Toon posts:

[nt4] RAS met combokaart: verkeerd subnetmask

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik met een laptop met NT4 in wil bellen met een combokaart,
krijg ik een verkeerde subnetmask en gateway.

Nu kan ik het IP adres bij dail-up networking wel instellen, maar subnet mask en gateway niet, en doordat het een combokaart is staat er geen 2 e adapter bij network properties. :?

Hoe kan ik een andere gateway/subnetmask kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
tja, als ik een makkelijke vraag stel, sluit een modje meteen mijn topic met de afsluitende woorden "Gebruik de help-functie" of een zinloze kreet als "search"....
En nu de vraag ietsiepietsie lastiger is hoor ik ineens niemand meer, beetje jammer :P

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kicken na een uur is hier niet gewenst. Volgens mij moet je verder nooit subnetmask/gateway bij de adapter in network properties instellen, maar bij de desbetreffende TCP/IP-adapter in hetzelfde schermpje.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 27 september 2002 @ 15:12:
Kicken na een uur is hier niet gewenst. Volgens mij moet je verder nooit subnetmask/gateway bij de adapter in network properties instellen, maar bij de desbetreffende TCP/IP-adapter in hetzelfde schermpje.
Da's nu net het probleem, die tcp/ip properties gelden alleen voor het LAN gedeelte vd combokaart en niet vor de modem.....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Als je het handmatig in wilt stellen moet je het onder:

tcp/ip -> externe toegangsadapter
instellen...

alleen normaal gesproken krijg je je dns, gateway, ip en subnet via dhcp bij het inbellen, automatisch....

staat die nt inbelbak wel goed??? zoals ik het begrijp geeft dat ding gewoon halve gegevens

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 14:39:
ALs ik met een laptop met NT4 in wil bellen met een combokaart,
krijg ik een verkeerde subnetmask en gateway.
[...]
Als jij nou eens begint te vertellen welk subnetmask en gateway je krijgt, dan kan iemand hier je uitleggen of er wat verkeerd aan is en zo ja wat en hoe je daar wat aan kunt doen.
Voor de zekerheid alvast: 255.255.255.255 is geen fout subnet mask en de gateway gelijk aan het IP-adres is ook zoals het hoort

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 27 september 2002 @ 21:22:
[...]

Als jij nou eens begint te vertellen welk subnetmask en gateway je krijgt, dan kan iemand hier je uitleggen of er wat verkeerd aan is en zo ja wat en hoe je daar wat aan kunt doen.
Voor de zekerheid alvast: 255.255.255.255 is geen fout subnet mask en de gateway gelijk aan het IP-adres is ook zoals het hoort
ik krijg een 255.0.0.0 subnet mask en gateway in de 167 range ipv. een 10 adres

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:22:
[...]ik krijg een 255.0.0.0 subnet mask en gateway in de 167 range ipv. een 10 adres
Hoeft niks mis mee te zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1