Toon posts:

(Gnome) Mail applicatie voor exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een applicatie (lieftst voor gnome)
om in mn mailbox van mn ms exchange server te komen?
(en mail te sturen e.d.)

ik kan niks vinden met serach en google :?

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Er is toch een add-on voor Evolution die dat mogelijk maakt? Moet je volgens mij wel voor betalen trouwens.

Verwijderd

wat is er anders aan een exchange mail server dan aan een SMTP mail server?

zo niks. dan alles.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik zou gebruik maken van IMAP/SMTP op je exchange server. Dan kun je tevens naar believen wisselen van mail applicaties.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet de bevoegdheid om aan de exchange server te gaan prutsen dus dat gaat niet door
en voor evolution moet je betalen ja... en grof... :(

maar een freeware applicatie?

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 07:27
Grof betalen voor ximian evolution? Ximian evolution is gratis. De exchange connector kost je $69 voor een single user license. Evolution is verder een fijn pakket om mee te werken. Gebruik het hier zelf ook als client voor een exchange server (via imap/smtp niet de connector).

Verwijderd

Topicstarter
riotrick schreef op 27 september 2002 @ 13:36:
Grof betalen voor ximian evolution? Ximian evolution is gratis. De exchange connector kost je $69 voor een single user license. Evolution is verder een fijn pakket om mee te werken. Gebruik het hier zelf ook als client voor een exchange server (via imap/smtp niet de connector).
dat bedoel ik dus,ik had het dus over de connector (evolution zelf is super fijn), ik ga geen $69 betalen voor een linux proggie dat ik toch nog maar 3 maanden gebruik (stage)

Verwijderd

Eh... Wine of VMWare? En dan gewoon outlook? Enneh... betaalt je stageplaats dat niet dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 13:49:
Eh... Wine of VMWare? En dan gewoon outlook? Enneh... betaalt je stageplaats dat niet dan?
nee en daar gaat het ook helemaal niet om.
ik zoek gewoon een linux proggie (liefst voor X) om in mn postbox van exchange te komen
( en er niet voor betalen :) )

Verwijderd

http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Pine-Exchange/ misschien handiger dan mijn eerste berigje ;)

/edit
misschien toch niet, ik zie dat de exchange server daar ook op smtp/imap/ldap moet staan

Verwijderd

Topicstarter
nee jammer.... er moet toch wel zoiets als die connector voor evolution zijn maar dan freeware? :?
damn....

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 14:08:
nee jammer.... er moet toch wel zoiets als die connector voor evolution zijn maar dan freeware? :?
damn....
Je krijgt een hele OS gratis, browser, email-programma, webserver etc.. maar 69 dollar voor een pakket is teveel.. Wat een achterlijke instelling zeg.. :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 27 september 2002 @ 14:15:
[...]

Je krijgt een hele OS gratis, browser, email-programma, webserver etc.. maar 69 dollar voor een pakket is teveel.. Wat een achterlijke instelling zeg.. :X
aargh |:( ik ZEG TOCH dat ik op mn stage voor die 3 maanden die ik nog moet DAT NIET ga betalen! }:O

duz... freeware

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Rustig, rustig maar... Moto-moi heeft wel een punt hoor, ook al is het voor jou niet zo handig ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Als je echt gebruik wilt maken van exchange manier en niet via SMTP zul je weinig vinden. Microsoft heeft het protocol wat ze in exchange gebruiken niet vrijgegeven (als in RFC) en ik geloof dat Ximian als enige wel een licentieovereenkomst heeft. Daar hebben ze dus ook flink voor moeten betalen, dus het is logisch dat ze het niet gratis weggeven.

Mocht je eventueel toch een gratis alternatief (als dat er al is) vinden dan is dat gemaakt op basis van reverse engineering en dat zal nooit zo goed werken of compleet zijn als de evolution connector.

Wat wil je trouwens precies doen? Alleen je email lezen of ook de groupware functionaliteit gebruiken?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 15:10 . Reden: blijft een lastig woord dat ximian ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 15:06:
Als je echt gebruik wilt maken van exchange manier en niet via SMTP zul je weinig vinden. Microsoft heeft het protocol wat ze in exchange gebruiken niet vrijgegeven (als in RFC) en ik geloof dat Ximian als enige wel een licentieovereenkomst heeft. Daar hebben ze dus ook flink voor moeten betalen, dus het is logisch dat ze het niet gratis weggeven.

Mocht je eventueel toch een gratis alternatief (als dat er al is) vinden dan is dat gemaakt op basis van reverse engineering en dat zal nooit zo goed werken of compleet zijn als de evolution connector.

Wat wil je trouwens precies doen? Alleen je email lezen of ook de groupware functionaliteit gebruiken?
ok dat is een antwoord waar ik wat aan heb :)
ik wou alleen mijn email lezen eigenlijk, niks bijzonders doen...

Verwijderd

Waarom niet dan gewoon al je email laten forwarden naar een mail account waar je gewoon met pop3 of imap bij kan?

Verwijderd

Topicstarter
tja kan ook maar is allemaal zo omslachtig....
Pagina: 1