Toon posts:

Help, nieuw systeem start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het in elkaar zetten van mijn "nieuwe"systeem drukt ik met grote verwachting op de power knop, maar ....helaas:-((
Mijn systeem start niet op en ik krijg op mijn beeldscherm slechts de volgende (start) pagina:
Bios V6.0 etc.
Green agp/pci/etc.
Main proc. AMD 700 (100*7.0)
Mem testing 131072K OK
En onderaan in het scherm:
press del to enter bios setup.

Verder zit alles vast en kan ik (ook) de bios niet in. Waar moet de de fout/defect/ofzo zoeken?? Thanks!!!

Systeem: KT7-raid, Duron700 (geen overclock pogingen etc., Coolermaster cooler, 128Mb PC133, Viper 2, etc.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Er zijn diverse dingen mogelijk, maar controleer voor de zekerheid of het toetsenbord wel werkt, en of de voeding voldoet.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding deed het voorheen zonder problems, dus vertouwen ik daar geheel op. Het is trouwens een 250Watt (moet toch genoeg zijn??).
Toetsenbord deed het ook altijd zonder problemen, en tijdens de "start"lichten de lampjes even op. Toch zojuist op andere comp. uitgeprobeerd ==> OK.

Maaaar, waar kan ik nu verder zoeken :-((

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. Maar het was bij mij echt de voeding. Heb je niet nog een kast om dat te testen?

Verwijderd

Probeer us een andere videokaart !

Heb dit probleem ook al eens gezien in
een bouwsel van media markt,
grafische kaart was idd kapot....

dus effe andere videoplank erin stoppe! :)

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:06
Probeer eens zonder IDE-devices op te starten

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor mobo heb je?
Nieuwe MSI plankjes hebben sinds kort een ERG handig diag led display. Deze laat precies zien waar in de boot een en ander blijft hangen. Zo niet? Tja, alle kaarten, kabels etc eruit behalve de VGA en keyb.
Als je in bios kunt komen ook AGP aperture op 16 (of<) zetten- gaat de kaart over in PCI modus, voor het geval dat dat zit te kloten.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

check ff of al je PCI/AGP kaartjes goed in hun slot zitten. En ik zou ook de IDE connectors ff nakijken.
Misschien zit gewoon een stekkertje niet goed. En anders, ja die voeding misschien toch.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:02

johnwoo

3S-GTE

bij het begin beginnen;
eerst met alleen videokaart, CPU en geheugen proberen DOS op diskette aan de praat te krijgen, dan een voor een je kaarten/devices toevoegen.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik had hetzelfde probleem met mijn KT7 met duron 600. het probleem lag aan het serienummer van de processor. ik weet verder ook niet vanaf welk serienummer het allemaal wil werken... dat moet je maar zelf uitzoeken

Hier staat tekst

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Kijk eens op http://go.to/kt7faq

Daar staat o.a. dat sommige Durons het niet doen op de KT7 met biosversie TL. Dan moet je dus je bios flashen naar versie UL.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Opa
  • Laatst online: 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Sjaak en Allard, dat geldt alleen voor nieuwere Durons met in het serienummer AUT en 0031 in combinatie met een TL BIOS. Deze KT heeft waarschijnlijk al UL.
Herwini: Dit kan je in het opstartscherm al zien: die heel lange cijferreeks is de identificatie van MoBo en BIOS. Daar zie je of het UL of TL is. Als het echt dit probleem is, dan zie je helemaal niets, ook geen POST.

Wat Johnwoo al zegt: begin simpel. Liefst met een oudere videokaart, een floppydrive en RAM. Geen disks geen CD's geen andere kaarten.
Wat voor audio signaal hoor je eigenlijk? Een standaard Biep of iets anders?

Probeer ook eens je BIOS te resetten:
PC uit, stroomkabel los.
BIOS Jumper omzetten (zie handboek), twee seconden wachten en weer terugzetten.
Stroom vast en starten.
En lees de kt7 faq van Paul. Link bij Allard.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen voor alle reacties.
Neeee, mijn probleem is (nogsteeds) niet opgelost, maar ik zal alle tips nagaan en uitproberen.
Ik hou jullie op de hoogte :-))

Verwijderd

Heb je alle stekkertjes al nagekeken? Soms kan er een stekkertje op de verkeerde pin zitten. Hetzelfde verhaal geldt voor jumpers. Dan doet je systeem niets tot weinig. Het gebeurt ook wel eens dat de spanning voor de processor verkeerd staat ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb mijn systeem nog niet draaiend, maar ben er (waarschijnlijk) uit!!!
Het was al aangegeven in deze topic.

Ik heb dus een "nieuwe" Duron-700 proc., en die loopt op 1,6Vcore (AUT versie). De "oudere" Duron-700's (produktielijn van voor week 31) lopen op 1,5Vcore (AST).
Mijn KT7-raid heeft nog een oude bios, versie-TL. Deze bios ziet mijn Duron-700 en geeft hem 1,5Vcore. De nieuwe bios, versie-UL, zet de core (wel) op 1,6V.
Helaas, !$@%^%##$@, ik kan zelfs mijn bios niet in om de nieuwe te flashen, ^%#$%@%%$#!
Ik ga deze week dus maar een "duur" trein ritje maken naar Leiden (Graficall). Schandalig trouwens dat ze dit moederbord met een verouderde bios verkopen.

• Opa
  • Laatst online: 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Er is een andere oplossing, die ook op http://go.to/kt7faq staat. Je moet dan niet de |1 bruggen inkleuren, maar een van de |7 bruggen voor het voltage. Zie de site voor alle details:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Use an HB, B or 2B pencil to close the 4th L7 bridge (this is the 4th bridge out of 5 counting from the end nearest to the L7 title and dot) on the top of the CPU. This sets the voltage manually at 1.625v and allows the machine to boot. You can then flash to the later BIOS. (The graphite in the pencil is sufficient to make an electrical connection across the bridge). See Overclocking the Duron/Thunderbird for a detailed description of how these L7 bridges work so that you know what you are doing! This may void your warranty (if anyone notices).[/quote]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Tijdens het opstarten drukken op Esc, mooi bios schrem popt-up dan:

Load Bios default :?

Dacht ik even aan, aangezien de pc blijft hangen bij zijn HW check.
Pagina: 1