Ik zat gisteravond naar een programma over schoonheid te kijken (john cleese zat erin vandaar
)
en op een bepaald moment werd er gezecht dat de oude grieken een wiskundig formule hadden ontdekt voor het menselijk lichaam.
namelijk 1 op 1.681
dit werkt als volgt.
als de breedte van je neus 1 is dan is de breedte van je mond 1.681
en de lengte van de grond tot je navel is 1.681 dan is de lengte van je navel tot je hoofd weer 1
nog 1tje, als de lengte van je eerst vingerkootje (de kleinste) 1 is dan is de lengte van de tweede weer 1.681 en die van de derde weer 1.681 van die.
onwijs niet?
ik vond dit zo bijzonder dat ik het even moest melden.
wie kan er nog meer verhoudingen in het menselijk lichaam met die formule ontdekken ?
en op een bepaald moment werd er gezecht dat de oude grieken een wiskundig formule hadden ontdekt voor het menselijk lichaam.
namelijk 1 op 1.681
dit werkt als volgt.
als de breedte van je neus 1 is dan is de breedte van je mond 1.681
en de lengte van de grond tot je navel is 1.681 dan is de lengte van je navel tot je hoofd weer 1
nog 1tje, als de lengte van je eerst vingerkootje (de kleinste) 1 is dan is de lengte van de tweede weer 1.681 en die van de derde weer 1.681 van die.
onwijs niet?
ik vond dit zo bijzonder dat ik het even moest melden.
wie kan er nog meer verhoudingen in het menselijk lichaam met die formule ontdekken ?
You can't free a fish from water.