Toon posts:

Internet met een DrayTek 2200e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een draytek router gekocht en geinstalleerd. Nu is het zo dat ik op een werkstation met Windows XP helemaal geen problemen heb. Kom zo op internet met de volgende instellingen.

IP: DHCP
Gateway: 200.0.0.1
DNS: 200.0.0.1

Als ik deze instellingen precies zo invoer onder een Windows 98 werkstation kan ie niet op internet. :( Zegt ie van Kan server niet vinden bla bla....

Weet iemand misschien hoe dit probleem opgelost kan worden?

Dat windows 98 werkstation heeft wel gewoon netwerkverbinding met het netwerk dus daar kan het niet aan liggen leek mij zo.
Heb wel al geprobeerd de hele netwerkkaart driver effe te verwijderen en de instellingen helemaal opnieuw in te stellen maar dan werkt het ook niet.

Misschien zie ik iets over het hoofd }:o maar wat zou ik dus niet weten vandaar deze vraag.

Verwijderd

Misschien een rare vraag...

Obtain IP adress automatically (incl. de overige stuff)? Is dat een mogelijkheid? Waarom handmatig instellen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:02:
IP: DHCP
Gateway: 200.0.0.1
DNS: 200.0.0.1
welk ip hebben de clients, en welk subnet?

(waarom btw dit ip?)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ach kan ook best zijn dat je tcp/ip stack kapot is op die W98 bak, gebeurt zo vaak.
FF alles wegpleuren uit netwerkconfig, rebooten en opnieuw instellen.
Je gebruikt trouwens wel rare ip's maar ieder zijn smaak..

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24

Peetman

Tjah....

1) Het is gebruikelijker om het adres van de vigor in de privaterange te houden, bv: 192.168.0.xxx

2) run eens winipcfg en post wat je dan te zien krijgt

ps. Het is naar mijn mening wel erg kort door de bocht om nou meteen te concluderen/opperen dat zijn TCP/IP stack naar de klote is

Verwijderd

Topicstarter
de IP adressen van de werkstations varieren tussen de 200.0.0.20 en 200.0.0.80 dat is maar net welke die pakt maar over het algemeen is het 200.0.0.20 en 200.0.0.21.

Waarom tja weet ook niet precies maar daar hebben ze hier voor gekozen het houd ook verband met de Domino Server.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

peetman schreef op 27 september 2002 @ 12:09:
1) Het is gebruikelijker om het adres van de vigor in de privaterange te houden, bv: 192.168.0.xxx

2) run eens winipcfg en post wat je dan te zien krijgt

ps. Het is naar mijn mening wel erg kort door de bocht om nou meteen te concluderen/opperen dat zijn TCP/IP stack naar de klote is
Hmm, niet mee eens, bovendien is het een kleine moeite om uit te voeren.
Als zijn WIN-XP bak zonder probs kan connecten, ligt het toch echt aan die W98 bak.
Pagina: 1