ik heb een ja/nee veld in een formulier als ik in dit veld niet kies voor ja of nee dan vult hij automatisch in de tabel Nee. Dit wil ik niet. Is het mogelijk dat dit veld leeg wordt gelaten in de tabel.
das de enige oplossing, aangezien een boolean veld maar 2 waarden kan bevatten: 1 of 0, en niet NULL (in access dan)Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 14:11:
nee, dan moet je een veld maken van 1 character
je kan ook een integer field gebruiken
Uit de Access (97) help;
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met de eigenschap Drie standen (TripleState) geeft u op hoe Null-waarden worden weergegeven voor een selectievakje, wisselknop of keuzerondje.
Opmerking De eigenschap Drie standen (TripleState) is niet van toepassing op de opgegeven besturingselementen als deze in een groepsvak zijn opgenomen.
Instelling
De eigenschap Drie standen (TripleState) kent de volgende instellingen.
etc..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij zit dit ook wel in Access2K
Dus het kan wel. Zoek maar in de help van Access. (ik had geen zin om het over te typen
)
Met de eigenschap Drie standen (TripleState) geeft u op hoe Null-waarden worden weergegeven voor een selectievakje, wisselknop of keuzerondje.
Opmerking De eigenschap Drie standen (TripleState) is niet van toepassing op de opgegeven besturingselementen als deze in een groepsvak zijn opgenomen.
Instelling
De eigenschap Drie standen (TripleState) kent de volgende instellingen.
etc..
Volgens mij zit dit ook wel in Access2K
Dus het kan wel. Zoek maar in de help van Access. (ik had geen zin om het over te typen
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!