Toon posts:

Standaard vragen over coolers en CPU's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik dan mijn PC!
AMD Duron 650 (weet niet of ie gelocked is)
CoolerMaster DP5-6H51
Abit KT-7
128MB PC133MHz Cube
Asus V6800 Pure GeForce DDR 32MB
TerraTec Xfire 1024 (echt vette sound!)
AOpen HX-08 (monstreus ;)
Iiyama A702HT 17"

Nu wil ik graag weten of mijn cooler Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-6h51.jpg goed is voor overklokken. Als mijn PC idle is wordt de CPU 31-34C. Hoe warm mag dat ding eigenlijk worden?
En de GeForce chip? Die wordt idle al 50C met de standaard cooler (zonder over te klokken). Hoe warm kan die worden?
Dan ten laatste: in mijn HX-08 zitten vanachter boven de PS twee uitsparingen voor ventilatoren (80x80mm lijkt mij). Kan ik daar gewoon elke 80x80mm fan in pleuren? Zelfde vraag voor de uitsparing vanvoren (onderaan).

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
kijk gewoon hoe ver ie komt. heb je het idee dattie verder komt met een betere koeler en je hebt het geld ervoor over, dan koop je een betere.

in de uitsparingen kan je elke standaard 80*80 fan gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Kee.
Hoe weet ik of mijn CPU gelocked is? En als dat zo is, hoe kan ik dan de heatsink eraf halen (zonder schade!) om hem te unlocken?

• aatos
hoe warm de proc mag worden hangt af van hoeveel risico je wil nemen.

als ie heter wordt dan 70 graden zou ik echt stoppen

de geforce wordt normaal al erg heet, als je die een beetje wil oc'en zou ik er een andere koeler op douwen (en ook op het geheugen koeling)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik zo'n BlueOrb erop monteer. Kan ik die standaard cooler er niet tegen de onderkant aan bouwen (sandwich)?
En waar kun je die heatsinks kopen voor het geheugen? Ik zag hier op Tweakers.net een review van de Mellenger kit. Waar is die ergens te koop?
Hoe ver krijg je een GeForce DDR?

• aatos
kijk of ie gelockt is door multiplier omhoog te gooien. blijft ie hetzelfde dan is ie gelockt.

koeler kan er af door de metalen oogjes die over de plastic pinnetjes van de socket vallen naar buiten te drukken (met redelijk geweld)

ben je bang om te beschadigen of heb je twee linkerhanden, dan laat je het iemand anders doen.

blueorb is voor video/chipset. dus golden orb.

sandwich constructie gaat niet lukken, dan zou je aan de andere kant van je mobo moeten gaan kloten.

kleine heatsinkjes zijn verkrijgbaar bij display elektronica, oa in enschede , eindhoven en arnhem.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ben je bang om te beschadigen of heb je twee linkerhanden, dan laat je het iemand anders doen.[/quote]Liefst iemand met een goede WA verzekering...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde met die sandwichconstructie een sandwich van coolers rond mijn GeForce. Standaarkoeler vervangen door BlueOrb en dan aan de onderkant er tegen aan pleuren.
Heb je ook Mellengerkits voor GeForce DDR? Zo ja, voor hoeveel en waar?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Die kitjes zijn veels te duur.
Zoals aatos al schreef gewoon wat heatsink (per strekkende meter) bij Display o.i.d. halen.
Die mellenger kit is precies het zelfde maar dan al op maat gemaakt.
Die Blorb moet het goed doen.
Pas aan de andere kant op voor kortsluiting

Een cliche is ooit origineel begonnen

• aatos
sandwich is moeilijk en heeft niet echt veel zin denk ik.

dan kan je beter de moeite gebruiken om een standaard fcpga koeler op je geforce te monteren. dat koelt nog wel wat beter dan zo'n blue orb.
Pagina: 1