Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Draai je een VPN server op de pc achter de router dan? Zo ja, dan zul je iets moeten forwarden. Als je NAT gebruikt, worden je pakketjes gewijzigd, dus bepaalde manieren van encryptie kunnen mogelijk niet werken. Maar een standaard VPN moet via portmappings wel werken eigenlijk.
De router is in dit geval de ADSL Router van zonnet, in die configuratie kan ik niks veranderen. Als ik naar de pc met router wil connecten dan ziet mijn pc de 62.192.x.x van zijn router en niet de pc erachter die mijn vpn-verzoek zal accepteren. Maar het kan dus alleen als er in de router zelf naar de betreffende pc ge-forward wordt?
Wat ik zelf met mijn Draytek Vigor 2200E altijd doe, is VPN naar de router zelf. Dan ben je toch ook waar je wezen moet? Dat is wellicht eenvoudiger dan een VPN door een router op te zetten.
Bedoel je dat als ik een VPN van winxp naar mijn linux opzet en vanaf mijn linux naar een extern, dat ik dan ook een vpn heb van mijn winxp naar die externe pc? Trouwens, is de ingebouwde vpn client van winxp wel te gebruiken met andere platformen?
Uhm... Ik snap niet echt wat je wilt. Kun je misschien de situatie wat beter schetsen?
Maak evt een plaatje van je network layouts ofzo...
Wat ik wel kan zeggen: als jij bijv met jouw pc nu een vpn maakt naar mijn router, zit je met die pc dus rechtstreeks op mijn netwerk. Dat is het idee.
Maak evt een plaatje van je network layouts ofzo...
Wat ik wel kan zeggen: als jij bijv met jouw pc nu een vpn maakt naar mijn router, zit je met die pc dus rechtstreeks op mijn netwerk. Dat is het idee.
Oke ik probeer een plaatje....
(A) 192.168.0.x <----> 192.168.0.254:eth0 (Linux router) 62.163.x.x:eth1 --->
~~~~~ internet ~~~~~~
32.x.x.x (zonnet ADSL router) 192.168.0.1 <-----> (
192.168.0.x
Ooit hing ik rechtstreeks aan de kabel modem, we konden toen een VPN opzetten van B naar A. Nu heb ik de linux router ertussen, ik kan er over internetten maar niet VPN-en.
Maar goed, jouw idee was dus om eerst van A naar de linux router een VPN op te zetten. Kan dat met de WinXP VPN client?
(A) 192.168.0.x <----> 192.168.0.254:eth0 (Linux router) 62.163.x.x:eth1 --->
~~~~~ internet ~~~~~~
32.x.x.x (zonnet ADSL router) 192.168.0.1 <-----> (
Ooit hing ik rechtstreeks aan de kabel modem, we konden toen een VPN opzetten van B naar A. Nu heb ik de linux router ertussen, ik kan er over internetten maar niet VPN-en.
Maar goed, jouw idee was dus om eerst van A naar de linux router een VPN op te zetten. Kan dat met de WinXP VPN client?
Pagina: 1