Toon posts:

[PHP] fopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw met PHP en fopen en ik krijg het niet voor elkaar om een bestand te maken en daar tekst in te plaatsen.
Ik heb al gekeken bij php.net voor fopen en chmod maar ik kom er niet uit. 8)7
De functie die ik gebruik zit in een include-file die weer in de dir 'includes' zit. Het te maken bestand moet in de dir 'files' komen.
Dus:
root/includes
root/files

Dit is mijn code:
115 $localPad = "../files/";
116 $bestandsnaam = "Welkom2Home.php":
117 chmod($localPad, 0777);
118 $fp = fopen($bestandsnaam,"w+");
119 fwrite($fp, $inhoud);
120 fclose($fp);
121 chmod($localPad, 0755)

Dit is de foutmelding:
Warning: chmod failed: No such file or directory in /home/sites/site364/web/includes/htmlFuncties.php on line 117

Warning: fopen("../files/Welkom2Home.php","w+") - No such file or directory in /home/sites/site364/web/includes/htmlFuncties.php on line 118

Het lijkt erop dat ik het pad niet goed opgeef. Ik heb al verschillende variaties op $localPad geprobeerd maar niets lijkt te werken.
Ik heb de dir 'files' via ftp met chmod op 777 gezet.

Zien jullie zo wat er fout gaat?? :? Het bestand bestaat nog niet en moet worden aangemaakt.
Groetjes
Paul

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

volgens mij zie ik je nergens je localpad gebruiken in combinatie met de filenaam?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt r116 moet zijn:
$bestandsnaam = $localPad . "Welkom2Home.php";
Ik heb nog weer wat geprobeert.
Als ik chmod op een bestaande file is de dir, dus niet op de dir zelf (r117) krijg ik de volgende foutmelding:
chmod failed: Operation not permitted in /home/sites/site364/web/includes/htmlFuncties.php on line 117
Als ik dan in r118 de "w+" verander in "r" dan mag ik die wel lezen.
Het is dus duidelijk een rechtenprobleem, maar ik heb nog geen oplossing.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Misschien moet jij eens het chmod commando van wat dichter bekijken?

Dit is trouwens geen P&W topic als het een rechten-probleem is....

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

die chmod is ook niet echt nodig,het is een kwestie van een keer de rechten van die directory goed zetten en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
De rechten van de dir is volgens mij goed. Ik heb een dummy bestand geupload die alle rechten gegeven. Als ik nu de bestanden wil genereren, kijk ik eerst of het bestand al bestaat, zoniet dan kopieer ik het dummy-bestand en vervolgens overschrijf ik de inhoud. Nu gaat het allemaal wel goed.
Dit is misschien niet de beste manier, maar zo werkt het wel.
Pagina: 1