Hoe in Win de COM snelheid > 115k2 te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Howdy,

omdat ik een extern ISDN modem heb (USRobotics I-Courier), wil ik af en toe ook wel eens met twee kanalen tegelijk inbellen. Alleen komt dan de seriële snelheid hoger dan 115k2 te liggen, namelijk 128 kbps.
Maar in Windows kun je geen hogere snelheid instellen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

En wie weet hoe je dat modem kan vertellen hoe ie dan weer analoog moet inbellen en dan weer met ISDN?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:53

winnie

de poes...

Je com-poort kan niet sneller dan 115kbits. Da's gewoon de (hardwarematige) beperking van com/seriele poorten. En valt dus niet te omzeilen met een programma.
Dat andere weet ik niet.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

we_are_borg

You will Comply

Je kan je compoort maximaal op 230400 zetten. Dit doe je als volgt START>INSTELLINGEN>CONFIGURATIESCHERM>SYSTEEM Daar kies je voor APPARAATBEHEER en kies je POORTEN (COM & LPT) uit hier zie je, je com poorten staan kies nu de poort uit waar je modem aanvast zit kies nu voor tabblad POORTINSTELLINGEN hier kan je een nieuwe snelheid instellen die misschien hoger is als de snelheid waar je nu mee zit. Dit kan alleen als je moederbord dit ondersteunt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Winnie, jij refereert denk ik aan de 16450 chipset, die ging denk ik niet hoger. Ik heb een 16550 chipset aan boord en die gaat zeker weten hoger, alleen windows schijnt dat niet door te hebben.

Maar via de methode configuratiescherm etc... krijg ik hem niet hoger. Dat is dus het probleem. Moet ik soms andere drivers laden voor de compoorten? De VIA 4-in-1 drivers veroorzaken dit toch niet lijkt me?

Verwijderd

Bij mij gaat die tot 921600 gewoon via systeem instellingen.
K heb VIA KX133 chipset

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Met chipset bedoelde ik in dit geval de COM chip. De 16550 UART.
Die staat los van je moederbord chipset.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Gokje: Stel je COM=poort via het configuratiescherm in op 115k200. Open dan regedit.exe en zoek op Waarde='115200' totdat je een sleutel in het hardware-gedeelte tegenkomt,die betrekking heeft op je COM-poorten. Vul daar dan je gewenste snelheid in. Als je '115200' niet kunt vinden, probeer dan eens de HEX-waarde. Weet iemand de HEX-waarde??

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 08:52 schreef Crusader het volgende:
Met chipset bedoelde ik in dit geval de COM chip. De 16550 UART.
Die staat los van je moederbord chipset.[/quote]Met een 16450 krijg je al problemen met een 14k4 modem. Ik heb in 1994 of zo eens al mijn 16450 uartjes van een digiboard (8 compoorten) los zitten peuteren om ze te vervangen door 16550 uarts.

16550 heeft een fifo-buffer, 16450 niet.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1