivers, krijg ik dat hij het apparaat niet kan installeren met een mooi rood kruis ervoor.

Ik heb nu alle insteekkaarten behalve mn AGP en mn DMX erin... mocht niet baten... ACPI uit, pnp aan of uit.. helpt geen ruk.

• ipsec
Kick... heb nu Win2k erop... geen geluid maar ook geen driver problemen meer..

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Start in Safe mode, dan kun je altijd wel drivers installen zonder "Rode kruizen" en dingen als "mag je niet weghalenomdatnodigvoorhetopstarten".

Als hier alle drivers gefixt zijn, dan zal hij het gewoon doen. Maar gebruik ajb niet de standaard Terratecdrivers, die zijn bagger, ik heb er ook alleen maar problemen mee gehad. De drivers van de Fortissimo II zijn goed, ook icm de PCTV

• ipsec
Ik heb dat diong nu WEL geinstalleerd en ik krijg ook het icoontje van TerraTec... maar ik krijg GEEN geluid... geen zuchtje...

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb ook win2k draaien, en geen driverproblemen :?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• ipsec
Ik wel dus... aan die melding heb ik niets eigenlijk.. maar ik heb al gezien dat ie een irq deelt. de man vande terratec hotline zei dat dat nietlief is (=dat het niet mag eigenlijk...)

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:08
probeer hem eens op het laatste pci slot (helemaal onderaan) te steken, klinkt raar, maar anders krijg ik hier m'n fortissimo II ook niet aan de praat onder een KT333 chipset :X

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• ipsec
SuperKevin schreef op 30 september 2002 @ 18:02:
Ik wel dus... aan die melding heb ik niets eigenlijk.. maar ik heb al gezien dat ie een irq deelt. de man vande terratec hotline zei dat dat nietlief is (=dat het niet mag eigenlijk...)
Sorry voor de late update... ik heb het voor elkaar met winxp in het een-na-laatste PCI slot.

Met gewoon de TerraTec XP drivers van de site :)

ik hoop dat dit niet elke keer dat mn pc opnieuw ingericht gaat worden gebeurd :(
Pagina: 1