[Win98]Boottijd langer na installatie NIC

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:35

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Gisteren even een NIC in m'n PC gepropt (Sitecom 10/100 Mbps kaartje met Realtec chipset). Nu duurt het booten bij Win98 een flink stuk langer. Het lijkt erop dattie na het uitvoeren van de autoexec.bat wacht op iets, er is pakweg 10 tot 20 seconden geen enkele zichtbare activiteit; ook niet van de HDD.

Ik heb al wat zitten prutsen met de instellingen van de NIC (geen autosensing maar vast op 100 Mbps bv.) maar dat hielp nix. De NIC hangt overigens nog niet aan een netwerk en er zit geen kabel aan. Suggesties?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klopt ja, je NIC probeert een IP adres te verkrijgen van een DHCP server. Als je geen DHCP aan hebt staan, wacht je dus voor niets. Wat je kunt doen, is je computer een vast IP adres geven (192.168.0.1 ofzo, en dan subnet 255.255.255.0). Je computer start dan gewoon direct door.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Thanx :) Das duidelijk. Vanavond even een vast IP adres instellen; dat moet toch gebeuren. BTW, Win XP doet er lang niet zo moeilijk over; die start gewoon door.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
EXX schreef op 27 september 2002 @ 11:52:
Thanx :) Das duidelijk. Vanavond even een vast IP adres instellen; dat moet toch gebeuren. BTW, Win XP doet er lang niet zo moeilijk over; die start gewoon door.
Dat is in lang niet alle gevallen zo. Als je 2 nics in je pc hebt en slechts 1 maakt er gerbuik van een dhcp server gebeurt het regelmatig dat je +/- 60 aan het wachten bent na inloggen, voordat alles goed is opgestart en je netwerk het ook echt doet. Behoorlijk brak in ieder geval.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:22

Hans.Solo

Tank n00bje :P

riotrick schreef op 27 september 2002 @ 12:35:
[...]

Dat is in lang niet alle gevallen zo. Als je 2 nics in je pc hebt en slechts 1 maakt er gerbuik van een dhcp server gebeurt het regelmatig dat je +/- 60 aan het wachten bent na inloggen, voordat alles goed is opgestart en je netwerk het ook echt doet. Behoorlijk brak in ieder geval.
2 NICs onder win98??? Da werkt dus voor geen ene meter
Je kunt er wel meerdere in een w98 bakkie hangen maar je kunt er toch maar 1 ingeschakeld hebben dus dat verhaal gaat niet op hiero....

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Hans.Solo schreef op 27 september 2002 @ 14:11:
[...]

Je kunt er wel meerdere in een w98 bakkie hangen maar je kunt er toch maar 1 ingeschakeld hebben dus dat verhaal gaat niet op hiero....
Waarom zou dat niet werken dan? Ik kan me voorstellen, dat je ze niet allebei in hetzelfde (V)LAN moet hangen. Dat geeft problemen, ook bij 2000 trouwens, want dan ziet 2000 2x dezelfde computernaam. Maar verder zie ik het probleem niet zo. (Heb het volgens mij vroeger ook al eens geprobeerd, toen ik tijdelijk bij een vriend van me een P200 als vervangende router had neergezet. 1 nic voor kabelinternet en 1 nic voor LAN.)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Vast IP adres ingesteld: 192.168.0.2 en idd, probeem opgelost :)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
2 nics gaat zeker
heb hier ook 1 voor breedband telenet
en 1 voor lokaal netwerk

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

dat werkt ook onder windows 95 al gewoon goed.
Ik denk dat het verhaal wel degelijk opgaat !

Iperf

Pagina: 1