Proud member of [DPC]Team_RC | Join Team RC
die heb ik niet, hele oude cd-rom speler, kan ik geen standaard driver hiervoor pakken of iets
in win 3.1
Als ik het nog goed weet was het toch alleen maar een regeltje toevoegen in je config.sys
Als ik het nog goed weet was het toch alleen maar een regeltje toevoegen in je config.sys
in de boot disk van win98se zit een soort van standaard driver. gewoon even de autoexec.bat en config sys ervan doorbladeren, en copy pasten wat je nodig hebt en de driver over copieren die die natuurlijk aanspreekt en vergeet depath van de commande lines van beide bestanden aan te passen :-)
.... neej ... mscdex .. als ik me goed herinner ... maar hierheb je ook nog een kleine DOS driver voor nodig .... mocht je deze niet meer kunnen vinden op de site van de fabrikant, mail ze dan is ... grote kans dat als je het type nummer ez.. op noemt ze je de driver nog wel mailen. Werkt dat uiteeindelijk ook niet .... moet je ff goed zoeken .. maar dan zijn er ook wel een paar tutorials om er zelf een te schrijven (dit laatste kan je alleen HEEEL vEEEL tijd gaan kosten als je weinig of geen kennis hebt van hoe je je CD-rom aanstuurd
... MMORPG Addict.
En natuurlijk merk en type van je CDROM opzoeken... van levensbelang bij je DOS avontuur.
config.sys:
device=c:\dos\cdrom.sys /d:mscd000
autoexec.bat:
c:\dos\mscdex.exe /d:mscd000
moet je alleen even ergens een cdrom.sys vandaan zien te halen, en als je geluk hebt, is die compatible met je speler. (download even zo'n dos bootdisk van bootdisk.org, dan kun je gelijk kijken of je cdrom speler compatible is en op die bootdisks staat ook die cdrom.sys)
device=c:\dos\cdrom.sys /d:mscd000
autoexec.bat:
c:\dos\mscdex.exe /d:mscd000
moet je alleen even ergens een cdrom.sys vandaan zien te halen, en als je geluk hebt, is die compatible met je speler. (download even zo'n dos bootdisk van bootdisk.org, dan kun je gelijk kijken of je cdrom speler compatible is en op die bootdisks staat ook die cdrom.sys)
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Pagina: 1