[NTserver] hoeveel users zijn er op het domein ingelogd

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier op te kijken hoeveel users er tegelijkertijd ingelogd zijn op ons domein, weet iemand hoe dit kan? we hebben een domein met 1pdc en 9 bdc's. zit hiervoor een tooltje in de resource kit??

Verwijderd

net send /users /domain:<domein> "kan iedereen mij even bellen"

;)

kijk even in de knowledge base van MS.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Welk OS gebruik je eigenlijk? In Windows Operated Systems - Policy staat dat we dit graag als tag willen zien. :) Een moderator zal dit dan ff voor je toe kunnen voegen.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 08:42

TwoR

Gekleurde stippen

Goed zoeken dan weet ik zeker dat je het vind

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

SiHiDa schreef op 27 september 2002 @ 14:41:
Welk OS gebruik je eigenlijk? In Windows Operated Systems - Policy staat dat we dit graag als tag willen zien. :) Een moderator zal dit dan ff voor je toe kunnen voegen.
Zover ik weet werkt alleen NT4 met een PDC/BDC naam structuur...

The more you know, the more you know you don't know.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=Cconnect resource pro kit]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ook al is het vrij duidelijk, toch heb ik [NTserver] toegevoegd aan titel, zie het WOS policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
BRuTo schreef op 27 september 2002 @ 14:46:
[...]

Zover ik weet werkt alleen NT4 met een PDC/BDC naam structuur...
mja/mnee w2k werkt officieel ook niet meer met pdc/bdc maar toch is het zo dat als jouw eerst geinstalleerde domaincontroller om zeep gaat je ook niks meer kan... (omdat allerlei fsmo's roles op dat ding draaien)

hyena is wel een goede tool om het aantal gebruikers op je domain te zien (30 dagen trial is te downloaden)

en anders 'server manager' gebruiken (zit in nt4 zelf)

A wise man's life is based around fuck you

• THIJZEL
  • Niet online
het gaat hier over nt4 servers ja..

Ehm ik geloof dta je op de servers zelf wel kan zien hoeveel users ingelogt zijn, maar het is niet de bedoeling dat ik dit handmatig per server moet doen.

een collega van me heeft al in hyena gekeken maar kon het daar (zo snel) niet vinden. Ook hebben ze ff door de resource kit zitten snuffelen, zonder resultaat..

• THIJZEL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 14:36:
net send /users /domain:<domein> "kan iedereen mij even bellen"

;)

kijk even in de knowledge base van MS.
:P dit hebben we in een loopje gedaan voor de hele school een tijdje geleden, werd niet zo op prijs gesteld...
Pagina: 1