Toon posts:

[winxp] geen 2 nic tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een 2e netwerkkaart (voor thuisnetwerk) in mijn winxp machine plaats dan wordt op de een of ander manier mijn eerste(internet) kaart uitgeschakeld.
Schakel ik de tweede uit doet de eerste het weer.
Wie weet raad? :?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ik hebook zo raar verscheinsel. Er zit een 3com in. Als ik dan een Realtec bijplaats wil WinXP niet meer starten. En wanneer de Realtec er alleen zit wil de WInxp wel opstarten. De 2 nics willen niet met elkaar... Wie weet hier een oplossing voor?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Ben geen WinXP kenner (ben nog op Win2k blijven steken :)) Maar kijk eens bij je netwerkkaart(en) bij de eigenschappen naar de bronnen, conflicteerd het IRQ gebruik wellicht?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ik heb overall naar gezocht. Wat het probleem kan zijn. Het is heel raar. Ik kan hem in elk PCI slot duwen zonder resultaat.

Kan het zijn dat de netwerkkaarten hebt staan op ip verkrijgen?
Heb je @home of iets in de richting? Waarop je de netwerkaart in plugt?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen bron conflict. Ik heb inderdaad op mijn 1e kaart een @home aansluiting. Zodra ik kaart 2 een realteak enable doet kaart 1 niets meer. Ander pci slot heb ik ook gebrobeerd.

Verwijderd

Kheb WinXP en 2 NIC's erin hangen. 1 voor chello en 1 voor thuisnetwerk, geen problemen...

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad. Later deed hij het helemaal niet meer, en bleek dat de netwerkkaart van @home stuk was. Nu zit er een nieuwe in en doet alles het weer perfect. Kan natuurlijk toeval zijn omdat er nu wel een ander merk in zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 12:47 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

Welke cq wat voor netwerkkaarten heb je erin hangen?

Ik heb er 2 van 3com. Ik had zelf het probleem dat mijn netwerk niet geshared kon worden met internet, netwerkdisks gemaakt onder XP, op alle systemen gedraait, geen problemen meer.

Verwijderd

Realtek 8139 (C geloof ik), en een Accton, allebei 10/100Mbit. De Faralon die door @home geleverd werdt, was na 1 jaar dood. Ik heb er maar een eigen netwerkkaart ingedrukt.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij ging inderdaad de bijgeleverde faralon ook binnen een jaar naar de knoppen(troep)
Ik gebruike nu een merekloze voor internet Ne2000 compatible en mijn 2e kaart is een realteak 8029(as)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

JWO

probeer acpi eens uit te schakelen en auto irq assigning ook..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:52:
Realtek 8139 (C geloof ik), en een Accton, allebei 10/100Mbit.
Kortom twee keer realtek :+

Verwijderd

Topicstarter
Ligt denk ik toch aan die kaart. Onder win2000 hetzelfde probleem. Maar eens zien of ik ergens een ander kaartje kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
JWO schreef op 27 september 2002 @ 13:17:
probeer acpi eens uit te schakelen en auto irq assigning ook..
Ik heb plug en play uitgeschakeld en auto irq ook. Help niets. Heb nu ics gebruikt, maar dat werk maar even en dan kapt ie ermee. Heb andere netwerkkaartjes en alle pci sloten al gebruikt. Denk niet dat het daaraan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

schopje

Ik heb plug en play uitgeschakeld en auto irq ook. Help niets. Heb nu ics gebruikt, maar dat werk maar even en dan kapt ie ermee. Heb andere netwerkkaartjes en alle pci sloten al gebruikt. Denk niet dat het daaraan ligt.
Mijn isp kaartje krijgt wel een (@home) adres. en de laptop krijgt wel mbv dhcp een intern adres. Maar ik heb dus gewoon geen inet meer totdat ik mijn intern netwerk uitzet.

Heeft niemand dit eerder gehad????
Pagina: 1