• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik wilde af van de simlock van mijn telefoon. Nu weet ik, dat dat gewoon kan in de winkel waar je je telefoon hebt gekocht. En dat dat in het eerste jaar na aankoop veel geld kost, en dat het daarna (als het goed is) gratis is.

Maar nu was ik gister in een winkel, waar ze zonder te vragen voor 15 euro mijn telefoon unlockten. Nu is mijn opmerking: "Dat is toch illegaal!". Zij mogen toch niet zomaar elke telefoon sim-lock vrij maken of wel ?

Mother, will they like this song?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 15:27
Nop mogen ze niet, maar is wel een leuke bijverdienste voor zo'n winkel.
15 euro is trouwens wel duur. die van mij was nog geen 10 euro.

Verwijderd

Hangt ervan af op wat voor manier ze dat doen.. andere software in het toestel zetten mag niet, maar met een logger en datakabel mag dat wel..
Flashen is bijna niet meer nodig om te unlocken.
welk toestel heb je ?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens mij mag het wel indien de code uitgelezen of "geraden" wordt, maar niet doordat er nieuwe software in wordt gezet (die software is nl. eigendom van de fabrikant)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb het bijgehouden. Het gaat om een Nokia 3310 met software versie 4.35 (voor en na unlock). Het gebeurt met een Windows-based programma, dus niet Dejan's Tool. Hij zette een apparaatje onder de accu, aangesloten op een laptop en dan dus die software in Windows.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
weten jullie dan teovallig ook iets van namen van software voor windows die dat kan? ik heb een ericsson telefoon van meer dan 1 jaar oud en wil wel es van me simlock af, maar dan zonder te dokken. (schijnt nl ook te kunnen)
ik heb al zo'n datakabeltje.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

SG --> IT

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

TheLunatic schreef op 27 september 2002 @ 10:46:
Ik heb het bijgehouden. Het gaat om een Nokia 3310 met software versie 4.35 (voor en na unlock). Het gebeurt met een Windows-based programma, dus niet Dejan's Tool. Hij zette een apparaatje onder de accu, aangesloten op een laptop en dan dus die software in Windows.
Dan is het legaal.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Fludizz schreef op 27 september 2002 @ 13:14:
weten jullie dan teovallig ook iets van namen van software voor windows die dat kan? ik heb een ericsson telefoon van meer dan 1 jaar oud en wil wel es van me simlock af, maar dan zonder te dokken. (schijnt nl ook te kunnen)
Gewoon de provider een brief schrijven, en dan krijg je binnen 2 weken een brief terug met een code erin, je moet wel je telefoonnummer en imei nummer erbij zetten, met het telefoonnummer kunnen ze kijken of je hem langer als een jaar hebt, en met een imei nummer genergen ze de code of iets, dat weet ik niet precies, maar ik heb al verschillende brieven gestuurd, en krijg iedere keer de code's KPN weet ik niet maar libertel, telfort, bun, dutchtone doen het allemaal, voor adressen moet je effe kijken op hun homepage

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Bij Dutchtone kan je de codes sinds kort telefonisch krijgen. Hoef je niet eens op de brief te wachten.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23

Giblet

Dingen

Fludizz schreef op 27 september 2002 @ 13:14:
ff googlen... vind je zo, ik heb al flink wat (stuk of 20) telefoons simlock vrij gemaakt (toch wel een leuke bijverdienst voor een scholier, 5 euro p/s). waren wel nokia's allemaal, maar ik ben op mijn zoektocht naar nieuwe proggies zat tegen gekomen voor andere merken, weet alleen niet of ze werken

• Daylights
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

voodoo202 schreef op 27 september 2002 @ 13:22:
[...]

Gewoon de provider een brief schrijven, en dan krijg je binnen 2 weken een brief terug met een code erin, je moet wel je telefoonnummer en imei nummer erbij zetten, met het telefoonnummer kunnen ze kijken of je hem langer als een jaar hebt, en met een imei nummer genergen ze de code of iets, dat weet ik niet precies, maar ik heb al verschillende brieven gestuurd, en krijg iedere keer de code's KPN weet ik niet maar libertel, telfort, bun, dutchtone doen het allemaal, voor adressen moet je effe kijken op hun homepage
Wat is een imei nummer en waar staat dat?

• schwarzenegger
  • Laatst online: 28-02 15:41
moet je je telefoon aanzetten en intikken *#06# en dan verschijnt vanzelf je imei nummer op je scherm. Meestal staat datzelfde nummer ook op een stikker in het toestel in de buurt van de plek waar je je simkaart erin zet. IMEI nummer is unieke nummer voor dat toestel.

• Daylights

Daylights

OK koel!

Ik ga het thuis eens proberen, ik heb nu die telefoon niet bij me.

• Daylights

Daylights

Kan je BTW zo'n unlockcode ook invoeren als er geen simkaart in je telefoon zit??

Verwijderd

Daylights schreef op 27 september 2002 @ 16:38:
Kan je BTW zo'n unlockcode ook invoeren als er geen simkaart in je telefoon zit??
Dan vraagt je telefoon er meteen al om.

• schwarzenegger
  • Laatst online: 28-02 15:41
Volgens de unlock handleiding van Telfort/O2 moet de simkaart uit de telefoon zijn. Zie deze link voor meer informatie

• Fludizz
  • Niet online
bij mijn telefoon als je *#60# doet geeeft ie 'Mislukt' aan in et schermpje
ik heb een ericsson T10s...

Verwijderd

Fludizz schreef op 28 september 2002 @ 19:23:
bij mijn telefoon als je *#60# doet geeeft ie 'Mislukt' aan in et schermpje
ik heb een ericsson T10s...
Probeer *#06# eens....

Verwijderd

:) LOL

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43

Freaked

..

Ik weet dat invoeren lastig is maar zo lastig is het nou ook weer niet :9~ B)

..

Verwijderd

Maar hoe maken zei die codes dan aan want dan kunnen wij het ook :) Heb het nu niet meer nodig heb nu abbo + nokia 6510

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 12:19:
Maar hoe maken zei die codes dan aan want dan kunnen wij het ook :) Heb het nu niet meer nodig heb nu abbo + nokia 6510

Dat mag je zelf uitvogelen :)

Op GoT gaan we niet proberen de boel te kraken om elk toetel via een code simlockvrij te kunnen maken ;)

• Fludizz
  • Niet online
sorry ;) ik maakte een leesfoutje :X |:(

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
voodoo202 schreef op 27 september 2002 @ 13:22:
[...]

Dat word lastig :) Deze telefoon heb ik gevonden (ja, echt waar hoor, op Pinkpop), en ik heb er mijn eigen sim in gedaan, dus het telefoonnummer en IMEI nummer 'horen niet bij elkaar' zeg maar... of maakt dat dan niet uit ?

Verwijderd

TheLunatic schreef op 29 september 2002 @ 17:05:
[...]

Dat word lastig :) Deze telefoon heb ik gevonden (ja, echt waar hoor, op Pinkpop), en ik heb er mijn eigen sim in gedaan, dus het telefoonnummer en IMEI nummer 'horen niet bij elkaar' zeg maar... of maakt dat dan niet uit ?
En jij bent niet zo eerlijk om de persoon van wie die telefoon is te bellen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 17:09:
[...]

En jij bent niet zo eerlijk om de persoon van wie die telefoon is te bellen ?
heeft ie gedaan maar er nam niemand op :o
Pagina: 1