Toon posts:

tree structure

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.compazg.nl/admin/

ik probeer op de bovenstaande links een dynamische tree-structuur te krijgen, alle mappen en bestanden worden later uit de DB gehaald. Ik heb het zo opgebouwd dat de lagen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
|-01
| |- 010
| |- 011
|-02
|-03
|04

etc.

is opgebouwd. Nu is het probleem dat wanneer ik een mapje openklap het in de soep loopt. Wanneer ik mapje 01 openklap kijk ik welke Y-waarden van de overige layers groter is dan die van mapje 01, deze moeten dan het pixels naar beneden schuiven dat 010 en 011 bij elkaar hoog zijn. Omdat 010 ook hoger is dan 01, maar niet mag verplaatsen, heb ik ook ongebouwd dat wanneer de eerste cijfers overeenkomen met het bovenliggende mapje deze niet verplaatst mag worden. Alles loopt goed, zodra ik echte mapje 01 open en bv. mapje 04 ook, dan loopt het in de soep.

let overigens niet op de mapClose functie ... deze moet nog vernieuwd worden. Maar omdat ik mapOpen nog niet werkende heb gekregen ben ik nog niet met deze jongen bezig geweest.

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Heb je al geprobeerd om ipv met visibility met display te werken?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

>:) You've got mail >:)

Ik heb je een mail gestuurd met mijn eigen zelfgemaakte tree. Misschien heb je daar iets aan. Je kunt hem kant en klaar gebruiken of tenminste iets van leren.

En die tree.js kun je natuurlijk d.m.v. een database laten opbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt Yogho ... ik zit nu op mijn werk, maar ik kijk er vanavond naar ... ik wil toch ook liever met mijn eigen versie doorgaan ...

Grom >> het probleem ligt niet bij de visibility, die werkt wel zoals je ziet ... het probleem ligt hem bij de height ... het lijkt wel wanneer ik een layer zijn height met JS verander, en vervolgens deze weer oproep met JS deze niet is veranderd (terwijl hij wel op het scherm veranderd) ...

Verwijderd

Als ik je broncode zo bekijk gebruik je een Array die hoogtes heet. Die naam gebruik je ook als een gewone variabele. Ligt het daar niet aan ?

• André

André

Analytics dude

Waarom zou je de hoogte willen veranderen, als met display:none en display:block automatisch het effect komt wat jij wilt.

Verwijderd

Topicstarter
de array heet hoogtes (waar nog niks mee word gedaan overigens, dat gaat nog gebeuren, maar hij zit er alvast in) ... en de variabele heet hoogte. Ze hebebn dus een unieke naam, en hier kan het ook niet aan liggen ...

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nl. layers die absoluut coordinaten hebben. Wanneer ik deze eruit trap, en er display: block en none van maak ipv. visible en hide dan zou hij zonder dat ik de hoogte moet aanpassen werken??! Dit was nl. ook mijn eerste concept, maar heb het nu al doorgewerkt tot waar ik nu ben. Dit zou in principe ook moeten gaan werken lijkt mij ...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Yogho schreef op 27 september 2002 @ 14:45:
Waarom zou je de hoogte willen veranderen, als met display:none en display:block automatisch het effect komt wat jij wilt.

Precies..

Dan werkt het wel niet in NS4 maar who cares.. Gewoon met relatieve DIV's werken en die uitklappen met display..

scheelt je 90% van je code :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ok ... ik zal het eens doen! toch zonder van mijn code :'( ... als iemand een idee heeft nog ... :P

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Euh, je kunt toch gewoon de hoogte van een div uitlezen?

JavaScript:
1
document.getElementById("div").offsetHeight

Verwijderd

Topicstarter
dat doe ik toch ook ...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Oh sorry, heb je source niet bekeken...
Maar wat is het probleem dan? Als je weet hoe hoog elke layer is die je gebruikt, dan kun je daar toch de nieuwe top- en leftcoordinaten mee berekenen?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat dacht ik dus ook ... en omdat ik er niet uitkom heb ik de source hier gepost ... zoals je ziet gaat het goed als je 1 mapje opent, wanneer je echter een andere map erbij opent dan loopt het in de soep

• André

André

Analytics dude

Ik heb mijn tree maar even online gezet voor de geinteresseerden.

ASTree

Verwijderd

Topicstarter
bedankt Yogho ... op dit moment heb ik net mijn tree ook werkende gekregen ... de fout zat hem in dat de twee variabelen (hoogteA en hoogteB) nog als strings werden gezien wat dus problemen opleverde. Ik heb er nu met parseInt een integer van gemaakt en nu werkt de tree perfect. Misschien niet zo snel als die van jou, maar ik vond die van mij wel wat uitdagender, en daarbij komt ook nog dat hij (wanneer ik hem zo heb gemaakt) voor elke browser werkt ... wanneer de code helemaal klaar is kunnen mensen mij mailen voor de source ... uiteindelijk zal er een mysql db achter komen, waarmee mensen zelf navigatie links toe kunnen voegen etc.

btw. Yogho ik zirt nog te twijfelen of ik jou pictogrammen zal nemen, ik vind die van mij wel lekker oldskool namelijk ...

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic omdat het hier om een javasvcript tree gaat, maar dit wil ik jullie toch niet onthouden; op www.freakerz.net staat een asp tree, volledig SQL gestuurd en server-sided. Misschien wel leuk om eens naar te kijken? Als er iemand geinteresseerd is kan ik de source wel even mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenvw ... is dit niet dat script van die duitse gast?! ik weet niet hoe hij heet, volgens mij word hij ook op de eatserver gebruikt ... maaruh, mijn tree wordt ook SQL gestuurd, en word door php gepositioneerd en een naam gegeven. Denk je nou werkelijkwaar dat ik al die layers zelf ga copy pasten :S ik gebruik alleen javascript voor het open en dichtmaken van de verschillende mapjes ...

Verwijderd

Welke duitse gast? Ik heb ooit eens een script van www.planetsourcecode.com gehaald en aangepast. In de originele code staat geen naam iig.

Anyway, ik dacht dat je r misschien iets aan zou hebben, maar blijkmaar niet. Ook geen probleem hoor! ;-)

Verwijderd

Topicstarter
toch bedankt voor je reactie!! tuurlijk!! maar ik, maak liever zelf mijn scripts dan dat ik copy paste van anderen ... geeft je toch een voldoening ;)

Verwijderd

precies, zo is het! :Y)
Pagina: 1