Verwijderd
sorry maar wat wil je daarmee... bootp moet je op een router enable (evt een server die daarvoor gebruikt wordt)... maar misschien bedoel je een relay agent ofzo...
bootp op een router enablen 
Err, hebben we het over hetzelfde?
bootp == "boot from network", kwestie van DHCP instellen dat de clients met de bootp-server connecten en hun bootimage van de TFTP af trekken.
Ik zie even niet wat dat met routers te maken heeft?
Err, hebben we het over hetzelfde?
bootp == "boot from network", kwestie van DHCP instellen dat de clients met de bootp-server connecten en hun bootimage van de TFTP af trekken.
Ik zie even niet wat dat met routers te maken heeft?
Verwijderd
ja we hebben het beide over het bootstrap protocol...
als je bootp op een router toestaat kan je dhcp ontvangen in een ander subnet dan waar de dhcp server staat zonder relay agent... aangezien je niet zei wat je wilde nam ik aan dat het daar over ging...
maar zoek eens op google zou ik zeggen... (ik weet het dus niet
)
als je bootp op een router toestaat kan je dhcp ontvangen in een ander subnet dan waar de dhcp server staat zonder relay agent... aangezien je niet zei wat je wilde nam ik aan dat het daar over ging...
maar zoek eens op google zou ik zeggen... (ik weet het dus niet
Uiteraard had ik al met google gezocht, voor ik hier postte 
Maar ik weet niet precies waar je op doelt met subnetten en relay-etc.
Ik bedoel gewoon dat ik 2 servers heb staan.
• NT4 Server met DHCP
• Linux server met bootpd/tftpd
Enige wat ik wil weten is of ik de NT4 DHCP zo gek zou kunnen krijgen om alle netwerk-bootende clients naar de linux-server door te sturen voor de bootp stuff
Maar ik weet niet precies waar je op doelt met subnetten en relay-etc.
Ik bedoel gewoon dat ik 2 servers heb staan.
• NT4 Server met DHCP
• Linux server met bootpd/tftpd
Enige wat ik wil weten is of ik de NT4 DHCP zo gek zou kunnen krijgen om alle netwerk-bootende clients naar de linux-server door te sturen voor de bootp stuff
Pagina: 1