Toon posts:

Bestaat een PS2>>naar >> USB plugje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nog een ps2 keyboard heb en een Mobo wil aanschaffen diegeen PS2 poorten meer heeft, zou ik graag willen weten of zo een plugje bestaat?

Iemand enig idee?

Verwijderd

volgens google bestaan ze wel of je ze ook in nl. kan kopen weet ik zo niet..

http://www.usbstuff.com/ps2.html

http://www.posdirect.com/...%20Spec?CA-AD-KM-G-USBPS2

http://www.bigcome.com.tw/usbsharebox/usb-PS2.html

het is trouwens erg raar van die mobo fabrikant dat ie de ps2 poorten er af laat.. van de lpt1 kan ik me nog wat voor stellen, door de grootte van dat logge ding.. maar een ps2 neemt erg weinig ruimte en nog weinig mensen beschikken over alleen maar usb randapparatuur..

Verwijderd

Ja, bij sommige van de logitech producten krijg je ze standaard meegeleverd. Ik heb er nu twee thuis liggen, mijn muis op de laptop gaat met een ps2 naar usb plug erin...

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 17:24:
Ja, bij sommige van de logitech producten krijg je ze standaard meegeleverd. Ik heb er nu twee thuis liggen, mijn muis op de laptop gaat met een ps2 naar usb plug erin...
Zijn die niet omgekeerd ?
Ik heb er thuis ook 2 liggen (van die groene :) ), maar die zijn echter om een USB-muis oid aan te sluiten op de PS2 poort..

das niet echt wat de topicstarter nodig heeft :)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je muis/keyb moet het wel ondersteunen, anders heb je nix aan die adaptertjes.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

nee, normaal is het usb --> PS/2
Die dingen schijnen wel te bestaan, maar of ze ook goed werken, weet ik niet.
Die dingen zijn iig heel zeldzaam, ik zie ze nooit bij de local pcboer liggen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 17:35:
nee, normaal is het usb --> PS/2
Die dingen schijnen wel te bestaan, maar of ze ook goed werken, weet ik niet.
Die dingen zijn iig heel zeldzaam, ik zie ze nooit bij de local pcboer liggen.
Bij ons wel eens hoor :) Ze zitten iig standaard bij Microsoft toetsenborden, zo speciaal vind ik ze nou ook weer niet :o. Waar ze precies los te koop zijn weet ik niet, maar ze zijn d'r iig wel, ook in Nederland.

Verwijderd

Aikeleer schreef op 27 september 2002 @ 17:37:
[...]

Bij ons wel eens hoor :) Ze zitten iig standaard bij Microsoft toetsenborden, zo speciaal vind ik ze nou ook weer niet :o. Waar ze precies los te koop zijn weet ik niet, maar ze zijn d'r iig wel, ook in Nederland.
ow.
okay dan!
offtopic:
echt zeker ps/2 --> usb en niet andersom ?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 17:38:
[...]

ow.
okay dan!
offtopic:
echt zeker ps/2 --> usb en niet andersom ?
Ja zeker ja :)

Bij de Microsoft Natural Elite ramborden zit nog standaard een PS/2 aansluiting, daarbij wordt een kabeltje geleverd met aan de ene kant een PS/2 ingang en aan de andere kant een USB uitgang, dat weet ik zeker aangezien ik deze zelf gebruik :)

Bij de nieuwere rambordven van Microsoft zit standaard een PS/2 en USB aansluiting d'r aan (de kabel wordt gesplit), en bij de de meeste muizen is het idd andersom, maar bij de Natural elite dus niet :)
Pagina: 1