Toon posts:

[oc] Voltage FAQ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ppl,

ik ben sinds gister ook begonnen met overklokken en wil nu uiteraard meer, meer, meer! Nu heb ik de hele faq doorgelezen en tot dusver alleen de FSB omhoog gezet. Als ik dan verder kijk vind ik allemaal dingen in het forum over voltages maar dit staat nergens in de faq!
Ik heb nu me FSB op 140 en die wil niet hoger komen, maar ik wel!
Graag dus wat meer uitleg over voltages en/of verdere stappen die ik nu kan ondernemen!

Owja, ook wat over CAS-dinge enzo :)

Danku!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ermm...

-Voltage-----

Voltage kan je verhogen als je cpu niet verder wil overclocken. Een paar volt is dan wel lekker >:) Dat geldt ook voor je geheugen..

-CAS ?!?!---
CAS is de latency van je geheugen. Door deze te verhogen (van 2 naar 2.5 bijv) kan je je geheugen op hogere snelheden laten werken. Echter is het vorhogen van je cas latency niet goed voor je snelheid van je geheugen, je mb/s zal omlaag gaan

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op 27 september 2002 @ 15:54:
ermm...

-Voltage-----

Voltage kan je verhogen als je cpu niet verder wil overclocken. Een paar volt is dan wel lekker >:) Dat geldt ook voor je geheugen..

-CAS ?!?!---
CAS is de latency van je geheugen. Door deze te verhogen (van 2 naar 2.5 bijv) kan je je geheugen op hogere snelheden laten werken. Echter is het vorhogen van je cas latency niet goed voor je snelheid van je geheugen, je mb/s zal omlaag gaan
Ja ok danku. Maar hoe ver moet je die voltages verhogen?? En ook voor geheugen en agp?? Is het hoe hoger hoe beter?? Gaat het niet kapot als je het te hoog instelt??

Verwijderd

probeer eens je cpu voltage plus je geheugen voltage omhoog te gooien niet te veel bijv. je geheugen met 0,1/0,2 en je vcore (cpu)naar 1,8v. probeer hem daarna eens met de langzaamste timingen in de 143mhz.en dan je timing weer te veranderen totdat ie weer stabiel is,
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 19:14:
probeer eens je cpu voltage plus je geheugen voltage omhoog te gooien niet te veel bijv. je geheugen met 0,1/0,2 en je vcore (cpu)naar 1,8v. probeer hem daarna eens met de langzaamste timingen in de 143mhz.en dan je timing weer te veranderen totdat ie weer stabiel is,
suc6
Ah, klink leuk danku! Maar wat bedoel je precies met timing??