Toon posts:

Performance probl met Win2000 ts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Windows terminal server.
De clients hebben ontzettend grote performance problemen!

Zodra de gebruikers in Word, Excel of Outlook een lettertype willen verander of
wat uit willen printen blijf alles hangen, pas na een aantal minuten gebeurt er weer wat.
Ook met het openen van atachments zijn problemen, het duurt ontzettend lang of het crash zelfs.

Op de server draaien ongeveer 25 clients, (Compaq Evo T20) terwijl deze is berekend op 50 clients.
Als applicaties draait Office 2000, tun-emul (een Terminal emulator) en er word veel gewerkt met IE 5.0.

De specs van de server: Dual P3 1Ghz, Ultra 3 wide scsi schijvensysteem met een gemirrorde schijven, 2.2gb geheugen

De server zit met 1 netwerk kaart op een 100mbit netwerk.Er worden in het netwerk overal 100mbit switches van 3Com gebruikt.Voor de rest hebben we geen performance problemen met ons netwerk

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Draaien de office 2000 compatibility scripts wel :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
mischien een stomme vraag? in dat geval sorry

maar wat bedoel je daar precies mee 8)7

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

-Heb je Office al ge-servicepacked? Service pack 2 doet wonderen.
-Heb je de Office compatibility scripts gedraaid?
-Heb je toevallig animatie-dingen aan staan (Active Desktop en dat soort ongein)?
-Hoe heb je Office geinstalleerd?

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
De server is niet door ons zelf geinstalleerd, hoe dit dus in zijn werk is gegaan kan ik niet checken.

Servicepack 2 is niet geinstalleerd en van compability scripts vind ik ook niks terug!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

No offence, maar als dit alles je weinig zegt zou ik er maar snel vanaf blijven, en eerst dieper in de materie verdiepen.
Op deze manier kun je het alleen maar erger maken.
En als de zooi door een externe partij is geinstalleerd is het helemaal simpel: "Hey, Ukkel. Die server die jullie geinstalleerd hebben voor veel geld, die loopt ruk. Fix dat eens ff!".

Tijd voor een nieuwe sig..

• Arno

Arno

PF5A

whehehe, inderdaad :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik niet helemaal eens met je.
We kunnen ons zeker redden met terminal server, de problemen die we tot nu toe zijn tegengekomen zijn allemaal binnen een korte tijd door ons zelf opgelost.

Natuurlijk ken ik SP2 voor office wel, ik had er ook al naar gekeken wat deze allemaal oplost, Ik heb dus alleen weinig kunnen vinden over performance verbeteringen.waarom iets installeren als het ogenschijnlijk niks oplost.

Alleen op aanraden van een eerdere tip in deze topic probeer ik het nu.
Het enigste wat ik niet ken zijn de compability scripts, niks om voor te schamen lijkt me!!

Alleen ik weet niet alles, en deze perf problm heb ik nog niet kunnen oplossen, en het bedrijf waar de server vandaan komt (zal geen naam noemen, maar dit bedrijf is 1 van de grotere) die sturen mensen die nauwelijks verstand ervan hebben.

dus bespaar me die preken

• Arno

Arno

PF5A

Compability scripts zijn van essentieel belang voor het configgen van office op je TS. Dus je mag je gerust een beetje schamen dat je het niet kent.
Ik zou de mensen die je willen helpen NOG meer tegen de haren in gaan strijken, dan wordt je HELEMAAL niet meer geholpen :/

Jeremy Clarkson

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 11:18:
Natuurlijk ken ik SP2 voor office wel, ik had er ook al naar gekeken wat deze allemaal oplost, Ik heb dus alleen weinig kunnen vinden over performance verbeteringen.waarom iets installeren als het ogenschijnlijk niks oplost.
Ik zou zeggen, probeer het eens en dan zie je dat je processor in plaats van op 80% keurig op 20% of nog minder draait... ;)
Alleen op aanraden van een eerdere tip in deze topic probeer ik het nu.Het enigste wat ik niet ken zijn de compability scripts, niks om voor te schamen lijkt me!!
Nah ja, als je beheerder bent van die server...
dus bespaar me die preken
He beter nu een preek, dan later ontslag omdat je dingen niet wist toch? Het hoort bij het leerproces... ;)

Sundown Circus

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Totally agree met Traag, ik zou zelfs het woordje beetje weghalen.

Het uberhaupt niet afweten van het bestaan van compatibilty scripts icm met TS, is hetzelfde als een automonteur die bij het woord 'bougies' zo'n kop trekt -> :?

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen (al tijdje niets meer met TS gedaan) maar volgens mij word zo'n beetje altijd aangeraden om een SP van Office op TS te installeren, daar dit veel problemen kan verhelpen c.q. voorkomen
[rml]paulhekje in "[ Citrix XP] applicaties hangen"[/rml]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niemand beledigen maar ik mag wel reageren op iets waarmee ik hetzelf niet mee eens ben.

En nogmaals compability scripst, als dat zo essentieel is, dan hoef ik me niet te schamen, maar eerder de automatiseringsboer die de server heeft ingericht.

En ontslag over het feit dat ik op dat ene punt het niet meer weet, gelukkig word ik op meerdere dingen beoordeeld, de klacht van gebrek aan kennis heb ik gelukkig nog nooit gehoord.

Maar laten we niet afdwalen, ik wil niemand beledigen of wat dan ook, ik wil alleen maar putten uit de ervaringen van andere mensen die eerder met dit bijltje hebben gehakt

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
gm!, je geeft ook aan dat er veel met IE5.0 wordt gewerkt. Heb je soms ook flash geïnstalleerd en zit men veel op flash site ? Dit kan de CPU load nl. tot 100% brengen, dat is niet erg op een workstation maar wel op een Terminal server. Kijk maar eens op http://thethin.net en zoek in dat forum op flash, de meeste beheerder staan het installeren van de flash plugin niet toe op een TS.

Suc6!

edit:

De compatibilityscripts zijn inderdaad ook essentieel, ik weet alleen niet of ze ook bij Office 2000 gebruikt worden, bij Office 97 in ieder geval wel.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Opmerking van Koffie over SP2 voor Office 2000 klopt inderdaad, zonder Service Packs zijn er inderdaad performance problemen bekend met Office 2000 op de TS.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er meldingen in je event logs?
Hangen alle sessies tegelijkertijd of is het alleen die sessie die hangt?
Is het alleen Office die op dat moment hangt (werkt eg je "Start" knop nog?)

Nog even aansluitend wat hier eerder gezegd is. Je hebt 25 man op deze server werken, die (waarschijnlijk) werkeloos zijn op het moment dat jij iets 'verprutst' aan die server, als je dus niet volledig weet wat je doet, test dit dan eerst op een test server en ga niet sleutelen aan een productie omgeving. Want 25 man die "naar huis" kunnen omdat jij iets verprutst aan een server, is toch een goede reden voor ontslag, zeker als dat is omdat je niet wil toegeven niet voldoende kennis van de zaak te hebben.

Verwijderd

Voor een dual 1 GHz bak met applicaties als Office 2000 en IE5 en een telnet progje is 25 users bijna het maximum, die gaat nooit 50 users trekken. Lekker heel de dag Outlook open (= een constante verbinding met een Exchange server dus), IE open, lekker surfen naar flash en shockwave site. IE aanbieden middels TS is zowiezo een slecht idee. Laat de IE lekker op de desktop van de gebruiker draaien, scheelt weer een stuk belasting van je TS.

Ik weet uit ervaring dat je op een dual bak ongeveer 30 tot 35 users kwijt kan, wanneer alles optimaal is, en er 1200 MHz processors gebruikt worden. En dat op zwaar getunede machines. Zou je er een paar apps uitslopen, dan kom je wel aand e 50 users.

Excel en IE zijn boosdoenertjes op een terminal server. Heb je op de server een virusscanner draaien? Lijkt logisch dat je dat doet, maar de virusscanner staat wel van 25 gebruikers elk (!) bestand dat geopend wordt te controleren. kan dus best voor een flinke load zorgen.

Hebben de user allemaal een roaming profile, of een mandatory dat lokaal staat en wordt weggegooid wanneer ze langere tijd uitgelogd zijn?

Welke printmethodiek gebruik je: Windows printing, of Citrix client printing? (trouwens, je gebruikt toch wel Citrix, of is het plain WTS?)

Maak je gebruik van published applications, of een remote desktop?

Zeker voor de peformance van een Citrix server is het heel belangrijk om geregeld op Technet rond te struinen voor patches ed. Drivers zijn heel belangrijk wanneer je met 25 man tegelijk op een machine zit. De drivers die standaard in W2000 zitten zullen best werken, maar tóch even kijken op de site van de fabrikant kan echt geen kwaad.

Zo zitten er verder in SP2 een aantal veranderingen aan de TCP/IP stack waardoor juist een TS slechter performt. Upgraden naar SP3 dus. Wel eerst testen uiteraard (image maken, upgrade testen, en image restoren indoen nodig).

Goed, bovenstaande is min of meer een techneuten samenvatting van een Citrix whitepaper, en is uiteraard terug te vinden in de KB van Citrix en Microsoft. maar met een beetje nadenken is eea. best wel zelf te verzinnen.

Kortom, vertel meer aub.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

SP3 kan je beter (nog) niet doen. Er komen vrij veel slechte verhalen over, en Citrix heeft nu een KB article uit gebracht [url=<http://knowledgebase.citrix.com/cgi-bin/webcgi.exe?New,KB=CitrixKB,Case=Ext(CTX015294)>]CTX015294[/url] waarin een aantal problemen beschreven staan.

zie ook Q327984 (Profiles), Q328020 (Printing). Ik zou heel goed testen voor je dit servicepack applied op een TS, en deze alleen toepassen als het problemen oplost die per se opgelost moeten worden. Op dit moment.

Verwijderd

Dat zeg ik, wel eerst testen.

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 19:44
en staat de spellingscontrole in Word ook aan? Zo ja, overal direct uitzetten.
Pagina: 1