Problemen bij sneller branden dan cd aangeeft?

Pagina: 1
Acties:

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 15:59
Hoi,

Ik heb een Lite-on 48x12x48 cd-rw.
Mijn cd-r`s staan beschreven als compatible tot 32x.
Wat kan er gebeuren wanneer ik de cd`s op 48x brand? Kleine foutjes, compleet mislukt, niets?

Alvast bedankt
Sevenhunt

Verwijderd

Kan vanalles gebeuren, gaat meestal gewoon goed, maar de kwaliteit wil weleens iets minder zijn.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Mijn brander geeft aan hoe snel een CD max. gebrand kan worden, dus sneller dan goed zou zijn kan niet. Niet alle branders hebben die 'beperking' geloof ik. Zelf zou ik ze niet sneller branden dan die 32x ook al geeft programma aan hoger te kunnen branden, want zoveel tijd scheelt het niet geloof ik. Zelf brand ik vaak op 24x. max. ook al kan de gebruikte brander hoger omdat ik niet zoveel haast heb en het risico op fouten zo klein mogelijk wil houden

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 15:01

TwoR

Gekleurde stippen

Volgens mij kan dat niet maar geeft de software wel aan dat het kan probeer het eens alleen ik denk dat de cd wel kleine foutjes zal bevatten dan

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 15:59
Hen het geprobeerd met een vcd en een muziekcd.
De vcd vertoont idd enkele hele kleine foutjes, springt een keer een seconde over of zo.
Maar op de muziekcd kan ik geen enkele fout opmerken.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Voor muziekCD maakt het niet uit als er ergens een onherstelbare fout optreed, maar met data werkt gelijk je BackUpCD met W2K oid niet meer als er een belangrijk bestand niet leesbaar meer is

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op een CD heb je verschillende fout correctie methodes, C2, C1 en CIRC. Als je een CD met enkele foutjes hebt dan kickt de eerste methode, dan de tweede methode en dan de derde. Je kunt je voorstellen dat je dus aardig wat fouten op een CD mag hebben voordat je het merkt.

Aangezien je nu al merkt dat er wat dingen fout gaan, kun je je voorstellen dat de CD een flink aantal fouten bevat. Het op een hogere snelheid branden van de CD-R kan zeker de oorzaak zijn. Wil je zelf eens testen hoeveel fouten je CD op de verschillende fout correctie nivo's heeft gebruik dan WSES (Alleen met Lite-On branders)

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Pagina: 1