Toon posts:

VPN Probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We willen een VPN connection maken van cabel naar isdn is dat niet zo'n probleem maar nu willen we ook s'nachts een verbinding kunnen maken zonder dat de isdn lijn de hele avond moet open staan is hier een oplossing voor.
over dag staat isdn altijd aan maar s'avonds dus niet en willen dan toch op ons netwerk kunnen kan dit of is er een tool voor?
HHHeeelp!!

Bedankt,

niels

Verwijderd

router op dial on demand zetten wellicht?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Gebruik je inderdaad een router, of gebruik je de MS dial up adapter..
Wat is je OS ?
win9x --> Zal vast wel een pakketje voor zijn. zoek op dial on demand
win NT 4.0 --> gebruik Routing and remote access. die kan ook perfect als on demand router spelen.
NT5.0 en 5.1 kunnen dit ook.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
is het niet zo als je pc aanstaat en je isdn connectie dicht is dat er helemaal geen connectie met buiten is, dat je dan de router nog de isdn card kan bereiken.
of zie ik dit verkeerd werk dit net als wake-on lan dat als je een signaal stuurd dat hij aan springt! want zo als ik dat zie kan je die pc waar je naar wilt bellen niet eens meer bereiken.!?

Verwijderd

Je kunt de pc waar je naar toe wilt natuurlijk niet bereiken als de isdn-lijn dicht is. Echter de router staat als gateway aangewezen in je netwerk. Als er dus een pakketje naar een ip-adres moet wat niet je lokale netwerk aanwezig is gooit hij de lijn open om het aan de andere kan te vinden

Verwijderd

Topicstarter
ja dat dacht ik dus al dat was mijn vraag dus of ik met mijn cabel connectie naar een gesloten isdn een vpn connectie tot stand kan brengen als ik bevoor beeld een netopia router gebruik maar dit gaat dus niet werken begrijp ik!

Verwijderd

Nee, dat zal niet werken anders zou je mensen wel op fenomenaal hoge tel rekeningen kunnen trakteren :+ Andersom kan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Oke he bedankt he was ff wat ik wou weten maar de telefoon rekening zou niet hoeven als je een router hebt met een password er op enzo kan je wel goed beveiligen hoor. maar bedankt voor de info!
Pagina: 1