Maxtor RAID0 slechte prestatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
he hoi, ik heb een vraagje over me raid 0.
zoals je in me signature kan zien heb ik een Ga-7vrxp met onboard promise raid met 2x maxtor 80GB u133 7200 2mb in raid 0. maar als ik ga benchen merk ik echt nauwelijks prestatie winst ten opzichte van me 40G u100 maxtor...

ik heb de bios nog niet geupdate en ik draai raid op 2ide kabels (2x master) performence is ingesteld voor server.

heb ik een instelling verkeerd? moet ik ontzettend snel me bios updaten of zuigt maxtor gewoon in raid (dat kost ze dan ontzettend veel respect van mijn kant...)

ik baal er natuurlijk van dat me raid slechte performance heeft, daarvoor koop ik natuurlijk geen raid met 2 hdd's |:(

• B3U5
right checking...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16
Beus schreef op 27 september 2002 @ 10:38:
he hoi, ik heb een vraagje over me raid 0.
zoals je in me signature kan zien heb ik een Ga-7vrxp met onboard promise raid met 2x maxtor 80GB u133 7200 2mb in raid 0. maar als ik ga benchen merk ik echt nauwelijks prestatie winst ten opzichte van me 40G u100 maxtor...

ik heb de bios nog niet geupdate en ik draai raid op 2ide kabels (2x master) performence is ingesteld voor server.

heb ik een instelling verkeerd? moet ik ontzettend snel me bios updaten of zuigt maxtor gewoon in raid (dat kost ze dan ontzettend veel respect van mijn kant...)

ik baal er natuurlijk van dat me raid slechte performance heeft, daarvoor koop ik natuurlijk geen raid met 2 hdd's |:(
maxtor zuigt in raid :) tjek de vele topics hierover

https://wren.co/join/Devian

• B3U5
blijkbaar en ik kom er nu pas achter... maar wat valt eraan te doen????

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16
Beus schreef op 27 september 2002 @ 11:52:
blijkbaar en ik kom er nu pas achter... maar wat valt eraan te doen????
maxtor verkopen ibm weerkopen?

ik heb van iemand gelezen die een mail naar maxtor stuurde en die zijn hd's toen opsturen kon en andere hd's kreeg die wel onder raid goed presteerden....

https://wren.co/join/Devian

• B3U5
ik wil ook mailen }-)
maar er is dus niemand die me kan helpen :'( ik heb die raid patch al en de nieuwe f10 bios maar het is nog steeds huilen met de pet op.

kan ik in mijn raid config trouwens zomaar gaan kutten of raak ik dan me data kwijt?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10
Devian schreef op 27 september 2002 @ 12:10:
[...]

ik heb van iemand gelezen die een mail naar maxtor stuurde en die zijn hd's toen opsturen kon en andere hd's kreeg die wel onder raid goed presteerden....
was ut adres want ik zit ook met erge sucky scorre's ik heb meer write dan read ... |:( :/ 8)7

Verwijderd

Devian schreef op 27 september 2002 @ 12:10:
[...]

Ben je niet in de war met Seagate, die geven deze service met de Barracuda IV

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Vraag het HIER ook nog even. Er zijn veel gasten die RAID-0 draaien op de Gigabyte. Misschien weten zij wat er mis kan zijn. Ik ben in ieder geval goed geholpen :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 07:03
Beus, hoe is jouw atto bench score? Zou jij eens atto willen gebruiken en een screenie willen plaatsen hiero? Ik heb zelf veel problemen met maxtors in raid0 gehad.

Verwijderd

Mischien een een stom idee
maar zou het "Acoustic Management" waar de Maxtor schijven over beschikken er niet iets mee te maken kunnen hebben ? beinvloed nl ook de performance van de disk

/off - Turns Acoustic Management off, the drive operates at normal acoustic levels

/quiet - Quietest seeks, the speed of the seek operation is reduced to its lowest level to provide the quietest operations, this level has the most impact on drive performance.

/fast - Fastest seeks, the speed of the seek operation is reduced to provide quieter operation with the least amount of impact on the drive performance.

bij maxtor kun je AMSET.EXE downloaden om het te veranderen

• B3U5
kan iemand even een url van atto posten? ik heb al gezocht maar ik kan hem zo nergens vinden (nog even en we hebben een handleiding nodig voor de search functie |:( )

wat maxtor acoustic management betreft: ik zal het proberen zodra ik weer in enschede ben, maar dat mag niet het verschil zijn: goed dat kan mischien wat % schelen maar verklaart nog niet dat ik geen 60mB+ haal...

ik heb het een en ander gelezen en zie dat sommigen er geen problemen mee hebben en anderen juist wel, maar wat nou de oplossing moet zijn kan ik nergens vinden... niemand die het wel goed voor elkaar heeft en me de instellingen kan passen???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat ook op mijn servert: http://62.163.169.2:8003/GOT/ATTO202.zip :)

• Roberto
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 13:24:
maar zou het "Acoustic Management" waar de Maxtor schijven over beschikken er niet iets mee te maken kunnen hebben ? beinvloed nl ook de performance van de disk

/off - Turns Acoustic Management off, the drive operates at normal acoustic levels

/quiet - Quietest seeks, the speed of the seek operation is reduced to its lowest level to provide the quietest operations, this level has the most impact on drive performance.

/fast - Fastest seeks, the speed of the seek operation is reduced to provide quieter operation with the least amount of impact on the drive performance.

AMSET.EXE staat niet meer @ de site :( maar ik vind ut al erg vaag dat me write hoger is dan me read :| :? :/

Verwijderd

RS_003 schreef op 29 september 2002 @ 13:17:
[...]

AMSET.EXE staat niet meer @ de site :( maar ik vind ut al erg vaag dat me write hoger is dan me read :| :? :/
Hier staat ie nog wel :)
Hij staat idd niet meer op dezelfde plek, maar met wat searchen vindt je hem wel.
Dit is een how-to, onderaan staat een linkje naar de file.

Ajb :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen nood, ik heb hem ook nog op mijn servert: http://62.163.169.2:8003/GOT/setacm.exe :)

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:45
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 13:24:

Bij mij heeft juist /quiet de beste performance :?
check mijn topic maar, ik snap er echt niks meer van.
Maxtor benches van slecht...naar slechter

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

• Roberto
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:08:
[...]

Hier staat ie nog wel :)
Hij staat idd niet meer op dezelfde plek, maar met wat searchen vindt je hem wel.
Dit is een how-to, onderaan staat een linkje naar de file.

Ajb :)
bedankt ik zocht aleen @ file name :)

ik ga nu testen

[edit] ik kan de .exe openenen maar na 1.3 sec ( ja echt ) is het al weer dicht :X onder windows xp

en me score''s zijn helemaal KUT !! #$#$

eerst kwam ik nog net over de 52 maar nu :( :(

weet iemand hoe ik dit terug zet ?

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/attostil.JPG

ik kots nu echt @ maxtor klote schijven :|

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

He RS_003 die scores van jouw zijn nog best goed ivm die van mij, ik kom zowel met 2 maxtor 740's niet boven de 28 mb/sec uit en met 2 Maxtors niet in raid ook niet. Is met een abit hotrod 100 pro raidkartje.

Oerbrood!

Verwijderd

Beste kerel, lees de handleiding :)

Je moet een bootflop maken, daar van opstarten, dan de file runnen.

Ooit FDISK werkend gekregen onder een dosprompt :? ;) :z

[edit]
offtopic:
Wat ik niet snap is dat zelfs 2 HD's niet fatsoenlijk werken?
En waarom een d740x niet goed werkt in raid setup?
Dit haal ik met een 40gb d740x, op een KR7-A. Niet in RAID:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/bench2.jpg

Ik kan er met mn hoofd niet bij hoor |:(

• Roberto
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 17:30:
[...]

Beste kerel, lees de handleiding :)

Je moet een bootflop maken, daar van opstarten, dan de file runnen.

Ooit FDISK werkend gekregen onder een dosprompt :? ;) :z

[edit]
offtopic:
Wat ik niet snap is dat zelfs 2 HD's niet fatsoenlijk werken?
En waarom een d740x niet goed werkt in raid setup?
Dit haal ik met een 40gb d740x, op een KR7-A. Niet in RAID:

[afbeelding]

Ik kan er met mn hoofd niet bij hoor |:(
ja maar bij jou zijn read en write nog gelijk en bij mij vere van dat :|

• Roberto
Nouw we draaien atto nog maar eens ( neej staan nog in silent maar ik pleur de zooi wel op een flop en start me compie op meer hoef ik toch niet tedoen ? )

maar goed write tov read = |:(

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/ookleuk.JPG

zouden ze deze hdd's terug nemen @ informatque ? en met bij betalen 2 wd's kunnen geven ? :)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
weird hoor, ik heb ook 2x maxtor op ata100 zelfs en ook 40 gig. Ik haal met dat progje in de 80mb/s. Dit alles op een MSI KT3 Ultra2 R.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 07:03
Het is inderdaad echt raar. Ik heb nu drie van die maxtors 740 liquids terug kunnen brengen omdat ze niet goed presteren. De ene keer waren zowel de lees als schrijfsnelheden niet goed, daarna een tijd zeer goed gegaan (lezen +70 mb) en daarna klapte de performance wederom in elkaar.

Gelukkig heeft de shop waar ik ze vandaag heb mij nu twee WD's gegeven en die presteren tot en met nu stukken beter onder raid.

Hier nog effe een atto pic op het moment dat mijn maxtor aan het begeven was. Windows XP draaide echt traag. Zowel ik als de shop hebben maxtors tool gebruikt om eventuele fouten te ontdekken, zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/AttoHdKapot.jpg

Atto op het moment dat de maxtors goed waren:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/AttoD.jpg

• Roberto
Bart schreef op 29 september 2002 @ 18:18:
weird hoor, ik heb ook 2x maxtor op ata100 zelfs en ook 40 gig. Ik haal met dat progje in de 80mb/s. Dit alles op een MSI KT3 Ultra2 R.
sja dan heb je echt geluk :X :X :X :X :X want de meeste hebben dat niet

het lijkt de ibm XGP 60 serie wel en dan deden die hdd's hun werk nog snel maar die klote maxtors zijn ook nog eens zo traag als stront

dus zou informatiqeu ze terug nemen ? ( nadat me mobo al is vervangen >:) )

• B3U5
guys, hey man atmset heb ik ook wel, het is atto die ik niet heb! ....

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Mmm, na alle problemen met mijn 2 maxtors (20k in sisoft) heb ik na het rebuilden van mijn array (op een highpoint 372a en stripesize van 16k) een driver index van 40k+

Dit is toch iets waar ik me wel in kan vinden. Ik heb wel de via latency patch geinstalled (19b)

[ Voor 0% gewijzigd door MaDLiVe op 30-09-2002 16:18 . Reden: typo ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• B3U5
k, toch maar eens rebuilden, maar eerst alles backuppen wat ik niet kwijt wil :P

• Roberto
Beus schreef op 30 september 2002 @ 13:32:
k, toch maar eens rebuilden, maar eerst alles backuppen wat ik niet kwijt wil :P
En dat is bij mij geen optie :( :X maar zou er ook nog een andere optie zijn ?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

RS_003 schreef op 30 september 2002 @ 15:49:
[...]

En dat is bij mij geen optie :( :X maar zou er ook nog een andere optie zijn ?
Dat hangt ervanaf: hoe ziet je array er nu uit en wat heb je al geinstalled etc.

Iets anders dan drivers installen zit er niet op zonder de data kwijt te raken en opnieuw te installen/rebuilden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Ben ook maar eens even gaan kijken
ik heb nl ook 2 maxtors 80gig ata 133 in stripe met een
Promice Fastrack ATA 133 controller die al op mijn
MSI 845E Max 2 blr Moederbord
zat
en tot nu toe geen problemen _/-\o_
haal met sandra 44714
44208
42460
En met ATTO +/- dezelfde scores als hieboven (Toen ze het deden) ;)

• Roberto
MaDLiVe schreef op 30 september 2002 @ 16:20:
[...]

Dat hangt ervanaf: hoe ziet je array er nu uit en wat heb je al geinstalled etc.

Iets anders dan drivers installen zit er niet op zonder de data kwijt te raken en opnieuw te installen/rebuilden.
ow 2 partions en 40 gig aan warez die ik dus niet 123 back-up en ook niet ga doen :( ( ja 40 is niet veel maar er komt altijd bij en gaat er weer af ) en ik heb al zat @ cd's staan en sja de partions zijn : 10 gig NFTS windows, 65 gig ( totaal maar 75 gb volgens xp :? ) FAT 32 warez + games.

en thats it in raid 0 via onboard htp 372 2x 40 gig maxtor d740

• B3U5
hoe heb je de kabels aangesloten? ik had (blijkbaar) de 2 schijven op cable select staan en beide op een losse cabel (ide3,ide4) nu heb ik de stripesize veranderd (desktop=8k) en met ghost weer het een en ander terug gezet. hij doet het dus nu wel (of iig een stuk beter)
ik heb ook een beta bios draaien nu dus mischien is dat ook wat voor jullie om te testen? de bios image vond ik in het groot 7vrxp draadje
Pagina: 1