Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)
De Username/pass die gevraagd word is een user die rechten heeft om je PC tot het domain te joinen (of je moet de PC al in je domain aangemaakt hebben).
Deze user moet dus wel admin rechten hebben.
Deze info is gebasseerd op NT4, kan er dus lichtelijk naast zitten
Gewoon met administrator account van de server doen.
Dit geldt ook voor Windows 2000. Als je een werkstation een domein wil laten joinen, moet er iemand langsgaan met een useraccount waarop Domain-admin-rechten zitten.Koffie schreef op 27 september 2002 @ 14:15:
De Username/pass die gevraagd word is een user die rechten heeft om je PC tot het domain te joinen (of je moet de PC al in je domain aangemaakt hebben).
wanneer ik de administrator account v/d server gebruik lukt het ook niet,
is het niet vreemd dat ik er wel op kom door nx in te vullen?
is het niet vreemd dat ik er wel op kom door nx in te vullen?
Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)
beetje laat maar iemand al idee?
ik denk dat XP niet in je domein zit hoor, maar stiekem een wekgroep heeft aangemaakt met dezelfde naam. Het is inderdaad zo dat de user/pass combo die van de Administrator van de server moet zijn, ook op WIndows 2000.muis|IA schreef op 07 oktober 2002 @ 15:59:
beetje laat maar iemand al idee?
De reden waarom dit niet werkt kan divers zijn, dus begin bij het begin: heb je een werkende netwerkverbinding tussen de server het de client (gewoon ff pingen dus)
Check ook ff in je Active Directory Users and Computers of er bij computers het XP-station is toegevoegd wanneer je niks hebt ingevuld bij het joinen van het domein. Zo ja: dan is het idd heel raar
Zo niet: dan klopt bovenstaand verhaal waarschijnlijk
Met of zonder mayonaise?
Pagina: 1