[Win2kS] kan niet inloggen op domein

Pagina: 1
Acties:

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
We hebben hier een server neergezet met win2kServer. Daarop active directory gezet en een domein aangemaakt.
Bij Users and Computers vervolgens ff accountje aangemaakt.
Nu het probleem:

Wanneer ik vanaf een XP prof pc wil connecten met het domein en ik vul het domein in dan krijg ik een scherm om een username en password in te tikken, als ik mijn aangemaakte gebruikersnaam invul kom ik er niet op, wanneer ik geen username en password invul dan krijg ik de melding "Welcome to ...domain" dat lijkt me goed dus. Na het booten kan ik wel met mijn op de server aangemaakte account inloggen.

Ga ik nu met een 2k prof pc proberen aan te melden bij het domein dan vraagt ie ook om een username en password alleen kan ik dan geen blanco invullen dus kan ik er niet op komen.

iemand een idee wat er mis gaat?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De Username/pass die gevraagd word is een user die rechten heeft om je PC tot het domain te joinen (of je moet de PC al in je domain aangemaakt hebben).

Deze user moet dus wel admin rechten hebben.

Deze info is gebasseerd op NT4, kan er dus lichtelijk naast zitten

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Gewoon met administrator account van de server doen.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Koffie schreef op 27 september 2002 @ 14:15:
De Username/pass die gevraagd word is een user die rechten heeft om je PC tot het domain te joinen (of je moet de PC al in je domain aangemaakt hebben).

Deze user moet dus wel admin rechten hebben.

Deze info is gebasseerd op NT4, kan er dus lichtelijk naast zitten
Dit geldt ook voor Windows 2000. Als je een werkstation een domein wil laten joinen, moet er iemand langsgaan met een useraccount waarop Domain-admin-rechten zitten.

Sundown Circus

• muis|IA
wanneer ik de administrator account v/d server gebruik lukt het ook niet,
is het niet vreemd dat ik er wel op kom door nx in te vullen?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT trouwens

Braaikamer - Smoke&BBQ

• muis|IA
beetje laat maar iemand al idee?

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

muis|IA schreef op 07 oktober 2002 @ 15:59:
beetje laat maar iemand al idee?
ik denk dat XP niet in je domein zit hoor, maar stiekem een wekgroep heeft aangemaakt met dezelfde naam. Het is inderdaad zo dat de user/pass combo die van de Administrator van de server moet zijn, ook op WIndows 2000.

De reden waarom dit niet werkt kan divers zijn, dus begin bij het begin: heb je een werkende netwerkverbinding tussen de server het de client (gewoon ff pingen dus)

Check ook ff in je Active Directory Users and Computers of er bij computers het XP-station is toegevoegd wanneer je niks hebt ingevuld bij het joinen van het domein. Zo ja: dan is het idd heel raar
Zo niet: dan klopt bovenstaand verhaal waarschijnlijk

Met of zonder mayonaise?

Pagina: 1