For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Klopt ja, je NIC probeert een IP adres te verkrijgen van een DHCP server. Als je geen DHCP aan hebt staan, wacht je dus voor niets. Wat je kunt doen, is je computer een vast IP adres geven (192.168.0.1 ofzo, en dan subnet 255.255.255.0). Je computer start dan gewoon direct door.
Thanx
Das duidelijk. Vanavond even een vast IP adres instellen; dat moet toch gebeuren. BTW, Win XP doet er lang niet zo moeilijk over; die start gewoon door.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dat is in lang niet alle gevallen zo. Als je 2 nics in je pc hebt en slechts 1 maakt er gerbuik van een dhcp server gebeurt het regelmatig dat je +/- 60 aan het wachten bent na inloggen, voordat alles goed is opgestart en je netwerk het ook echt doet. Behoorlijk brak in ieder geval.EXX schreef op 27 september 2002 @ 11:52:
ThanxDas duidelijk. Vanavond even een vast IP adres instellen; dat moet toch gebeuren. BTW, Win XP doet er lang niet zo moeilijk over; die start gewoon door.
2 NICs onder win98??? Da werkt dus voor geen ene meterriotrick schreef op 27 september 2002 @ 12:35:
[...]
Dat is in lang niet alle gevallen zo. Als je 2 nics in je pc hebt en slechts 1 maakt er gerbuik van een dhcp server gebeurt het regelmatig dat je +/- 60 aan het wachten bent na inloggen, voordat alles goed is opgestart en je netwerk het ook echt doet. Behoorlijk brak in ieder geval.
Je kunt er wel meerdere in een w98 bakkie hangen maar je kunt er toch maar 1 ingeschakeld hebben dus dat verhaal gaat niet op hiero....
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Verwijderd
Waarom zou dat niet werken dan? Ik kan me voorstellen, dat je ze niet allebei in hetzelfde (V)LAN moet hangen. Dat geeft problemen, ook bij 2000 trouwens, want dan ziet 2000 2x dezelfde computernaam. Maar verder zie ik het probleem niet zo. (Heb het volgens mij vroeger ook al eens geprobeerd, toen ik tijdelijk bij een vriend van me een P200 als vervangende router had neergezet. 1 nic voor kabelinternet en 1 nic voor LAN.)Hans.Solo schreef op 27 september 2002 @ 14:11:
[...]
2 NICs onder win98??? Da werkt dus voor geen ene meter
Je kunt er wel meerdere in een w98 bakkie hangen maar je kunt er toch maar 1 ingeschakeld hebben dus dat verhaal gaat niet op hiero....
Vast IP adres ingesteld: 192.168.0.2 en idd, probeem opgelost
2 nics gaat zekerHans.Solo schreef op 27 september 2002 @ 14:11:
heb hier ook 1 voor breedband telenet
en 1 voor lokaal netwerk
dat werkt ook onder windows 95 al gewoon goed.Hans.Solo schreef op 27 september 2002 @ 14:11:
[...]
Ik denk dat het verhaal wel degelijk opgaat !
Pagina: 1